Hopin je bio mali startap sa velikom ambicijom. Onda se desila pandemija i vrednost mu je porasla 100 puta.

Procenjuje se da startap za virtuelne događaje sada vredi preko 5,5 milijardi dolara.

Strahinja Krstić
05/03/2021

Platforma za organizaciju onlajn događaja Hopin, podigla je investiciju od 400 miliona dolara pod valuacijom od 5,65 milijardi, što je više nego dupla vrednost u odnosu na investicionu rundu od pre četiri meseca

Ovo je značajno kao pokazatelj toga da trendovi koje nam je donela pandemija neće biti lako prolazni. To govori i brz rast vrednosti drugih aplikacija kao što su Zoom i Clubhouse.

U februaru prošle godine ovaj britanski startap je podigao seed investiciju u iznosu od 6,5 miliona dolara. U ovoj investiciji, između ostalih investitora, učestvovao je i Seedcamp, londonski fond i akcelerator poznat domaćoj zajednici.

Nakon primanja te investicije, osnivač Hopina smelo je izjavio da će biti najbrže rastući startap na svetu i da je softver napravljen sa idejom povezivanja ljudi i rešavanja jasnog problema.

Godinu dana kasnije, smelost deluje opravdano. Prošle godine nije objavljivana valuacija, ali ako pretpostavimo da se uobičajeni udeli kompanija koje investitori uzimaju u seed rundama kreću od 10-25%, možemo reći da je vrednost ove kompanije u februaru prošle godina bila procenjena između 26 i 65 miliona dolara. Uzevši u obzir da je današnja valuacija oko 5,65 milijardi, možemo razumno da pretpostavimo i zaključimo da je ovaj startap otprilike ustostručio svoju vrednost za nešto više od godinu dana. 

Ovom valuacijom, Hopin je jedan od najvrednijih evropskih jednoroga, a iako postoje veoma kratko, razmišljaju o izlasku na berzu sledeće godine. Godišnji obrt im je oko 70 miliona dolara, što ih čini profitabilnim.

Hopin platforma daje mogućnost organizatorima konferencija da to učine na digitalan način, a sama aplikacija ima za cilj da potpuno simulira iskustvo događaja u fizičkom svetu. Doživeo je sličan rast kao i Clubhouse, ali im je biznis model nešto drugačiji, gde je Hopin nešto više orijentisan ka velikim klijentima i korporacijama.

Ipak, ostaje pitanje šta će se desiti kada korona prođe? Kako se vakcinacija bude širila, i svet ponovo vraćao na staro, interesovanje za onlajn događaje će opasti. Ipak, Bufarhat, direktor Hopina kaže da su njegova originalna vizija bili hibridni događaji, gde će i virtuelni i fizički događaji moći da iskoriste ovu aplikaciju. Pandemija je svakako ubrzala trend razvoja virtuelnih događaja, ali ostaje da se vidi da li je optimizam Bufarhata i njegovih investitora osnovan. 

Ovaj britanski startap jeste lider u oblasti virtuelnih događaja, ali nije jedini koji se nameračio na ovu industrjiu. Run The World i Welcome su prošle godine došao do još kapitala, a čak se i Spotify uključio u trku. Clubhouse je naravno tu, o kome smo već pisali, i još nekoliko sličnih startapa. Takođe, mnogi startapi sada pivotuju ka ovoj oblasti, pa će svakako biti zanimljivo pratiti je u budućnosti.

Strahinja Krstić

Objavio/la članak.

petak, 5. Mart, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije