Zašto Uber vredi 70 milijardi? Iz istog razloga zbog kog će Apple i Google hteti da ga ubiju

Uber nije jedina kompanija koja je namirisala priliku da napravi ogroman biznis od razbijanja i redizajniranja automobilske industrije. Google već odavno radi na svojim samovozećim kolima, a od skoro su i Appleovi planovi poznati.

Poslednja valuacija Ubera (70 milijardi dolara) deluje nerazumno kao i prethodne. Malo je razumljivija kada se pogleda vizija kompanije i njenih investitora.

Zamisli budućnost u kojoj ti i većina drugih ljudi nemate kola, jer vam nisu potrebna.

Sve što uradiš kad ideš negde je da pozoveš Uber. Samovozeća kola dođu do tebe i odvezu te gde želiš. Za vožnju platiš razumne novce, a o kolima ne razmišljaš, ne osiguravaš, registruješ, servisiraš. Saobraćaj je daleko bezbedniji i brži.

Da bismo videli koliko je velika ova prilika, dobra ilustracija je količinu novca koja se godišnje potroši na automobile i automobilski prevoz — 3.312.771.200.000$ samo u SAD*.

Ako s jedne strane postavimo to koliko se danas troši za ovu potrebu, i s druge strane moguću budućnost u kome je ovaj tradicionalni model zamenjen novim, Uberova valuacija više ne deluje toliko suludo.

Uber nije jedina kompanija koja je namirisala priliku da napravi ogroman biznis od razbijanja i redizajniranja automobilske industrije. Google već odavno radi na svojim samovozećim kolima, a od skoro su i Appleovi planovi poznati.

Tu dolazi interesantan deo.

Budući da nove dominantne platforme, iOS i Android,nisu neutralne, Google i Apple imaju mogućnost da svojim korisnicima nude usluge koje sami kreiraju kao podrazumevanu opciju kada zatražite vožnju od Siri ili Google Now-a. Ovakav “hak” bi moglo da otkine solidan deo kolača Uberu, ma koliko oni bili sjajni u tome što rade. (Kao što se Apple Music nameće nad Spotifyem, Apple Maps su zamenile Google Maps, Wechatov Didi Kuaidi blokira Uber u Kini.)

Koje bi tu bile implikacije za nas u Srbiji? Možemo iskokati kokice i posmatrati razvoj događaja, sigurno će biti interesantno i poučno. Teško mi je da zamislim da naši timovi u narednih 10-ak godina imaju kapaciteta za razvoj proizvoda koji bi igrao značajnu ulogu u razvoju ove stare/nove industrije, zbog manjka ekspertize i R&D kapitala. Mada, ko zna, pre pet godina nismo mogli da očekujemo ni neke druge stvari.

Predstavljamo poslodavca
Zuehlke-mini-1.jpg

Zuhlke

Join our house of engineering

We inspire our customers and turn their visions and ideas into real-life results, applying cross-industry experience and our extensive expertise in business and technology. We combine our knowledge of engineering and IT, opening up new paths for our clients and implementing our projects quickly and reliably. We take responsibility for the products, services, and business models of the digital future.

Vukašin Stojkov

Unesite termine za pretragu