IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Nastavlja se trend prelaska sa fizičkog na digitalni svet, u kom ostaje sve manje prostora za konkurenciju i male igrače.
Pandemija je izazvala ogromnu pometnju i gurnula čitave industrije u krizu — oglašavanje na internetu ne predstavlja izuzetak. Kako piše WSJ, to je trima kompanijama — Google-u, Facebooku i Amazonu — pružilo priliku za konsolidaciju snage na tržištu, i omogućilo im da po prvi put preuzmu više od polovine sveukupnog oglasnog prostora u Americi.
Pandemija je na globalno reklamno tržište donela barem dve ključne promene — istovremeno je skočila potražnja za onlajn servisima, jer se pažnja korisnika sa fizičkog preusmerila na digitalni svet, a ujedno se zbog pandemije smanjio i kapacitet mnogih kompanija za plaćanje usluga reklamiranja, te su mnoge firme morale dobro da razmisle o pandemijskoj strategiji.
Tehnološki giganti, sa ogromnom količinom podataka koje još uvek sakupljaju o korisnicima, bili su u jedinstvenoj poziciji da obezbede mnogim kompanijama upravo ono što im je potrebno. Mnoga mala i srednja preduzeća nisu mogla da plaćaju oglašavanje u fizičkim prostorijama velikih lanaca koji su bili zatvoreni, te su bili gotovo primorani da pređu na digitalnu prodaju.
Kompanije poput Mondelez-a, proizvođača Oreo keksa, koje su 2017. godine sarađivale sa preko 150 izdavača, sada sarađuju sa manje od 10. Google je bio u stanju da im kaže ko je njihova ciljana publika, šta ona traži u kom delu dana, kao i na koji način da optimizuju svoje digitalne oglase za što bolji učinak.
Prema procenama GroupM, tri tehnološka giganta povećala su svoj udeo na tržištu američkog onlajn oglasnog prostora sa oko 80 odsto 2019. na skoro 90 odsto u 2020. godini. Budući da kontrolišu sve aspekte procesa, i da im akvizicija novih korisnika koje prate samo poboljšava model, uzimaju i deo tržišta promocija, kupona i prodaja generisanih od njihovih oglasa.
Iako je na globalnom nivou digitalno oglašavanje odavno porazilo TV, pandemija je ubrzala konsolidaciju onih činilaca na tržištu koji se napajaju informacijama koje sakupljaju od korisnika. Dok Google razmatra kako da anonimizuje te podatke, a Facebook modifikuje metrike, šanse da im neko postane konkurencija sve su manje i manje.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 22. Mart, 2021.