Američka javnost se po prvi put u istoriji okreće protiv svoje najperspektivnije industrije — tehnološke

Tech kompanije su godinama slavljene kao bastion liberalizma, ali deluje kao da se to polako menja. O sve većem razdoru koji postoji između njih i javnosti u SAD govori i tužba američkog pravosuđa protiv Google-a.

Levo orijentisani predstavnici medija i tehnoloških kompanija vrše pritisak na kompanije Silicijumske doline da se javno priključe njihovom političkom aktivizmu, a neki od moćnih desničara, centrista i libertarijanaca smatra da je ‚‚tehnološka kultura pod opsadom aktivista koji se bore za svoju agendu”.

Pitanje rasizma u SAD postoji gotovo koliko i istorija čitave države. Ova godina je donela i niz demonstracija zbog rasne diskriminacije, pa i do nereda na ulicama. Paralelno sa ovim problemima, aktuelne su i teme prava žena, LGBT populacije, i legalizacije marihuane.

Kompanije iz Silicijumske doline su se često liberalno izjašnjavale po svim ovim pitanjima, ali sada deluje kao da je došlo do izvesnog zasićenja.

Nedavno je tekst CEO-a kompanije Coinbase, koja se bavi razmenom kriptovaluta, izazvao rat na društvenim mrežama. On je najavio da će kompanija u budućnosti zauzeti apolitičan stav, i ponudio otpremninu svim radnicima koji se ne slažu sa tom odlukom. Čak pet odsto zaposlenih je odlučilo da prihvati ponudu. Najoštriji kritičari su bili sadašnji i bivši CEO Twitter-a, a ovaj drugi je čak izjavio da će „svi sebični kapitalisti koji smatraju da je moguće odvojiti biznis od društva biti prvi streljani kada dođe do revolucije”.

Kao jedan od razloga zašto se odlučio na ovakav korak, CEO Coinbase-a je naveo unutrašnje razdore koji su nastali u velikim kompanijama poput Facebook-a, Google-a i Pinterest-a.

Facebook je, na primer, u septembru odlučio da ograniči političke teme i mesta na kojima zaposleni mogu da pričaju o njima, kako bi zaštitio manjine u kompaniji. Iako je potez Coinbase-a ekstremniji vid iste odluke, to nije sprečilo kritičare. Uprkos tome, ova kompanija se (za sada) nije pokolebala u svojoj odluci.

Sa druge strane, osnivači Clubhouse-a, mladog čet softvera baziranog na audio komunikaciji, morali su da reaguju. Oni su mesecima trpeli kritike zbog toga što ne moderiraju razgovore svojih korisnika. Početkom meseca su odlučili da uvedu uslove korišćenja koji će zabraniti govor mržnje na platformi.

Ovakva reakciju tehnoloških firmi iz SAD je očekivana. Ono što nije očekivano je da uticajni ljudi iz industrije zauzmu potpuno drugačiji stav.

Sajen Banister, bivša partnerka u fondu rizičnog kapitala Pitera Tila, i investitor u ranoj fazi Uber-a i SpaceX-a, podržala je odluku Coinbase-a.

„Što je dosta, dosta je. Ljudi ponekad žele samo da odu na sigurno mesto gde neće morati da razmišljaju o stvarima koje se nalaze bukvalno na svakom koraku”, izjavila je za Washington Post.

Slična reakcija je došla i od osnivača TechCrunch-a, koji je i sam kasnije uplivao u vode fondova rizičnog kapitala.

„Izgleda da je Coinbase zauzeo nepopularan stav koji dozvoljava (čak podstiče) raznolikost razmišljanja na radnom mestu. Super za njih”, napisao je na svom Twitter nalogu.

Osnivač Y Combinator-a je otišao dotle da „predvidi” kako će najuspešnije kompanije pratiti primer Coinbase-a. Ukoliko to ne urade, smatra on, imaće manje šanse da uspeju.

Da je pitanje o trendu, a ne sporadičnim pojavama, govori i bivša direktorka zadužena za ljude u kompaniji Lever, koja je tvitovala da je čula za startape koji prate primer Coinbase-a.

CEO Paradigm-a je dala možda najbolji presek čitave situacije.

„Ljudi pričaju kako imaju istu viziju budućnosti u kojoj će biti mnogo više jednakosti, ali da imaju različita mišljenja o tome koji je najbolji put da dođemo do toga.

Ja se pitam da li oni stvarno dele istu viziju? Da je to istina, verovatno bi se složili oko toga da je neophodno pričati o problemima nejednakosti u današnjem svetu kako bi ti problemi bili rešeni.”

O sve većem razdoru koji postoji između tehnoloških kompanija i javnosti u SAD, govori i tužba američkog pravosuđa protiv Google-a, zbog navodnog korišćenja svoje moći na tržištu kako bi sputali rivale.

Predstavljamo poslodavca
3lateral-logo-1.png

3Lateral

Multidisciplinary team creating digital excellence

3Lateral develops innovative technologies enabling digitization of human motion and appearance at unprecedented level of realism. Our mission is to evolve through exploring abstract landscapes of art and science, exciting new technologies and, most importantly, through nurturing continuous multi-disciplinary communication and company values among our team members.

Marko Marković

Unesite termine za pretragu