Zašto Uber vredi 70 milijardi? Iz istog razloga zbog kog će Apple i Google hteti da ga ubiju

Uber nije jedina kompanija koja je namirisala priliku da napravi ogroman biznis od razbijanja i redizajniranja automobilske industrije. Google već odavno radi na svojim samovozećim kolima, a od skoro su i Appleovi planovi poznati.

Poslednja valuacija Ubera (70 milijardi dolara) deluje nerazumno kao i prethodne. Malo je razumljivija kada se pogleda vizija kompanije i njenih investitora.

Zamisli budućnost u kojoj ti i većina drugih ljudi nemate kola, jer vam nisu potrebna.

Sve što uradiš kad ideš negde je da pozoveš Uber. Samovozeća kola dođu do tebe i odvezu te gde želiš. Za vožnju platiš razumne novce, a o kolima ne razmišljaš, ne osiguravaš, registruješ, servisiraš. Saobraćaj je daleko bezbedniji i brži.

Da bismo videli koliko je velika ova prilika, dobra ilustracija je količinu novca koja se godišnje potroši na automobile i automobilski prevoz — 3.312.771.200.000$ samo u SAD*.

Ako s jedne strane postavimo to koliko se danas troši za ovu potrebu, i s druge strane moguću budućnost u kome je ovaj tradicionalni model zamenjen novim, Uberova valuacija više ne deluje toliko suludo.

Uber nije jedina kompanija koja je namirisala priliku da napravi ogroman biznis od razbijanja i redizajniranja automobilske industrije. Google već odavno radi na svojim samovozećim kolima, a od skoro su i Appleovi planovi poznati.

Tu dolazi interesantan deo.

Budući da nove dominantne platforme, iOS i Android,nisu neutralne, Google i Apple imaju mogućnost da svojim korisnicima nude usluge koje sami kreiraju kao podrazumevanu opciju kada zatražite vožnju od Siri ili Google Now-a. Ovakav “hak” bi moglo da otkine solidan deo kolača Uberu, ma koliko oni bili sjajni u tome što rade. (Kao što se Apple Music nameće nad Spotifyem, Apple Maps su zamenile Google Maps, Wechatov Didi Kuaidi blokira Uber u Kini.)

Koje bi tu bile implikacije za nas u Srbiji? Možemo iskokati kokice i posmatrati razvoj događaja, sigurno će biti interesantno i poučno. Teško mi je da zamislim da naši timovi u narednih 10-ak godina imaju kapaciteta za razvoj proizvoda koji bi igrao značajnu ulogu u razvoju ove stare/nove industrije, zbog manjka ekspertize i R&D kapitala. Mada, ko zna, pre pet godina nismo mogli da očekujemo ni neke druge stvari.

Predstavljamo poslodavca
SAP-157x157-1.png

SAP

SAP je globalni lider koji se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje.

SAP se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje. Preko 4.800 organizacija u svim industrijama oslanjaju se na SAP rešenja u optimizaciji lead to money procesa, kako bi sklopili više dogovora za više novca, u rekordnom roku.

Vukašin Stojkov

  • Monday, 16. November 2015.

    sve je to uvod u post car society. Misli se na posedovanje auta, u buducnosti, nemorate posedovati svoj auto, ne morate da znate da vozite, sve ce to tehnologija da radi

  • Saturday, 21. November 2015.

    Jej, pa ja sam spremna za budućnost! Ne posedujem auto i ne vozim :)

  • Thursday, 26. November 2015.

    Meni sve to deluje prilicno futuristicki. Ali zvuci mi bas savrseno: nemam auto, ne znam da vozim, a stignem tamo gde treba. I jos usput ne mislim o parkiranju. :)

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu