Kako je Book A Boat zaokrenuo biznis i za prva 2 meseca zaradio 50.000€

Prenosimo vam priču o sjajnom zaokretu (tzv. pivot) Book A Boat ekipe — “zoom-in-pivot” zasnovan na customer developmentu koji je brzo doneo odlične poslovne rezultate.

Zoja Kukić
16/04/2015

Book A Boat, platforma sa idejom da poveže one koji vole da plove sa vlasnicima brodova, sada se (re)fokusirala na jednu malu nišu unutar svog modela i promenila ime u The Barba.

Za 2 meseca koliko Barba živi uspeli su da svoj biznis model i više nego potvrde na domaćem tržištu i ostvare prihode koji su veći od 50.000€.

The Barba je sada onlajn tržnica za timbildinge i treninge na jahtama i jedrilicama, a kako nam osnivač Aleksandar Bibovski kaže, na ideju su došli kroz razgovore sa potencijalnim korisnicima:

Tokom akceleracije u Elevenu i testiranja Book A Boat aplikacije, otkrili smo da je većina vlasnika jahti nezadovoljna svojim obimom posla i tražili su nam način kako da više zarade.

Sa druge strane, čuli smo da kompanije već imaju pozitivna iskustva sa timbildinzima na brodovima, ali da im je prilično teško da pronađu proverene brodove i da organizuju ceo događaj.

Tokom dvomesečnog testiranja koncepta Barbe u Srbiji ovaj tim posredovaće u 11 timbildinga domaćih kompanija, a sada planiraju da se šire na druga tržišta. Već su uspostavljeni prvi koraci i partnerstva sa kompanijama koje organizuju timbildinge u Austriji, Nemačkoj i Poljskoj.

Iako veliki broj timova koji uđu u bugarski akcelerator poveća svoju početnu investiciju ovog fonda (koja je 25.000€), The Barba još uvek ne planira da uzima dodatne investicije. Mentorstvom u Sofiji su zadovoljni pošto bez nje, kažu, ne bi uvideli lako novu priliku, a naredne investicije bi mogle da dođu na red kada dođe i vreme za ozbiljnije skaliranje.

Book A Boat i dalje živi

Iako nije u primarnom fokusu, trenutno razvijaju drugu verziju Book A Boat aplikacije koja je prilagođena tržištima za koja se pokazalu da imaju potrebu za njom.

Nakon rezultata testiranja aplikacije znaćemo da li ćemo aplikaciju puštati i javno.

Ovo je jedna sjajna lekcija za domaće preduzetnike i sve one koji prave svoj startap — osluškivanje i praćenje šta tržište želi umesto slepe zaljubljenosti u svoju ideju.

Ovaj tip zaokreta, takozvani zoom-in pivot, gde se biznis na kraju fokusira oko jedne funkcionalnosti ili segmenta proizvoda je najčešći kod domaćih preduzetnika, pa smo ih tako susreli i kod SupportYarda i Yanadoa, koji je za Startit pisao baš o tome kako su shvatili da je došlo vreme za ozbiljan zaokret.

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

četvrtak, 16. April, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

МногоКуме

utorak, 21. April, 2015.

Да, вероватно је у питању бајка или спин. Вероватно су допринели томе да се продају услуге у укупној вредности од 50000 и имали 5000 својих прихода.

Dragisa

ponedeljak, 20. April, 2015.

Dobra ideja.. mada, ja bih pre reko da je BAJKA o prihodima od 50.000 evra za 2 meseca. Kako kad imaju samo "landing page"? Ako uzimaju 10% od protoka novca (nazovi prodaje) onda ispade da su imali prodaju od 500 000 evra za dva meseca. Na godisnjem nivou ekvivalent je 3 000 000 evra. Ako je tako onda stvarno.. idem kod te princeze da i mene poljubi

Ivan Bjelajac

subota, 18. April, 2015.

Bravo Aleksandre :)

cerovac

četvrtak, 16. April, 2015.

Kako lep pivot, svaka cast ekipa. Zelim sve najlepse. Volimo da plovimo pa to ti je :) samo napred!!!

Petar

četvrtak, 16. April, 2015.

Book a Boat, Fishing Booker, BikeBooker. Sviđa mi se sve to :)) Samo napred ljudi. I neka bude Barba :)))

Veljko

četvrtak, 16. April, 2015.

Sean Parker (Napster) je rekao Marku Z. da izbaci "the" kada su ovi bili TheFacebook :)

Aleksandar Bibovski

četvrtak, 16. April, 2015.

Hehe, to nam vecina i predlaze, tako da mozda i izbacimo famozno "the" :)

Vladimir Prelovac

četvrtak, 16. April, 2015.

Sjajan pivot i odlicno ime (samo "loose the 'the' " :)