IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Startap sa sedištem u Bangaloru takmiči se sa Amazonom u Indiji.
Flipkart, indijski startap za onlajn trgovinu, uzeo je novu investiciju od 3,6 milijardi dolara, u onome što se smatra poslednjom rundom finansiranja pred izlazak na berzu. Kompanija sada vredi 37,6 milijardi dolara, a planira inicijalnu javnu ponudu (IPO) već početkom naredne godine.
Novu rundu finansiranja, verovatno najveću za bilo koji indijski startap, vodile su firme GIC, CPP Investments, SoftBank Vision Fund 2 i Walmart. Pored njih, učestvovali su i DisruptAD, Qatar Investment Authority, Khazanah Nasional Berhad, Tencent, Willoughby Capital, Antara Capital, Franklin Templeton i Tiger Global.
Firma sa sedištem u Bangaloru takmiči se sa Amazonom u Indiji. Američki tehnološki gigant uložio je preko 6,5 milijardi dolara na tržište Južne Azije. Obe kompanije se bore da agresivno prošire svoje poslovanje u Indiji, gde fizičke prodavnice i dalje čine veliku većinu maloprodaje. Očekuje se da će obe kompanije biti ozbiljno pogođene novim indijskim pravilima o onlajn trgovini.
Pravila nalažu da firmama za e-trgovinu ne bi trebalo da bude dozvoljeno da održavaju brzu prodaju (tzv. flash sales) u Indiji. Ovakve prodaje, slične „Crnom petku” i „Cyber ponedeljku” u SAD-u, veoma su popularne tokom praznične sezone u zemlji. Tokom brze prodaje kompanije za e-trgovinu tradicionalno beleže najveće skokove u porudžbinama kupaca, jer brendovi nude velike popuste na svoje proizvode. Ukoliko predlog bude odobren, može naštetiti budućim izgledima Amazona i Flipkarta na drugom po veličini svetskom tržištu.
Izvor: Tech Crunch