Da li je to Mercedes priznao da autoindustrija zaostaje za Googleom i Appleom?

Poseta šefa Dajmlera Silicijumskoj dolini potvrđuje da se autoindustrija menja iz korena — i tradicionalni proizvođači žele da budu deo budućnosti samovozećih kola

Julija Ćirić - 1. Februar, 2016.

Potvrda da su samovozeća kola bliža nego što šira javnost misli stigla je konačno i od tradicionalnog proizvođača automobila — predsednik Mercedesa i roditeljske kompanije Daimler, Diter Zeče, nedavno je bio u poseti Silicijumskoj dolini i zaključio da su velike tehnološke firme i više nego sposobne da same prave svoja vozila i da ih je potcenio.

Pokušavaju da uđu u trku

Ova tvrdnja je dobar pokazatelj da tradicionalni proizvođači automobila pokušavaju da uđu u trku što pre.

Početkom januara je na Consumer Electronics Show (CES) u Las Vegasu tradicionalna industrija istupila sa svojim rešenjima autonomne vožnje. Ford, Toyota, Volkswagen, General Motors i Fiat Chrysler su prikazali svoja futuristička kola koja su se pokazala impresivnija po softveru nego siluetama. Evo i kako Ford opisuje svoj hybrid Fusions i budućnost samovozećih kola:

Investicija od M500$ General Motorsa u Lyft (jedinog konkurenta Uberu u SAD), novi istraživački centar Toyote i BMW, Audi i Ford koji razvijaju svoja vozila, samovozeća, partnerstvo Forda i Googlea, samo su neki od javno poznatih pokušaja da uđu u ovu trku. Mercedesovo istraživačko vozilo možete videti na slici

Mercedes self-driving

Mercedes je i predstavio “Drive Pilot” tehnologiju u E-Klasi, kao novu generaciju automobila, sa mogućnostima praćenja vozila na putu, kočenja, upravljanja i ubrzavanja do 200 km/h.

Međutim, utisak je da i dalje nisu baš potpuno razumeli koje sve posledice za auto-industriju nose samovozeća kola, a to se odnosi pre svega na koncept posedovanja automobila.

Tech kompanije već uveliko u trci

Uber u ovu viziju ulaže od svog početka, a samovozeća kola su njen logičan nastavaki u istraživanja je uložio više milijardi dolara.

Sve što uradiš kad ideš negde je da pozoveš Uber. Samovozeća kola dođu do tebe i odvezu te gde želiš. Za vožnju platiš razumne novce, a o kolima ne razmišljaš, ne osiguravaš, registruješ, servisiraš. Saobraćaj je daleko bezbedniji i brži.

Tu je velika prednost Googlea i Applea, pre svega zbog usluga koje već pružaju i mogućnosti integracije sa njima, poput npr. Siri ili Google Now, koji će vam osim ukoliko ne naglasite da vam treba neki drugi auto dovesti svoj.

Ili činjenica da su im potrebni podaci i znanja koje ove kompanije imaju. Kao na primer, da bi se kretala na pravi način kolima je neophodna statička, detaljna slika okoline iliti mapa. A ko ima razrađenije mape od – Googla.

Google na svojim kolima radi javno već sedam godina i redovno obaveštava o napretku, a nedavno je najavio da će odeljenje za samovozeća kola izdvojiti iz Alphabeta u posebnu kompaniju,

Apple je mnogo tiši u ovoj trci. Iako je poznato da radi na Projektu Titan, svojoj verziji električnog automobila sa samovozećim sposobnostima, on to nije zvanično objavio. Činilo se da se tim koji radi na projektu muči da napreduje, a Stiv Zadeski, šef Appleovog projekta je nakon 16 godina napustio kompaniju, baš u nedelji posete šefa Mercedesa Silicijumskoj dolini.

Međutim, ima i usamljenih igrača sa velikim sposobnostima — programer Džordž Hoc je napravio sopstveni sistem za samovozeća kola i pokazao da je moguće izgraditi svoj samovozeći auto za mesec dana i samo $1000.

Pridruži se → prvo predstavljanje rada Tesla Nationa