Nordeus, jedna od najuspešnijih domaćih IT firmi, postaje deo američkog Take-Two Interactive

Nordeus će zahvaljujući partnerstvu imati priliku da još više utiče na srpski gejming ekosistem.

Stefan Alidini
02/06/2021

Srpski Nordeus, gejming kompanija koja stoji iza jedne od najuspešnijih domaćih video igara, a možda i najuspešnijih srpskih proizvoda — Top Eleven — objavila je da se spaja sa Take-Two Interactive, jednom od najvećih gejming kompanija, u čijem vlasništvu su i Rockstar Games i 2K i razvoj nekih od najznačajnijih serijala u industriji, poput Grand Theft Auto, Red Dead, Bioshock, i mnogi drugi.

Kako je ovim povodom izjavio direktor Nordeusa, Branko Milutinović:

“Tokom decenija sam upoznao sve važnije ljude iz industrije, pogotovo sa mobile strane. Mislim da se sa Take-Two najbolje poklapamo po kompanijskoj kulturi. Mislim da imamo dosta toga zajedničkog i da će nam oboma biti jednostavno da nastavimo sa razvojem u okviru partnerstva.”

Nordeus smatra da će im partnerstvo sa velikom kompanijom poput Take-Two omogućiti da ostvare pun potencijal, kao i da u većoj meri doprinesu razvoju srpskog gejming ekosistema:

„Mislim da zajedno sa Take-Two možemo da dodamo energiju lokalnom ekosistemu i postignemo još bolje stvari. Mislim da će to biti sjajna posledica. Ponosim se ulogom koju imam u tome, jer smo zaista uspeli da pozitivno utičemo na veliki broj ljudi” napomenuo je Milutinović.

Nordeus je osnovan 2010. godine i jako brzo je počeo da beleži veliki rast, te danas predstavlja jednu od najuspešnijih kompanija u srpskom gejmingu, a verovatno i jednu od najuspešnijih kompanija u Srbiji. Sa vrhunca uspeha u prvim godinama Top Elevena, ovaj naslov je prolazio niz raznih promena i pratio trendove u industriji, dok se nedavno našao na petom mestu jednog izveštaja o fudbalskim igrama koje najviše prihoduju. Pored igre Top Eleven, kompanija je lansirala još jednu fudbalsku igru, kao i jednu epsku strategiju

Nordeus ima međunarodnu reputaciju, i između ostalog je 2011. odneo nagradu za najbolji evropski gejming startap. U Srbiji se naširoko smatra poželjnim poslodavcem i svakako je odigrao ogromnu ulogu u inspirisanju velikog broja domaćih profesionalaca i preduzetnika da mogu napraviti veliki uspeh na svetskom tržištu iz Srbije. 

Pored poslovnih aktivnosti, imali su i brojne društveno odgovorne aktivnosti, poput humanitarnih akcija, upravo pokrenute fondacije i kao suosnivači Srpske asocijacije industrije video igara (SGA) i Inicijative Digitalna Srbija (DSI).

Kako se navodi, Take-Two je postao zainteresovan za Nordeus još 2014. godine, a interesovanje nije opalo nakon neuspešnog razgovora o akviziciji. Pošto igra Top Eleven postoji 10 godina i ne prestaje sa rastom, baš kao i sam Nordeus, kompanija je smatrala da je sada došao pravi trenutak za novi pokušaj. Kako je rekao Majkl Voroš, šef korporativnog razvoja Take-Two,

„U pravljenju poslova, pogotovu u sferi free 2 play mobilnih igara, gde se sreća menja iz meseca u mesec, prilikom akvizicija treba obratiti pažnju da ne uhvatite nož koji pada — da kupite preduzeće koje ide nadole. Ovde je baš suprotno, kompanija raste iz meseca u mesec. Mislim da nam je tajming savršen.”

Nordeus je treći po redu izdavač mobilnih igara kog je Take-Two kupio, a prethodno su kupili Social Point i Playdots. Kako navode iz kompanije, ovo je prilika da se fragmentirano tržište F2P igara konsoliduje i iskoristi pun potencijal koje Srbija ima za razvoj igara:

„Zapanjio nas je kvalitet inženjerstva i talenat game dizajnera koje smo zatekli u Beogradu, a i šire u Srbiji … Kada smo kupili Social Point 2017 godine, prilično smo rano stupili na gejming tržište u Barseloni. Sada je taj lokalitet eksplodirao i mnogo novih preduzeća se pojavilo, mislim da će se isto dogoditi i u Srbiji. Mislim da gejming industriju Srbije čeka svetla budućnost,” zaključio je Voroš.

Više informacija o akviziciji može se naći na MCVuk. Za sada neće biti promena u poslovanju kompanije, i tim od 180 zaposlenih će nastaviti da radi pod vođstvom istog direktorskog tima.

Ovo je jedna od najznačajnijih akvizicija ovog tipa u srpskoj IT industriji, a od skorašnjih se sa njom mogu uporediti Nutanix-ova akvizicija Frame-a, Playrix-ova akvizicija Eipix-a, kupovina 3lateral-a od strane Epic Games, i kupovina Mad Hat Games od strane švedske Embracer grupe.

Stefan Alidini

Objavio/la članak.

sreda, 2. Jun, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije