GameBiz je nedavno objavio izveštaj o stanju tržišta fudbalskih igara za mobilne platforme.

Izveštaj pokriva najpopularnije i najisplativije video igre u ovoj kategoriji, njihove odlike, oglase i druge načine monetizacije, analizu tržišta, i donosi niz interesantnih uvida.

Za početak, tržište ovih igara poraslo je za oko 20 odsto tokom 2020. godine, što se delimično može objasniti uslovima pandemije, kao i nedostatkom sportskih utakmica.

Na tržištu takođe postoje i velike razlike, jer je top 5 igara odgovorno za čak 50 odsto ukupnih prihoda, iako najisplativije igre nisu među najboljima i po broju instalacija.

Tako eFootball PES i Captain Tsubasa najbolje zarađuju, sa 24,4 odsto i 8,5 odsto udela u tržištu, a potom i FIFA ONLINE 4M (7,8 odsto), FIFA Soccer (7,3 odsto) i Top Eleven (5,5 odsto).

Sa druge strane, top 5 najskidanijih igara čine preko 40 odsto ukupnog broja instalacija u ovoj kategoriji. Prednjače Dream League Soccer (12,6 odsto), potom i Score! Hero (8,2 odsto), World Soccer (7,7 odsto) i Football Strike (6,5 odsto).

Međutim, iako je samo tržište u porastu, izveštaj primećuje svojevrsnu konsolidaciju među igračima, jer se paralelno sa rastom prihoda konstantno smanjuje broj instalacija igara, što svedoči o tome da igrači stavljaju veću važnost na dugoročni razvoj igara kojima se posvećuju.

Istraživanje je pokazalo i da tržište severoistočne Azije prednjači po prihodima, jer je donelo oko 445 miliona dolara, a Evropa je bila na dalekom drugom mestu, sa 84 miliona. Potom slede i Amerike (40 miliona), Jugoistočna Azija (38 miliona) i Bliski istok (18 miliona).

Uprkos uspehu koji Electronic Arts ima sa globalnim brendovima FIFA i PES na drugim paltformama, i uprkos tome što kompanija planira 6 novih naslova, interesantno je da u obe kategorije ubedljivo vode igre koje su pravljene samo za mobilne platforme — Konamijev eFootbal PES, i Dream League Soccer First Touch Games-a.