Google ide prema sudaru sa Uberom — pokreće zasebnu kompaniju za samovozeća kola

Samovozeća kola postaju sve značajnija, a Google novim potezom dodatno to potvrđuje.

Od sledeće godine odeljenje za samovozeća kola izdvojiće se iz Alphabeta u posebnu kompaniju, što pokazuje koliko Google ekipa ozbiljno doživljava ovaj biznis, a ujedno i koliko je bitna oblast.

Ovo je još jedna od kockica u slagalici koja objašnjava izuzetno visoku Uber valuaciju, koju smo i sami razložili pre par meseci. Uber nije konkurencija taksistima, već konceptu imanja automobila, a samovozeća kola u tome imaju veoma značajnu ulogu.

Da bismo videli koliko je velika prilika samovozećih automobila i menjanja automobilske industrije, dobra ilustracija je količinu novca koja se godišnje potroši na automobile i automobilski prevoz — 3.312.771.200.000$ samo u SAD*.

Za one koji ozbiljnije prate ovu oblast, ova vest nije mnogo iznenađujuća, pogotovo što rivalitet između Ubera i Googlea postoji već neko vreme, koja je postala javna pre svega velikim brojem višeg menadžmenta koji je prelazio iz Googlea u Uber ove godine.

Međutim, ovako veliku tržišnu borbu biće zanimljivo posmatrati — samovozeća kola pored ova dva giganta prave i Tesla i Apple, a i skoro svaki trenutni proizvođač automobila.

Ipak, ne ulaze svi sa istim startnim pozicijama. Nove dominantne platforme, iOS i Android nisu neutralne, te Google i Apple imaju mogućnost da svojim korisnicima nude usluge koje sami kreiraju kao podrazumevanu opciju kada zatražite vožnju od Siri ili Google Now-a.

Ovakav “hak” bi moglo da otkine solidan deo kolača Uberu, ma koliko oni bili sjajni u tome što rade. (Kao što se Apple Music nameće nad Spotifyem, Apple Maps zamenjuju Google Maps ili što WeChatov Didi Kuaidi blokira Uber u Kini, itd.)

Predstavljamo poslodavca
Telesign_logo-1-1.jpg

TeleSign

Connect & Protect Online Experiences

TeleSign povezuje i štiti svoje korisnike uz pomoć sofisticiranih rešenja za utvrđivanje i proveru identiteta internet korisnika. Uz pomoć API, koji omogućuje samu komunikaciju, registraciju korisnika i data insight, mi smo u mogućnosti da rešimo svakodnevne izazove koje naši korisnici imaju povezujući tako njihovu poslovnu stranu sa složenom stranom globalnih telekomunikacija.

Zoja Kukić

  • Wednesday, 23. December 2015.

    Čini mi se da će se u svetu automobila dogoditi isto što se dogodilo i u svetu mobilnih telefona sa dolaskom Apple-a i Google-a.

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu