Zoom je, nakon neverovatnog uspeha u 2020. godini, odlučio da proširi svoje poslovanje na daleko konkurentnije tržište — poslovni e-mail servis.

Kompanija je već počela razvoj na ovom polju, a postoji mogućnost da već sledeće godine svojim klijentima ponudi ranu verziju servisa. Zoom takođe razmišlja da razvije kalendar aplikaciju, piše The Information.

Za uspeh kompanija može da „zahvali” pandemiji koja je veliki broj radnika preselila iz kancelarija u kuće. Međutim, nekoliko vakcina za kovid-19 je odobreno za hitnu upotrebu, pa je pitanje vremena kada će svi ti radnici početi da se vraćaju normalnom radu. Kada se to desi, više neće biti potrebe ni za video pozivima, što može značajno da ugrozi poslovanje Zoom-a. Zbog toga je jasno zašto se rukovodioci okreću novim projektima. Cena akcija kompanije je porasla za 500 odsto od početka godine, ali trenutno vrede prilično manje nego kada su bile na vrhuncu u oktobru.

CEO Erik Juan planira da servis za video pozive pretvori zrelu platformu koja bi omogućila slanje e-mailova, poruka, i imala druge alate za produktivnost. Izvor iz kompanije je izjavio da Juan pokušava da zaključi kako će izgledati sledeća generacija e-mail servisa, a ne da imitira postojeća rešenja.

Najveći konkurenti će definitivno biti Microsoft i Google, čija su rešenja za e-mail i kalendar postale standard u većini velikih kompanija na svetu. Čak je i Amazon Web Services imao problem sa „oživljavanjem” njihovih aplikacija za e-mail i obradu teksta koje su bazirane na cloud-u.

Cilj Zoom-a je da pridobije što više, pre svega poslovnih, klijenata, a još ranije su omogućili lakši pristup popularnim softverskim alatima, kao što su Asana, Dropbox i Coursera. Još jedna komponenta Juanove strategije je unapređivanje funkcije slanja i primanja poruka, na šta se kompanija do sada nije fokusirala. On je u oktobru zvanično izjavio kako mu nije plan da se takmiči sa Slack-om i Microsoft-om, ali postoje informacije da je seniornom rukovodstvu rekao da je razvoj poruka neophodan kako bi pridobili veći broj velikih klijenata.

Nakon što je Salesforce kupio Slack za 28 milijardi dolara, izgleda da Zoom ubrzava svoju strategiju. Plan je bio da sredinom 2021. godine počnu da promovišu svoja unapređenja sistema poruka, ali je sada to pomereno na prvi kvartal. Uz to, jedna osoba zaposlena u Zoom-u je na LinkedIn-u ostavila poruku da kompanija planira da zaposli 44 inženjera u SAD da bi radili na „uzbudljivim novim funkcijama”.