IT Industrija
![](https://startit.rs/wp-content/themes/startit/assets/iti/logo.svg)
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
CyberCity je beogradski startap koji se pre svega obraća korisnicima iz alternativnih sfera i interesovanja – iz sveta gotičara, magije, alternativne muzike, steampunka, cosplaya, tetovaža, stripa, hobija i video igara. Ova ekipa sa Startap Akademije pravi web i visitorbuilder koji omogućava kreativnim pojedincima da brzo i lako naprave svoj sajt, a onda i lakše dođu do posetilaca.
CyberCity je beogradski startap koji se pre svega obraća korisnicima iz alternativnih sfera i interesovanja – iz sveta gotičara, magije, alternativne muzike, steampunka, cosplaya, tetovaža, stripa, hobija i video igara. Ova ekipa sa Startap Akademije pravi web i visitorbuilder koji omogućava kreativnim pojedincima da brzo i lako naprave svoj sajt, a onda i lakše dođu do posetilaca.
Osnivački tim čine Igor Nikolić i Irina Ponomarev, koji već dugo zajedno rade kao frilenseri i bave se web hostingom, dizajnom i internet marketingom. U kreiranju ovog startapa nisu sami, pomažu im dugogodišnji prijatelji i saradnici Aleksandar Bibanović, Marko Radošević, Ivan Vasić i Nemanja Stojadinović, koji su sa Igorem i Irinom radili na brojnim poslovnim projektima, a povezuju ih zajednička interesovanja i lična pripadnost alternativnim krugovima.
Kako nam Igor kaže, ideja o CyberCityju je nastala kao prirodna posledica posla kojim se već godinama bave i njihove stalne komunikacije sa klijentima.
Svi klijenti imaju slične probleme:
Kada naprave sajt, on ostaje neposećen. Korisnici u velikoj većini nemaju ni ideju kako da privuku posetioce.
Drugi problem su troškovi sajta (hosting, dizajn, SEO, e-prodavnica), naročito za one korisnike iza čijeg sajta ne stoji profitabilni biznis.
CyberCity je pravljen tako da reši oba ova problema, a pritom je posebno skrojena za ljude koje imaju šta da kažu u oblastima umetnosti, alternativnih stilova življenja, gejminga, hobija i ostalih srodnih sfera.
Ovi problemi su tipični za našu ciljnu grupu korisnika, jer mnogi od njih još nemaju profitabilni biznis koji može da pokrije troškove izrade vebsajta, SEO i e-prodaje, a websajt im je neophodan kako bi uopšte počeli da rade na izgradnji biznisa, imidža i prisutnosti na Internetu.
Kao primer veličine tržišta možemo navesti samo jednu od podkategorija – Tattoo, koji godišnje donosi profit od 2,3 biliona dolara samo u Americi ili samo 1 dogadjaj Comicon, strip konvenciju koja je u poslednje 3 godine samo u San Diegu ostvarila profit od pola biliona dolara.
Na tržištu ima mnogo, može se reći i previše web buildera. Međutim još uvek nema uspešne platforme koja cilja i objedinjuje alternative stilove života. Ovaj startap je izabrao veoma specifičnu nišu, koju očigledno dobro poznaju.
CyberCity gradi poslovni model koji je zasnovan na međusobnoj povezanosti alternativnih stilova života i jakom osećaju pripadnosti članova ovih grupa. Sajtovi će biti tematski podeljeni po srodnim kategorijama, popularnosti i novitetu, tako da svaki korisnik može da pretražuje one sajtove koji su mu zanimljivi, kao i da vidi i koji su najnoviji sajtovi u svakoj od kategorija.
Troškove svog sajta (mesečnu pretplatu, oglase ili promotivne materijale) korisnik može pokriti na dva načina – uplatom u novcu ili preko tokena koje zaradi aktivnim učešćem na sajtovima iz njegove sfere interesovanja i raznim oblicima doprinosa (komentarima na blog postove, učestvovanjem u diskusijama, uploadovanjem relevantnih fotografija i videa i slično).
Iako još uvek nisu izbacili ni privatnu betu, već imaju 1500 pretplatnika koji žele da probaju njihov proizvod, a s obzirom da će otpočeti sa testiranjem vrlo brzo, zvanično lansiranje proizvoda trebalo bi da bude krajem godine. Ukoliko i vi želite da budete među onima koji će prvi isprobati ovu platformu, možete se prijaviti ovde.
Ovaj tim se i dalje butstrepuje, a veoma su aktivni proteklih meseci na različitim startap događajima (Startit Fest, Startup Sauna, Seedcamp i sada idu na Spark.me). Iako još uvek nisu pronašli investitora, i sami, a i oni koji prate njihov rad primećuju da veoma dobro slušaju fidbek koji dobijaju na tim događajima. Irina nam objašnjava da im je trenutno to i glavni cilj:
Pre svega želimo da upoznamo što je više ljudi sa našim projektom i dobijemo feedback. U prethodnih par meseci dobili smo neverovatno korisne savete od pojedinih investitora i ostvarili odlične kontakte, što nas je učvrstilo u stavu da želimo da sarađujemo sa onim ljudima koji razumeju našu viziju.
Kao što smo na početku teksta i pomenuli, CyberCity je još jedan startap koji je prošao kroz Startap Akademiju. Ovo iskustvo im je pomoglo da svoju ideju razviju i steknu veoma važna znanja i poznanstva.
Na Startap akademiji smo naučili važnost stalne komunikacije sa korisnicima, kako da držimo fokus na bitnim stvarima u projektu i kako da ga što bolje predstavimo. Na samom početku smo imali problem sa prezentacijom, jer je naš projekat bilo sve samo ne jednostavno predstaviti u predviđene 3 minute.
Imali smo izvanredne profesore i mentore koji su pokazali ogromno zalaganje i upoznali smo fantastičnu ekipu kolega – mladih preduzetnika. Vrednost poznanstava koja smo zahvaljujući Akademiji stekli, neiskaziva je rečima.
Objavio/la članak.
sreda, 18. Jun, 2014.
Jovica
sreda, 18. Jun, 2014.
Cestitamo ekipa! Samo napred!
novii
sreda, 18. Jun, 2014.
Dobra ideja, sa veoma velikim brojem izazova koje treba rešiti da bi to sve profunkcionisalo na kraju. Dobro je što su uključili hobiste, jer je to ekipa koja ne odustaje tako lako.