IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Potrošači u regionu manje optimistični i manje poverljivi u odnosu na prethodnu godinu.
U okviru Nielsen Shopper Trends studije za 2020. godinu objavljen je niz interesantnih podataka o potrošačkim trendovima u Srbiji i regionu.
Prema podacima istraživanja, indeks poverenja potrošača značajno je opao u odnosu na isti kvartal 2019. godine — u Evropi je sa 87 opao na 74, a u Srbiji je dostigao najnižu vrednost od 70. Slično je i u Hrvatskoj (64) i Sloveniji (67), gde se svuda beleži opadanje i pesimističan stav.
U Srbiji je briga za zdravlje porasla sa 27 na 38 odsto, i ekonomija (sa 15 na 30 odsto).
Prosečan srpski potrošač u 2020. godini izdvajao je mesečno oko 255 evra za hranu i ostale kućne potrepštine, od toga 54 odsto na svežu hranu.
Potrošači su u 2020. glavne nabavke najčešće obavljali jednom mesečno (40%) i nedeljno (34%), što je više nego prethodne godine, ali je opala učestalost dodatnih kupovina. Želja za posetom novim prodavnicama u 2020. slična je kao i prethodne godine.
Čak 67% potrošača pravi spisak za kupovinu pre odlaska u prodavnicu, a zabeležen je i porast udela privatnih robnih marki (sa 6,3 na 6,6 odsto).
Najveći rast vrednosne prodaje zabeležile su velike i srednje prodavnice, u svim regionima, najviše u jugoistočnoj Srbiji a najmanje u zapadnoj Srbiji.
Izvor: marketingmreza.rs