Novi podaci Nielsen-a pokazuju smanjeno poverenje potrošača, rast vrednosne prodaje

Potrošači u regionu manje optimistični i manje poverljivi u odnosu na prethodnu godinu.

prenosimo
02/03/2021

U okviru Nielsen Shopper Trends studije za 2020. godinu objavljen je niz interesantnih podataka o potrošačkim trendovima u Srbiji i regionu.

Prema podacima istraživanja, indeks poverenja potrošača značajno je opao u odnosu na isti kvartal 2019. godine — u Evropi je sa 87 opao na 74, a u Srbiji je dostigao najnižu vrednost od 70. Slično je i u Hrvatskoj (64) i Sloveniji (67), gde se svuda beleži opadanje i pesimističan stav.

U Srbiji je briga za zdravlje porasla sa 27 na 38 odsto, i ekonomija (sa 15 na 30 odsto).

Prosečan srpski potrošač u 2020. godini izdvajao je mesečno oko 255 evra za hranu i ostale kućne potrepštine, od toga 54 odsto na svežu hranu.

Potrošači su u 2020. glavne nabavke najčešće obavljali jednom mesečno (40%) i nedeljno (34%), što je više nego prethodne godine, ali je opala učestalost dodatnih kupovina. Želja za posetom novim prodavnicama u 2020. slična je kao i prethodne godine.

Čak 67% potrošača pravi spisak za kupovinu pre odlaska u prodavnicu, a zabeležen je i porast udela privatnih robnih marki (sa 6,3 na 6,6 odsto).

Najveći rast vrednosne prodaje zabeležile su velike i srednje prodavnice, u svim regionima, najviše u jugoistočnoj Srbiji a najmanje u zapadnoj Srbiji.

Izvor: marketingmreza.rs

UKRATKO
objavljeno 12:51 · 05. avg
Francuski Dataiku, startap koji pomaže preduzećima da razviju projekte veštačke inteligencije podigao novu investiciju od 400 miliona $
objavljeno 13:00 · 03. avg
NCR Corporation akvizira LibertyX, kompaniju koja je pokrenula jedan od prvih maloprodajnih bankomata za bitkoine
objavljeno 17:23 · 02. avg
Square kupuje australijsku platnu kompaniju Afterpay za 29 milijardi $, najveća akvizicija kompanije
objavljeno 15:32 · 02. avg
EU kaznila Amazon sa 746 miliona €, najveća kazna do sada za kršenje zakona o zaštiti podataka
objavljeno 17:05 · 30. jul
Problematičan berzanski debi popularnog Robinhood-a, kompanija zatvorila dan trgovanja sa padom vrednosti akcija od 8 odsto