IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Book A Boat je servis koji se sastoji od veb i mobilne aplikacije čiji cilj je povezivanje vlasnika brodova i ljudi koji traže brodski prevoz, čime omogućava korisnicima da na brz i jednostavan način dođu do željene destinacije različitim vrstama plovila. Ideja da targetira veliki broj vlasnika brodova, kojih ima 15 miliona samo u Americi,
Book A Boat je servis koji se sastoji od veb i mobilne aplikacije čiji cilj je povezivanje vlasnika brodova i ljudi koji traže brodski prevoz, čime omogućava korisnicima da na brz i jednostavan način dođu do željene destinacije različitim vrstama plovila.
Ideja da targetira veliki broj vlasnika brodova, kojih ima 15 miliona samo u Americi, nastala je od, kako to obično biva, proživljenog ličnog problema. Aleksandar Bibovski je na letovanju dva dana čekao da bi došao do dosta skupih karata za trajekt, da bi naknadno shvatio da su i ribari mogli da ga prevezu i to za 10 puta nižu cenu.
Na Founders Institutu u Zagrebu je razvijao ideju i tragao za idealnim partnerom, koga je pronašao u drugu iz gimnazije, Nemanji Krivokapiću. U njima dvojici spojila su se znanja koja su poželjna za svaki osnivački tim – programiranje i biznis sfera, a tu je i ekspertiza za samu delatnost, jer se Aleksandrova porodica bavi brodskom industrijom.
Book A Boat je posrednik između pojedinaca koji traže brodski prevoz i vlasnika brodova. Nešto poput Ubera, ali za brodove umesto automobila. Zaradu će ostvarivati preko fiksne provizije za svaku ugovorenu saradnju, a osobenost im je ta da brodovi koji će se nalaziti u njihovoj ponudi neće moći da se iznajme, već su samo zaduženi za prevoz od tačke A do tačke B.
Pokušavamo da razvijemo aplikaciju tako da bude jednostavna i brza za korišćenje i da omogući korisnicima da najjednostavnijim mogućim putem dođu do željene destinacije (ostrva, zaliva, plaže…) — Aleksandar Bibovski, osnivač
U prvoj fazi, sarađivaće sa strane ponude samo sa water taxi kompanijama. Samo ovaj vid prevoza SAD pravi profit od 110 miliona € godišnje. Kao i većini startapa, i njima će Amerika biti prva zemlja u koju ulaze. Dugoročno, ovo tržište im odgovara i zbog kako smo već napomenuli 15 miliona brodova od kojih je utrećina neiskorišćena i u propadanju zbog skupog održavanja. Kroz Book A Boat momci planiraju da pomognu svim brodovlasnicima da zarađuju od svojih brodova koji su sada beskorisno vezani za molove.
Osim pukog transporta planiraju da korisnicima obezbede i dodatne mogućnosti, kao što su romantične vožnje brodom, vožnje na Party jahtama, vožnje gliserom, a i VIP opciju za superluksuzne jahte.
Priliku vide u tome što za sada nema nikoga ko se izdvojio u ovoj sferi. Najveći konkurent im je BoatBound, ali on se bavi samo iznajmljivanjem jahti. Korisnici na koje ciljaju trenutno rešenje za prevoz pronalaze u trajektnim kompanijama, pa se i one mogu smatrati kao deo konkurencije. Međutim, Book A Boat se razlikuje pre svega u tome što će na ovaj način moći da pruži uslugu i za manje prometna mesta na kojima se trajektima ne isplati poslovanje i gde je korisnicima teško da dobiju informacije o mogućnostima prevoza ove vrste.
Ekipa je do sada butstrepovala i u narednih mesec dana će lansirati proizvod. Ne traže aktivno investitore i misle da im od toga zavisi uspeh, ali ukoliko naiđe neka interesantna ponuda, kako nam kaže Aleksandar, rado će je prihvatiti:
Ukoliko prepoznamo investitora ili investitorku koji bi nam mnogo doprineli svojim iskustvom u marketingu ili generalno u brodskoj industriji, rado bismo sarađivali. Isto tako, ukoliko se ukaže prilika za napredovanje kroz neki od akceleratora, rado bismo postali deo takve organizacije.
Book A Boat je već uspostavio saradnju sa 40-ak water taxi kompanija, koje će ga koristiti čim izađe prva verzija proizvoda. Do ostalih vlasnika planiraju da dolaze pomoću refferal linkova, a korisnicima usluga transporta pristupiće prvenstveno preko najpoznatijih blogova za putovanja, turističkih agencija i hotela koji će dobijati udeo u profitu.
Za sve zainteresovane za proizvod, u aprilu ćete moći da vidite kako izgleda i funkcioniše, a mi ćemo pratiti rad tima i nadamo se uskoro pisati o dobrim vestima.
Objavio/la članak.
petak, 21. Mart, 2014.