U vreme pandemije kada je većina prodavnica bila zatvorena, ljudi širom sveta su počeli da prelaze na kupovinu svakodnevnih namirnica putem interneta. Najnovija investicija u kompanije iz ovog sektora dolazi iz Meksika, gde je onlajn supermarket Justo uzeo investiciju od 65 miliona dolara. Ovaj iznos predstavlja najveću investiciju Serije A u latinoamerički startap tokom prethodne decenije.
Justo je osnovan 2019. godine i predstavlja prvi supermarket bez fizičke lokacije u Meksiku. Korisnici direktno kupuju namirnice putem sajta ili aplikacije, i Justo ih dostavi na kućnu adresu. S obzirom na to da je model poslovanja u skladu sa trendom koji je donela pandemija, nije iznenađujuće da je kompanija zabeležila ogroman rast tokom 2020. godine.
Justo (što na španskom znači „pravedno”) trguje samo sa lokalnim dobavljačima, koristeći koncept fair trade. Pokret fair trade se zasniva na „nadziranju i transparentnosti svih segmenata proizvodnje i prodaje pojedinih proizvoda te zalaganju za ukidanje siromaštva ekonomski podređenih proizvođača, uz obavezu poštovanja socijalnih i ekoloških standarda u proizvodnji i zabranu prisilnog dečjeg rada”. Takođe, Justo koristi veštačku inteligenciju za predviđanje potražnje, u cilju smanjenja hrane koja završi na otpadu.
Predviđa se da će potražnja za onlajn kupovinom namirnica nastaviti da ide uzlaznom putanjom. Do 2023. godine procenjuje se da će prodaja prehrambenih proizvoda na mreži dostići 129,72 milijarde dolara i da će činiti skoro 10 odsto ukupne prodaje prehrambenih proizvoda. Stoga, možemo očekivati da će onlajn prodavnice nastaviti da se razvijaju, kao i da će sve više fizičkih prodavnica početi da nude dodatne usluge onlajn kupovine.
Izvori: Tech Crunch, Insider, Fair trade