IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Xingsheng isporučuje onlajn porudžbine na veliko iz prodavnica koje se nalaze u lokalnoj zajednici i tako kupci mogu zajedno da naruče prehrambene proizvode i da ostvare popust.
Da je onlajn kupovina prehrambenih namirnica postala popularna širom sveta potvrđuje i vest da je kineska aplikacija za kupovinu namirnica na veliko, Xingsheng, uzela investiciju od 2 milijarde dolara i dostigla ukupnu vrednost od 6 milijardi dolara. Glavni investitori su investiciona kompanija Sequoia Capital China i kineska internet i gejming kompanija Tencent Holdings.
Xingsheng isporučuje onlajn porudžbine na veliko iz prodavnica koje se nalaze u lokalnoj zajednici. Na ovaj način, kupci mogu zajedno da naruče prehrambene proizvode i da ostvare popust. Xingsheng je dostigao veliki uspeh tokom 2020. godine, kada je onlajn kupovina procvetala. Prema rečima kompanije, Xingsheng dostavlja preko osam miliona porudžbina dnevno, u 13 provincija Kine.
Kupovina u zajednici (community group buying) je najnoviji trend e-trgovine koji je pogodio Kinu. Ovaj model funkcioniše tako što neko iz lokalne zajednice sakupi sve porudžbine putem onlajn platforme (uglavnom WeChat grupe), i zatim se naručuje „na veliko”, ostvarujuću popust. Namirnice se dostavljaju do osobe koja je naručila, a zatim ostali ljudi iz zajednice preuzimaju od njega. Međutim, konkurencija među tehnološkim kompanijama koje omogućavaju ovu vrstu trgovine bi mogla dovesti do proizvoda niskog kvaliteta i potencijalne prevare, pa su u decembru regulatorne organizacije u Kini poručile da će pooštriti zakone u ovoj oblasti, poručujući tehnološkim kompanijama da prestanu da koriste nerazumno niske cene kako bi se takmičili za udeo na tržištu.
Izvori: Reuters, Community group buying