IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Procenjuje se da startap za virtuelne događaje sada vredi preko 5,5 milijardi dolara.
Platforma za organizaciju onlajn događaja Hopin, podigla je investiciju od 400 miliona dolara pod valuacijom od 5,65 milijardi, što je više nego dupla vrednost u odnosu na investicionu rundu od pre četiri meseca.
Ovo je značajno kao pokazatelj toga da trendovi koje nam je donela pandemija neće biti lako prolazni. To govori i brz rast vrednosti drugih aplikacija kao što su Zoom i Clubhouse.
U februaru prošle godine ovaj britanski startap je podigao seed investiciju u iznosu od 6,5 miliona dolara. U ovoj investiciji, između ostalih investitora, učestvovao je i Seedcamp, londonski fond i akcelerator poznat domaćoj zajednici.
Nakon primanja te investicije, osnivač Hopina smelo je izjavio da će biti najbrže rastući startap na svetu i da je softver napravljen sa idejom povezivanja ljudi i rešavanja jasnog problema.
Godinu dana kasnije, smelost deluje opravdano. Prošle godine nije objavljivana valuacija, ali ako pretpostavimo da se uobičajeni udeli kompanija koje investitori uzimaju u seed rundama kreću od 10-25%, možemo reći da je vrednost ove kompanije u februaru prošle godina bila procenjena između 26 i 65 miliona dolara. Uzevši u obzir da je današnja valuacija oko 5,65 milijardi, možemo razumno da pretpostavimo i zaključimo da je ovaj startap otprilike ustostručio svoju vrednost za nešto više od godinu dana.
Ovom valuacijom, Hopin je jedan od najvrednijih evropskih jednoroga, a iako postoje veoma kratko, razmišljaju o izlasku na berzu sledeće godine. Godišnji obrt im je oko 70 miliona dolara, što ih čini profitabilnim.
Hopin platforma daje mogućnost organizatorima konferencija da to učine na digitalan način, a sama aplikacija ima za cilj da potpuno simulira iskustvo događaja u fizičkom svetu. Doživeo je sličan rast kao i Clubhouse, ali im je biznis model nešto drugačiji, gde je Hopin nešto više orijentisan ka velikim klijentima i korporacijama.
Ipak, ostaje pitanje šta će se desiti kada korona prođe? Kako se vakcinacija bude širila, i svet ponovo vraćao na staro, interesovanje za onlajn događaje će opasti. Ipak, Bufarhat, direktor Hopina kaže da su njegova originalna vizija bili hibridni događaji, gde će i virtuelni i fizički događaji moći da iskoriste ovu aplikaciju. Pandemija je svakako ubrzala trend razvoja virtuelnih događaja, ali ostaje da se vidi da li je optimizam Bufarhata i njegovih investitora osnovan.
Ovaj britanski startap jeste lider u oblasti virtuelnih događaja, ali nije jedini koji se nameračio na ovu industrjiu. Run The World i Welcome su prošle godine došao do još kapitala, a čak se i Spotify uključio u trku. Clubhouse je naravno tu, o kome smo već pisali, i još nekoliko sličnih startapa. Takođe, mnogi startapi sada pivotuju ka ovoj oblasti, pa će svakako biti zanimljivo pratiti je u budućnosti.
Objavio/la članak.
petak, 5. Mart, 2021.