Zašto Uber vredi 70 milijardi? Iz istog razloga zbog kog će Apple i Google hteti da ga ubiju

Uber nije jedina kompanija koja je namirisala priliku da napravi ogroman biznis od razbijanja i redizajniranja automobilske industrije. Google već odavno radi na svojim samovozećim kolima, a od skoro su i Appleovi planovi poznati.

Poslednja valuacija Ubera (70 milijardi dolara) deluje nerazumno kao i prethodne. Malo je razumljivija kada se pogleda vizija kompanije i njenih investitora.

Zamisli budućnost u kojoj ti i većina drugih ljudi nemate kola, jer vam nisu potrebna.

Sve što uradiš kad ideš negde je da pozoveš Uber. Samovozeća kola dođu do tebe i odvezu te gde želiš. Za vožnju platiš razumne novce, a o kolima ne razmišljaš, ne osiguravaš, registruješ, servisiraš. Saobraćaj je daleko bezbedniji i brži.

Da bismo videli koliko je velika ova prilika, dobra ilustracija je količinu novca koja se godišnje potroši na automobile i automobilski prevoz — 3.312.771.200.000$ samo u SAD*.

Ako s jedne strane postavimo to koliko se danas troši za ovu potrebu, i s druge strane moguću budućnost u kome je ovaj tradicionalni model zamenjen novim, Uberova valuacija više ne deluje toliko suludo.

Uber nije jedina kompanija koja je namirisala priliku da napravi ogroman biznis od razbijanja i redizajniranja automobilske industrije. Google već odavno radi na svojim samovozećim kolima, a od skoro su i Appleovi planovi poznati.

Tu dolazi interesantan deo.

Budući da nove dominantne platforme, iOS i Android,nisu neutralne, Google i Apple imaju mogućnost da svojim korisnicima nude usluge koje sami kreiraju kao podrazumevanu opciju kada zatražite vožnju od Siri ili Google Now-a. Ovakav “hak” bi moglo da otkine solidan deo kolača Uberu, ma koliko oni bili sjajni u tome što rade. (Kao što se Apple Music nameće nad Spotifyem, Apple Maps su zamenile Google Maps, Wechatov Didi Kuaidi blokira Uber u Kini.)

Koje bi tu bile implikacije za nas u Srbiji? Možemo iskokati kokice i posmatrati razvoj događaja, sigurno će biti interesantno i poučno. Teško mi je da zamislim da naši timovi u narednih 10-ak godina imaju kapaciteta za razvoj proizvoda koji bi igrao značajnu ulogu u razvoju ove stare/nove industrije, zbog manjka ekspertize i R&D kapitala. Mada, ko zna, pre pet godina nismo mogli da očekujemo ni neke druge stvari.

Predstavljamo poslodavca
3lateral-logo-1.png

3Lateral

Multidisciplinary team creating digital excellence

3Lateral develops innovative technologies enabling digitization of human motion and appearance at unprecedented level of realism. Our mission is to evolve through exploring abstract landscapes of art and science, exciting new technologies and, most importantly, through nurturing continuous multi-disciplinary communication and company values among our team members.

Vukašin Stojkov

  • Monday, 16. November 2015.

    sve je to uvod u post car society. Misli se na posedovanje auta, u buducnosti, nemorate posedovati svoj auto, ne morate da znate da vozite, sve ce to tehnologija da radi

  • Saturday, 21. November 2015.

    Jej, pa ja sam spremna za budućnost! Ne posedujem auto i ne vozim :)

  • Thursday, 26. November 2015.

    Meni sve to deluje prilicno futuristicki. Ali zvuci mi bas savrseno: nemam auto, ne znam da vozim, a stignem tamo gde treba. I jos usput ne mislim o parkiranju. :)

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu