IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Beograd čeka na metro decenijama, da li je vreme da odustane od te ideje i pređe na nešto novo?
Ovih dana mnogo se priča o beogradskom metrou, a paralelno u drugom kraju sveta, glavna tema su samovozeći automobili koji bi trebalo da doprinesu rešavanju istih problema kao i metro — ušteda vremena građana, manje saobraćajne gužve i veća bezbednost.
A zašto su baš oni tema ovih dana? Kalifornija je upravo dozvolila samovozećim automobilima kretanje po ulicama bez obaveznih dodatnih kontrolnih komandi i vozača.
Ovo je značajna vest, jer je do sada regulativa propisivala da bez obzira na nivo samostalnosti automobila u istom mora da postoji vozač. S obzirom na to da je vozač najvećim delom u pasivnoj ulozi, zaista su male i teoretske šanse da može da ispravi reakciju samovozećeg automobila na vreme, ali ova regulativa nije ni postojala zbog sprečavanja nesreća, već zbog obezbeđivanja krivca za te nesreće.
Trenutna dozvola koja je dobijena se odnosi na testiranje vozila i zahteva dodatna unapređenja iz ugla bezbednosti, ali ukoliko ovaj period testiranja pokaže da su samovozeći automobili zaista bezbedni, kako za vožnju, tako i od hakovanja, kako najavljuju, Kalifornija će izdati istovetnu dozvolu za komercijanu upotrebu vozila.
Regulativa u ovom segmentu u SAD dosta napreduje, od 2012. godine 21 američka država je donela zakon o samovozećim automobilima, a pre više od 2 godine najjače kompanije u sektoru samovozećih automobila (Google, Uber, Ford, Lyft i Volvo) su osnovali svoju lobi grupu sa ciljem da utiču na regulativu.
Ukoliko niste previše pratili razvoj samovozećih automobila, ovaj prikaz odlično objašnjava kako na brzinu i gužve mogu da utiču samovozeći automobili, koji međusobno komuniciraju:
Sudeći po ovome, u Kaliforniji bi ovi automobili mogli da počnu da se koriste veoma brzo. Ako je trebalo 5 godina od prvog zakona do danas, kada nije potreban “vozač”, onda možemo očekivati i da će sigurno za 5 biti doneta odluka da li su oni zaista bezbedni ili ne.
Ne razumem se mnogo u ovu temu, ali izgradnja metroa je kompleksan i obiman građevinski poduhvat, koji zbog toga što se gradi ispod zemlje može izazvati dosta nepredviđenih situacija i dodatno produžiti i najvrednije izvođače radova. U Njujorku su liniju koju su otvorili prošle godine gradili 9 punih godina. Kinezi su tu najbrži, za 11 godina su izgradili više od 300km metroa u Pekingu.
U Beogradu da se krene u planiranje odmah, male su šanse da gradnja može da krene pre 2019, a čak i tad treba bar još nekoliko godina da se izgradi samo jedna linija.
Do tad, u Kaliforniji, a i verovatno u drugim zemljama, počeće da prelaze na samovozeće automobile.
Možda možemo i mi da uštedimo neke novce i uhvatimo najnoviji talas tehnologije?
Objavio/la članak.
četvrtak, 1. Mart, 2018.
Aleksandar
sreda, 7. Mart, 2018.
Samovozeći automobili će postati standard za možda 10-15 godina. Mislim na to da ta opcija postane dostupna na automobilima B i C segmenta. Onda još 5-10 godina da takvi automobili stignu do nas kao polovni. Ne očekujem veći broj samozvoćeih automobila u Beogradu za manje od 15-25 godina, dok će ostatak Srbije možda to data imati vozila koja ispunjavaju Euro 6 norme. Organizacija saobraćaja u gradu bazirana na očekivanju da je većina automobila automatizovana se ovde ne može desiti pre 2050te.
Dragoslav Pavković
utorak, 6. Mart, 2018.
I Elon Musk kopa tunele. Mozda metro bude i za samovozeće automobile.
Milos
četvrtak, 1. Mart, 2018.
Mene recimo zanima da li ce cela izgradnja tog novopecenog metroa uticati na kanalizaciju, elektro mrezu itd...ipak je dosta toga pod zemljom. Neminovno je da je METRO POTREBAN velikom gradu sa strasno gustim saobracajem...ali je na to trebalo da se misli odavno. :/