IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Većina kompanija testira svoja vozila u simuliranim uslovima.
Industrija samovozećih automobila je već bila u krizi pre nego što su uslovi za razvoj dodatno otežani pojavom korona virusa. Jedan od presudnih trenutaka kada je opalo poverenje u razvoj tehnologije samovozećih automobila bila je 2018. godina i nesreća koja se dogodila u Arizoni, kada je jedan od Uberovih samovozećih automobila usmrtio jednu osobu. Dve godine je bilo potrebno da se kompanija ponovo osmeli i pusti na ulice dva modela Volvo XC90. Podsetimo se da je i Teslin autopilot sistem imao dva suprotna ishoda: da spasava i oduzima život.
„Sasvim je jasno da je 2018. godina bila presudni trenutak kada je vrednost industrije počela da pada, COVID-19 je samo nastavio započet proces”, potvrđuje izvršni direktor startapa Voyage za New York Times. On objašnjava da se u ovom trenutku autopilot testira putem digitalnih simulacija, koje rekreiraju prostor uz pomoć zabeležnih podataka sa kamera i senzora automobila.
Testiranje na ulicama je nemoguće zameniti u potpunosti simuliranim uslovima. Kompanije primećuju više nedostataka: automobili se zaustavljaju iza onih koji su parkirani kada im u susret dolazi vozilo i teško se pokreću kad propuste druga vozila u saobraćaju. Iz Voyage-a potvrđuju da je testiranje moguće u onoj meri u kojoj je simulacija tačna, ali je svakako nešto što ne treba da se radi u „vakuumu”, bez dodira sa stvarnim.
Najveći broj kompanija ove industrije priklonjen je simulaciji, a za sada su na ulicama vozila nekoliko kompanija, među kojima i Aurora i Waymo.
Jedan od većih problema o kojima je govorio Voyage su prekinuti lanci snabdevanja iz Kine, koji su odložili razvoj novih automobila za četiri meseca, a do tada nema ni prihoda. Drugi problem su veliki operativni troškovi. Prema analizi finansijskih aktivnosti koje pravi Pitchbook pokazalo se da industrija samovozećih automobila na mesečnom nivou troši četiri puta više od kompanija koje rade u oblastima finansija i zdravlja.
Prognoze koje su najavile uspešniju godinu u ovoj industriji pokazuju se kao neostvarive, sudeći po poslovanju kompanija u prethodnim mesecima. Zbog pandemije pet kompanija samovozećih automobila otpušta radnike, među njima je i Lyft sa 1.000 radnih mesta manje. Jedna od kompanija, Starsky Robotics, prestala je da posluje u drugoj polovini marta. Ipak, bitno je obratiti pažnju da je i bez uticaja pandemije uspešno poslovanje u industriji pod velikim znakom pitanja. Kako za NYT objašnjava jedan od partnera iz firme NEA, reč je o industriji u kojoj su kompanijama potrebne milijarde dolara kapitala, ali bez moguće prognoze kada da se očekuje povratak investicija. Podsetimo se situacije u kojoj je bio Uber 2019, kada je zabeležio 8,5 milijardi dolara gubitka.
Napomena: Tekst je naknadno izmenjen u prvom pasusu. Prethodno je pisalo da se nesreća dogodila u San Francisku, a naknadno je izmenjeno tačnom informacijom. Do greške je došlo slučajnom permutacijom.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 18. Maj, 2020.