IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Iskusni preduzetnici, među njima i prethodne generacije Startap Akademije posetili su nas, odgovarali na mnoga pitanja, podelili svoje iskustvo i savetovali polaznike. Forma predavanja se najvećim delom zasnivala na Q&A, pa smo se kroz razgovor sa mentorima dotakli mnogih tema, a za vas smo izdvojili najvažnije i usput ćemo vas podsetiti na tekstove koji uokviruju
Iskusni preduzetnici, među njima i prethodne generacije Startap Akademije posetili su nas, odgovarali na mnoga pitanja, podelili svoje iskustvo i savetovali polaznike. Forma predavanja se najvećim delom zasnivala na Q&A, pa smo se kroz razgovor sa mentorima dotakli mnogih tema, a za vas smo izdvojili najvažnije i usput ćemo vas podsetiti na tekstove koji uokviruju tematiku.
Nakon upoznavanja sa Mom testom i Customer Developmentom imali smo priliku da čujemo priču jednog od najboljih primera sa našeg prostora za dobro urađen Customer Development – LegalTreka, a sa pričom ovog startapa upoznao nas je Aleksandar Gvozden. O metodologiji kojom su se vodili pročitajte u njegovom tekstu “MVP nije proizvod”, a preporučujemo i tekst njegovog suosnivača Ivana Rašića o tome “Kako Quora može da koristi vašem startapu”.
U razumevanju investicija pomogli su nam Rade Joksimović – Loyalis, Vladan Petrović – Pubsonic i Nikola Vučićevic – Brides2bride. Naglasili su da količina novca ne treba da bude presudna pri odluci o investiciji, već pametan novac – mentorska podrška investitora u formi mreža i poslovnih kontakta, kao i iskustvo samih investitora u poljima poslovanja koja su vama značajna.
Pored toga govorili su o tome koliko je važno, ali i teško pronaći i imati dobrog suosnivača, a idealno je da to bude neko ko poznaje dobro vašu ciljnu grupu ili industriju. Ukoliko niste pročitali ovaj deo eseja Pola Grejema upravo govori kakvi su vam suosnivači i uopšte ljudi potrebni u startapu.
Miloš Lukačka iz akceleratora Opifer, rekao je da su njihova dva glavna kriterijuma za investiranje: tim i customeri (nešto što pokazuje njihovo interesovanje – beta, revenue i sl.). Kako je tim krucijalan za uspeh podsećamo vas “Kako (ne)formirati startap tim”, a Miloš nam je preporučio da pogledamo You gotta be a hustler – Steli Efti.
O pravljenju proizvoda sa aspekta ljudi govorio je Boris Krstovic kroz priču o 3 produkta (korporativnog, produkta bootstapovanog startapa i startapa unutar kompanije).
Naveo je da kada ste na putu traženja product/market fita kao problem možete imati stvaranje problem solving ponašanja kod ljudi i održavanje njihove motivacije, a ponudio kao moguća rešenja potpunu transparentnost i podelu tereta što podrazumeva uvid u sve aspekte startapa. Domaći primer uvođenja transparetnosti je Devana, a šta su time dobili pročitajte ovde.
Čuli smo priču iza 8 godina poslovanja Donesi.com i kako je sve nastalo iz veze između programera i hrane od osnivača Vladana Zirojevića. Danas sarađuju sa preko 500 restorana i održavaju dvosmernu komunikaciju, a on savetuje da počnete sa većim klijentima. Još zanimljivih detalja možete pročitati na njihovom blogu.
Kroz svoju priču o uspehu i greškama vodio nas je Aljoša Alibegović iz Ljubljane. Samoposlužni kiosk za štampanje je produkt kome je posvetio protekle 3 godine i svu svoju energiju. Uspeh pripisuje tome što ulaže više energije i motivacije od drugih u ono što radi. Napravio je zanimljivu paralelu između deteta i produkta ili servisa startapa. Savetuje da negujete svoj produkt baš kao dete i u početku mu posvetite maksimalnu pažnju, ali da ga isto tako u jednom trenutku morate pustiti i videti kako će samostalno hodati odnosno funkcionisati.
Najveća vrednost Startap Akademije je u ljudima koji je čine, bilo da su to polaznici, organizatori ili mentori.
Upravo međusobna razmena informacija i iskustva donosi novu perspektivu, ideje, pomoć, ali i motivaciju. Zato smo otvorili vrata Potkrovlja koji omogućavaju takav vid podrške i ukoliko želite da budete deo zajednice prijavite se što pre ovde.
Objavio/la članak.
utorak, 18. Novembar, 2014.