Mentorska nedelja Startap Akademije - o čemu se ćaskalo

Iskusni preduzetnici, među njima i prethodne generacije Startap Akademije posetili su nas, odgovarali na mnoga pitanja, podelili svoje iskustvo i savetovali polaznike. Forma predavanja se najvećim delom zasnivala na Q&A, pa smo se kroz razgovor sa mentorima dotakli mnogih tema, a za vas smo izdvojili najvažnije i usput ćemo vas podsetiti na tekstove koji uokviruju

Sonja Miljković
18/11/2014

Iskusni preduzetnici, među njima i prethodne generacije Startap Akademije posetili su nas, odgovarali na mnoga pitanja, podelili svoje iskustvo i savetovali polaznike. Forma predavanja se najvećim delom zasnivala na Q&A, pa smo se kroz razgovor sa mentorima dotakli mnogih tema, a za vas smo izdvojili najvažnije i usput ćemo vas podsetiti na tekstove koji uokviruju tematiku.

CustDev, CustDev, CustDev

Nakon upoznavanja sa Mom testom i Customer Developmentom imali smo priliku da čujemo priču jednog od najboljih primera sa našeg prostora za dobro urađen Customer DevelopmentLegalTreka, a sa pričom ovog startapa upoznao nas je Aleksandar Gvozden. O metodologiji kojom su se vodili pročitajte u njegovom tekstu “MVP nije proizvod”, a preporučujemo i tekst njegovog suosnivača Ivana Rašića o tome “Kako Quora može da koristi vašem startapu”.

1904042_750641705026924_2996200975641894960_n

Investicije nisu samo u novcu

U razumevanju investicija pomogli su nam Rade Joksimović – Loyalis, Vladan Petrović – Pubsonic i Nikola Vučićevic – Brides2bride. Naglasili su da količina novca ne treba da bude presudna pri odluci o investiciji, već pametan novac – mentorska podrška investitora u formi mreža i poslovnih kontakta, kao i iskustvo samih investitora u poljima poslovanja koja su vama značajna.

Pored toga govorili su o tome koliko je važno, ali i teško pronaći i imati dobrog suosnivača, a idealno je da to bude neko ko poznaje dobro vašu ciljnu grupu ili industriju. Ukoliko niste pročitali ovaj deo eseja Pola Grejema upravo govori kakvi su vam suosnivači i uopšte ljudi potrebni u startapu.

Miloš Lukačka iz akceleratora Opifer, rekao je da su njihova dva glavna kriterijuma za investiranje: tim i customeri (nešto što pokazuje njihovo interesovanje – beta, revenue i sl.). Kako je tim krucijalan za uspeh podsećamo vas “Kako (ne)formirati startap tim”, a Miloš nam je preporučio da pogledamo You gotta be a hustler – Steli Efti.

Motivisanje ljudi

 

10347071_753600258064402_1815168290309240741_n

O pravljenju proizvoda sa aspekta ljudi govorio je Boris Krstovic kroz priču o 3 produkta (korporativnog, produkta bootstapovanog startapa i startapa unutar kompanije).

Naveo je da kada ste na putu traženja product/market fita kao problem možete imati stvaranje problem solving ponašanja kod ljudi i održavanje njihove motivacije, a ponudio kao moguća rešenja potpunu transparentnost i podelu tereta što podrazumeva uvid u sve aspekte startapa. Domaći primer uvođenja transparetnosti je Devana, a šta su time dobili pročitajte ovde.

Početak nije lak

Čuli smo priču iza 8 godina poslovanja Donesi.com i kako je sve nastalo iz veze između programera i hrane od osnivača Vladana Zirojevića. Danas sarađuju sa preko 500 restorana i održavaju dvosmernu komunikaciju, a on savetuje da počnete sa većim klijentima. Još zanimljivih detalja možete pročitati na njihovom blogu.

10801492_751673701590391_5342618455634156132_n

Kroz svoju priču o uspehu i greškama vodio nas je Aljoša Alibegović iz Ljubljane. Samoposlužni kiosk za štampanje je produkt kome je posvetio protekle 3 godine i svu svoju energiju. Uspeh pripisuje tome što ulaže više energije i motivacije od drugih u ono što radi. Napravio je zanimljivu paralelu između deteta i produkta ili servisa startapa. Savetuje da negujete svoj produkt baš kao dete i u početku mu posvetite maksimalnu pažnju, ali da ga isto tako u jednom trenutku morate pustiti i videti kako će samostalno hodati odnosno funkcionisati.

Najveća vrednost Startap Akademije je u ljudima koji je čine, bilo da su to polaznici, organizatori ili mentori.

Upravo međusobna razmena informacija i iskustva donosi novu perspektivu, ideje, pomoć, ali i motivaciju. Zato smo otvorili vrata Potkrovlja koji omogućavaju takav vid podrške i ukoliko želite da budete deo zajednice prijavite se što pre ovde.

Sonja Miljković

Objavio/la članak.

utorak, 18. Novembar, 2014.

IT Industrija

🔥 Najčitanije