Samovozeća kola

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u 2014. je na putevima u Srbiji poginulo 536 ljudi, u EU taj broj je 25.700 ljudi. Ako postavimo na globalne razmere, u pitanju je više od milion života koji nestanu zbog saobraćajnih nesreća — to je jedna osoba na svakih 25 sekundi.

U najvećem broju slučajeva, odgovoran za ovu statistiku je čovek. Posledice alkohola, pospanost, mobilni telefon. Osim toga, u vožnji gubimo dosta svog vremena, samo u SAD dnevno vozači provedu 162 životna veka vozeći (6 milijardi minuta).

Veštačka inteligencija koja bi omogućila automobilima da se samostalno voze skoro da je već i stigla, ali je prati dosta zanimljivih pitanja.

Da li će samovozeći auto funkcionisati na “običnim putevima”? Da li su giganti automobilske industrije zakasnili sa kreiranjem autonomnih vozila i da li će tehnološke kompanije poput Googlea, Applea i Ubera uskoro da ovladaju ovom industrijom? Kako će izgledati budućnost i naša svakodnevnica uz samovozeća kola — da li ćemo ih posedovati ili iznajmljivati, od koga? Šta je sa zakonima i ko će odgovarati u slučaju nesreća — vlasnik, putnik ili proizvođač? Kako će veštačka inteligencija rešiti moralna pitanja u situacijama u kojima je šteta (ili smrt) neizbežna?

Sad vidite zašto nam je ova tema zanimljiva, a ovde možete naći sve naše dosadašnje tekstove o tome.

Samovozeća kola biće programirana da ubiju — pitanje je samo koga?

Više od 3000 ljudi širom sveta pogine u saobraćajnim nesrećama širom sveta. Samovozeća vozila trebalo bi da ovo značajno smanje, ali bi mogli i da žrtvuju živote svojih putnika kako bi smanjili ukupnu štetu. Da li je ovo etički ok i kako će to uticati na prihvatanje ovih automobila?

Početak kraja (stare) automobilske industrije

Proizvođači automobila sve više ulažu u inovaciju i partnerstva sa tehnološkim kompanijama. Ovo je još jedan pokazatelj da idemo ka transformaciji cele industrije i toga da automobilski giganti imaju male šanse da to i ostanu.