Igranje u hard mode-u: Kako je britanski gejming časopis odao priznanje srpskoj sceni

Sasvim očekivano, Mad Head, Nordeus i Eipix se pominju kao kompanije koje su pre gotovo deceniju povele celu domaću gejming industriju napred.

Pod naslovom Playing on hard mode, britanski gejming magazin Wireframe izdavača Raspberry Pi Foundation, već u 18. broju posvetio je pet strana tome kako se Srbija bori protiv negativnih stereotipa snažnim razvojem gejming industrije. U članku se o Srbiji govori i kao o žarištu gejm develeopmenta i mestu plodne industrije video-igara, ali i o mestu na kome nije uvek bilo tako.

Sasvim očekivano, Mad Head, Nordeus i Eipix se pominju kao kompanije koje su pre gotovo deceniju povele celu domaću gejming industriju napred. O tome da to nije bilo lako posvedočio je Uroš Banješević, suosnivač MadHead-a:

Bilo je frustrirajuće. Odrastati u Srbiji i napraviti posao u razvoju video-igara je kao igranje u hard mode-u.

Prepoznati su i napori koji se ulažu u kreiranje igara manjeg obima (hidden object games), sportskih senzacja poput Top Eleven-a, ali i većih naslova kao što je skorašnji Pagan Online. Prostor je dat i Asocijaciji industrije video igara Srbije (SGA) koja je okupila na desetine domaćih kompanija i stotine developera oko zajedničkih interesa. Fokus je naročito stavljen na njihovo zalaganje da se smanji jaz između obrazovanja i potreba tržišta kroz saradnju sa različitim institucijama. U tom smislu predsednik SGA Nikola Čavić objašnjava:

Cilj nam je da blisko sarađujemo sa institucijama, kreiramo programe i kurseve za studente koji žele da nastave karijeru u industriji video-igara.

Sagovornici iz vodećih srpskih gejming kompanija skrenuli su pažnju na to da je Srbija preskočila period kada su vladale konzole i da je tada većina bila usmerena na PC, ali da se danas i to menja. Xbox, PlayStation, pa ni Nintendo Switch sada nisu retkost. Još slikovitije o periodu pre Steam-a ili bilo kakve onlajn distribucije i mukama koje je većina tadašnjih gejmera preživljavala, za Wireframe je govorio Tomislav Mihajlović, CMO Nordeus-a, koji spominje da je svoj prvi računar dobio 1998. godine i delio ga sa svoja dva brata:

Nas trojica smo ga delili godinama, a ja sam potrošio značajnu količinu vremena i lične ušteđevine kako bismo unapređivali mašinu i mogli da nastavimo da igramo bolje igre… i to igre koje su gotovo bez sumnje bile piratizovane.

Sada kada radimo u industriji, možemo da kažemo da je to bilo pogrešno — studiji žive od toga što igrači kupuju originale — ali tada smo živeli u drugačijem vremenu.

Pored toga kako se konzumiraju i nabavljaju video-igre i sama scena se menja — sve je više studija, a skromnim koracima raste i podrška države. Autoru teksta nije promaklo ni da Srbiju druge kompanije vide kao značajno mesto za razvoj igara — Ubisoft je otvorio svoje kancelarije u Beogradu, a Epic Games je akvizirao 3lateral.

Na kraju, posebna pažnja posvećena je negativnoj slici o Srbiji koju stvaraju zapadni mediji, ali i strane gejming kompanije. Pa tako sagovornici skreću pažnju na to da bi stereotipi poput Nika Belića (GTA) ili Zorana Lazarevića (Uncharted 2) mogli da budu zamenjeni autentičnijim ličnostima — Nikolom Teslom, Milutinom Milankovićem, Mihajlom Pupinom, ali i Dušanom Tadićem, Nemanjom Matićem i Novakom Đokovićem.

Predstavljamo poslodavca
SAP-157x157-1.png

SAP

SAP je globalni lider koji se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje.

SAP se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje. Preko 4.800 organizacija u svim industrijama oslanjaju se na SAP rešenja u optimizaciji lead to money procesa, kako bi sklopili više dogovora za više novca, u rekordnom roku.

Sanja Vatić

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu