SupportYard iz Niša teži da organizuje inboks celom svetu

Zoja Kukić - 23. Oktobar, 2014.

Ovaj put predstavljamo još jedan domaći startap unutar uhodane kompanije – SupportYard, web aplikacija koja omogućava jednostavniju i efikasniju podršku putem imejla. Ideja je u boljoj organizaciji “ulaznih” imejlova i odgovora tako da svako ko se bavi podrškom ili prodajom u nekoj firmi može lako doći do nekog ranijeg zahteva korisnika ili se lako priključiti konverzaciji koja je u toku.

Iza ovog startapa je Code Control iz Niša koji se web razvojem bavi već 4 godine, a na razvoj sopstvenih proizvoda su se odlučili, kako nam Milan Stošić, jedan od osnivača kaže, jer ako se uspe, biva mnogo lakše:

milan stosicUsmerili smo se na razvoj svojih proizvoda jer je lakše održavati 2-3 svoja proizvoda nego više različitih. Jedna od alternativa bio je outsourcing i pronalaženje stalnih klijenata u inostranstvu, ali smo se ipak odlučili za teži put i razvoj svojih proizvoda.

SupportYard nije prvi web proizvod ove niške ekipe, stoje i iza MagelanAppa, alata za upravljanje poslom turističkih agencija, koji je bio namenjen pre svega za domaće tržište. Prva lekcija koju su odatle naučili je da se ovaj put okrenu globalnom tržištu, koje je mnogo veće, stabilnije i sa više potencijala.

Rešenje za mejlove koje prima više osoba

Problem koji žele da reše SupportYardom se odnosi pre svega na adrese elektronske pošte koje idu na više individualnih adresa (poput office i info adresa, ali i kontakt formi sa sajta koji se odmah prosleđuju na adrese nekoliko zaposlenih u kompaniji).

Iako verovatno svako ko prima makar jedan od ovih mejlova zna da nije baš jednostavno pratiti šta je i kako odgovoreno i šta se dalje dešava, njihov glavni fokus je pre svega na korisničke i servise podrške, jer je za biznis veoma važno imati brz i lak uvid u prethodne korisničke zahteve i odgovore drugih agenata.

sy-app-570x300

Oni bez ikakvog softvera uglavnom te adrese koriste kroz mehanizam prosleđivanja odgovora ostalima, ali posle nekog vremena (i većeg broja zahteva/odgovora) preglednost i pretraga postaju prilično komplikovani i to je ono što se uz SupportYard rešava.

Ova web aplikacija konvertuje sve “ulazne” mejlove u tzv. tikete i omogućava brz i lak uvid i organizaciju svih tiketa i odgovora na njih. Princip dodavanja odgovora, kao i njihov pregled, podseća na komentare koji su uveliko zastupljeni na brojnim portalima, servisima i društvenim mrežama.

Za pošiljaoca, aplikacija je nevidljiva i iz njegovog ugla sve izgleda kao obična email prepiska, a sa druge strane agentima je na raspolaganju funkcionalan sistem koji im olakšava rad i internu organizaciju tako da se oni mogu u potpunosti posvetiti rešavanju problema svog klijenta.

Od šume izabrali ipak jedno drvo

SupportYard nastao je zapravo kao deo jednog većeg projekta koji su pokrenuli – alat za organizaciju i planiranje unutar kompanije, ali sada su zamrzli rad i orijentisali se samo na ovaj segment, jer veruju da bi mogao i izolovano da pruži značajnu vrednost. Zanimljivo je da je kroz sličnu situaciju prošao i Yanado, iz sveobuhvatnog alata za upravljanje projektima pivotirao je u jednu od funkcija – management toola unutar Gmaila. (a ako želite iz prvog ugla da saznate o tom procesu, preporučujem ovaj tekst)

milan stosicPrelomni momenat bila ja odluka o promeni platforme na kojoj smo radili i (u isto vreme) jedan blog na koji smo naišli i koji nas je dodatno motivisao na promenu.

SupportYard targetira globalno tržište podrške i prodaje, a onda i sve kompanije koje imaju jedan “ulazni” mail i više osoba (agenata) koji te mailove obrađuju. Za sada je to prilično širok segment, ali u zavisnosti od profila korisnika i njihovih povratnih informacija, kako kažu, u početnoj fazi će utvrditi da li da se usmere na određeni segment tržišta (nišu) ili da ostanu u ovoj širokoj definiciji.

Biznis model je kao kod klasičnih SaaS aplikacija – mesečna naplata. Trenutno su dostupna 4 paketa koja se razlikuju samo po broju korisnika i kreću se od 9$ do 119$, a idu do 20 korisnika.

Kako je tržište podrške odavno sazrelo, već ima nekoliko jakih igrača u njihovom polju kao što su ZenDesk, Desk i Kayako. Ali, tim veruje da je tržište dovoljno veliko da primi još novih i drugačijih rešenja.

milan stosicŠto se tiče neke razlike – mi smo još uvek mlada aplikacija tako da se ne možemo nešto posebno diferencirati po funkcionalnostima u odnosu na “zrele” aplikacije, kao ni porediti sa firmama koje već godinama posluju na razvijenim tržištima.

Ono što je nama cilj jeste da te funkcionalnosti koje imamo budu što optimalnije za korisnika i bez suvišnih koraka, kao i to da celokupni korisnički doživljaj bude što prijatniji (na ovom trebamo još raditi :)).

Ono što nas ohrabruje jesu neke od povratnih informacija koje smo dobili od beta korisnika koje nam govore da smo na dobrom putu. Par njih je čak navelo da bi mogli ZenDesk zameniti našim rešenjem kada budemo dodali par funkcionalnosti koje su im nedostajale (a i nama su bile u planu za dodavanje).

Trenutno vodeći adut im je cena, pošto su povoljniji od sličnih rešenja i nadaju se da će na taj način uspeti da osvoje one korisnike koji tek razmišljaju da ulože u neki od ovakvih sistema.

Aplikacija je zvanično lansirana u ponedeljak, 6. oktobra, nakon malo manje od 2 meseca provedenih u beta fazi, testiranju i doradama. Tim već ima listu funkcionalnosti koje su u planu za dodavanje, pa će se pored promocije i time baviti u narednim mesecima.

Ovaj tim se trenutno finansira iz autsorsing projekata koje radi, ali nisu zatvoreni prema saradnji sa potencijalnim investitorima.

milan stosicDo sada nismo tražili investicije jer smo se bili usmerili na svoje interne resurse (a i traženje investitora iziskuje dodatno vreme), ali smo uvek otvoreni za pregovore – s tim što sada imamo i neku konkretniju metriku da pokažemo. Eventualna sredstva bi smo, naravno, iskoristili za unapređenje SupportYarda i dalji proboj na globalno tržište.

Nadamo se da ćemo uskoro pisati o uspehu ovog tima. Za početak, veoma pohvalno je što su prilično brzo izašli sa gotovim proizvodom i što su prepoznali način da smanje svoj proizvod i fokusiraju se na ono što su identifikovali kao glavnu vrednost, a i njihov dugogodišnji zajednički rad je nešto što svakako znači kada su u pitanju startap projekti.