Dok se Uber oporavlja od skandala, Lyft razvija svoju samovozeću tehnologiju

U novom centru Level 5 u Palo Altu koji će do kraja naredne godine zapošljavati više stotina inženjera, Lyft će početi sa razvojem sopstvene samovozeće tehnologije.

Sanja Vatić - 24. Jul, 2017.

Po svemu sudeći bliži se dan kada više niko neće sedati za volan automobila i kada će vlasništvo nad vozilima postati javno. Čini se da to znaju mnogi, pa i Lyft koji veruje da će u narednih nekoliko godina većina vozila na putevima biti samovozeća. Sa svešću o tome rešili su da se više neće oslanjati samo na partnerstva sa kompanijama koje nude autonomnu vožnju, već da je vreme da uđu u razvijanje svopstvene samovozeće tehnologije.

Raž Kapur, strateški direktor Lyfta, je Verge-u objasnio da se radi o otvorenoj platformi na koju mogu da se nakače sistemi drugih samovozećih automobila. Za potrebe razvoja autonomnih vozila razvijaju i hardver i softver s ciljem da proizvođači pretvore svoja vozila u samovozeća i lako ih integrišu sa Lyftovom mrežom putnika. U planu im je da uz pravljenje ovog hibridnog sistema pozovu partnere iz automobilske industrije da proizode vozila u koja će biti implementirana Lyft tehnologija. Međutim, pod velom tajne ostaje to koje komponente će da pravi sam Lyft. Za sada se zna da su oko sebe okupili General Motors, NuTonomy i Jaguar Land Rover. Kao i Waymo, Google-ovo odeljenje za samovozeće automobile, s kojim su u maju sklopili partnerstvo. Proizvođači su deo dogovora kako bi obezbedili vozila, a tehnološke kompanije da bi obezbedile senzore i mape, dok Lyft pruža načine na koje će vozila koristiti i donositi zaradu.

Odluku o razvoju samovozeće tehnologije doneli su iz želje da budu konkurentni na segmentu tržišta samovozećeg transporta za koje se procenjuje da vredi sedam triliona dolara, i to baš u vreme kada je Uber ostao bez osnivača, otpustio čoveka odgovornog za odeljenje samovozećih automobila zbog krađe programa od Google-a i davi se u mnogobrojnim skandalima. Uprkos svemu, Uber je i dalje vodeći servis za prevoz. Uberov tržišni udeo je sa 90 odsto pao na 75, Lyft je zabeležio rast sa 21 na 25 odsto, što može tek da znači da je uvedena sumnja u to da će Uber prednjačiti na ovom polju u budućnosti.

S druge trane, to što je Lyft sebi postavio zadatak da upravlja sopstvenim automatskim vozilima nije potez povučen bez rizika. Uber kao glavni konkurent možda posustaje, ali Lyft kaska i za Google-ovim Waymom sedam godina i za General Motorsom, Fordom i Volvom koji svoja automatizovana vozila već testiraju na ulicama.

Bez obzira na to, Lyft kao kompanija koja vidi budućnost u samovozećim automobilima i ne želi da bude progutana od strane konkurencije, jeste povukla logičan potez. A kako će se to odraziti na postojeću saradnju sa proizvođačima automobila? Ostaje da vidimo.

Pridruži se → prvo predstavljanje rada Tesla Nationa