Čelnici Facebook-a od 2017. godine znaju da je metrika namenjena oglašivačima prenaduvana, tvrde novootkriveni delovi dokumenata koji su deo kolektivne tužbe protiv Facebook-a podnete 2018. godine, prenosi Business Insider.

Decenzurisani delovi dokumenta tvrde da je Šerol Sendberg u internom mejlu iz 2017. godine izrazila zabrinutost da je metrika netačna, ali su svi predlozi da se ona poboljša ignorisani, iz straha da će to znatno uticati na prihode.

Kako je objavio Financial Times, metrika je modifkovana 2019. godine, kada je umesto broja aktivnih korisnika kojima je oglas prikazan u prethodnih 30 dana, počela da procenjuje potencijalni broj korisnika koji odgovaraju kriterijumima oglašivača.

U tužbi se navodi da, uprkos svim promenama, metrika i dalje uključuje i lažne profile i duplikate naloga, te da je Facebook korekcijom metrike mogao da smanji broj za čitavih 10 odsto.

Ljudi koji se oglašavaju na platformi često se oslanjaju na procenu o broju ljudi do kojih oglas može doći, i na osnovu nje odlučuju koliko će novca uložiti.

Sa svoje strane, portparol Facebook-a Džo Ozborn tvrdi da je čitava stvar prenaduvana, a ne metrika: „To je koristan alat za planiranje kampanja, koji se ne naplaćuje oglašivačima. To je samo procena, i u našem Help centru i interfejsu za oglase je jasno naznačeno kako se izračunava.”