IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Google pokreće ride-sharing uslugu u San Francisku, i time ulazi na ovo rastuće, ali veoma kompetitivno tržište.
U maju, Google je pokrenuo program kojim omogućava radnicima određenih firmi u jednom delu san Franciska da se pomoću njihove aplikacije Waze povežu sa ljudima koji idu u istom smeru, a sada najavljuju izlazak na teritoriju celog grada.
Google je Waze kupio 2013. godine i nudi uputstva za vožnju u realnom vremenu, na osnovu informacija od drugih vozača, i ima preko 50 miliona korisnika.
Za razliku od Ubera i Lyfta, koji rade više kao taksi biznis, Waze želi da poveže ljude koji već idu u sličnom pravcu. Kompanija tvrdi da želi da zarade budu dovoljno male da se vozačima ne isplati da budu full time taksisti. Waze-ov trenutni pilot program naplaćuje ljudima najviše 54 centa po milji, manje od većine Uberovih i Lyftovih vožnji. Za sada, Google ne uzima nikakav profit od toga.
Kompanija smatra da zarade Waze-ovih vozača ne podležu porezima, jer se naplate kroz aplikaciju koriste kao novac za gorivo.
Waze je osnovan u Izraelu, i tamo je stekao popularnost. Ključna razlika između Waze-a i klasičnih ride-sharing servisa jeste ta što je Waze u osnovi počeo kao aplikacija za deljenje informacija o stanju na putevima. Korisnici su mogli da obaveštavaju jedni druge o tome gde se nalaze policijske patrole, saobraćajne nesreće i sl. Aplikacija na osnovu informacija koje dele korisnici daje vozaču najbolje smernice za vožnju.
U trenutnoj verziji Waze-a, bilo ko iz San Franciska može se registrovati kao vozač, ali usluge vožnje mogu da koriste samo zaposleni u određenim kompanijama, između ostalih Google-a, Walmarta i Adobe-a.
Korisnici su ograničeni na dve vožnje dnevno, jer je servis za sada zamišljen tako da ih odveze i vrati sa posla.
U okviru planiranog proširenja, bilo ko iz San Franciska moći će da se registruje kao vozač, ili da zatraži vožnju. Iako Google za sada ne uzima profit od vožnji, kompanija eksperimentiše sa različitim modelima naplate u Izraelu.
Google-ov ulazak na ride-sharing tržište mogao bi dovesti do ozbiljnog sudara sa Uberom, njihovim nekadašnim saveznikom, čija se vrednost danas procenjuje na 68 milijardi dolara. 2013. godine Google je u Uber investirao 258 miliona dolara, ali su se u poslednje vreme stvari promenile. Čak je i jedan Google-ovih ljudi u upravi Ubera napustio svoju poziciju zbog rastuće tenzije između dve kompanije. Sa druge strane, Uber, koji je godinama koristio Google-ove mape za svoju aplikaciju, krenuo je da razvija sopstveni sistem za mapiranje.
Ove dve kompanije se takođe utrkuju ko će prvi da napravi samovozeća kola.
Google je poveo celu priču pokretanjem projekta 2009. godine, a njegovi samovozeći automobili prešli su više od 2 miliona kilometara. Ipak, to je sve u okviru testiranja ove tehnologije.
Prva komercijalna samovozeća kola izbacio je Uber (ili skoro prva), koji je u poslednje vreme zaista dodao gas na ovom polju. Pored saradnje sa Volvom na izradi samovozećih kola, akvizirali su Otto i time ušli na kamionsko tržište i počeli su da razvijaju svoje mape kako bi se osamostalili od Google-ove tehnologije.
Objavio/la članak.
sreda, 31. Avgust, 2016.