Oluja Denis već nekoliko dana besni na jugu Velike Britanije i za sada je odnela šest života. Ovaj broj bi bio više nego duplo veći, da u jednoj nesreći nisu učestvovala dva Tesla automobila sa autopilot sistemima. Tako bar tvrde Lorens Sanderson i Džoš Vajtlok koji su se sa svojim porodicama vozili u svojim Teslama, kada je oluja na njih oborila drvo i električne kablove.

Oba vozača su imala uključene autopilot sisteme, koji su naglo zaustavili kola i izbegli nesreću. Kako su izjavili, sve se odigralo veoma brzo i sami nikada ne bi uspeli da reaguju na vreme. Lorens je krajičkom oka video drvo kako pada na njih, a automobil je već kočio. Džoš je video bljesak strujnih kablova koji su zapalili drvo, čuo je glasan pucanj i zvuk sudaranja metala. Kada se okrenuo, očekivao je da svoju devojku i majku vidi u najgorem stanju, ali to se nije desilo.

Međutim, iako je u ovoj situaciji automobil spasio ljudske živote koji bi verovatno bili izgubljeni, postoji i druga strana Teslinog autopilot sistema.

Priča koja je počela pre dve godine, sada se približava razrešenju. Naime, porodica Voltera Huanga, nekada inženjera Apple-a, odlučila je da tuži Teslu i odeljenje za transport američke države Kalifornije.

Huang je 2018. godine poginuo na auto-putu u Zalivskoj oblasti San Franciska. Njegov Tesla Model X se zakucao u betonsku bankinu, upravo dok je automobil imao uključen autopilot sistem. Razlog zašto je porodica odlučila da tuži kompaniju je to što se Huang prethodno žalio da je baš na tom delu puta njegov automobil više puta, naglo i neobjašnjivo, skretao ka bankini.

Huang je, navodno, sa svojim bratom pričao o neispravnosti sistema i diskutovao o tome kako je nova zakrpa za Autopilot sistem uticala na njegove performanse i terala automobil da skreće.

Odgovor iz kompanije je tada bio kako je autopilot samo delimično automatizovan sistem i kako je dizajniran da kola drži u traci, na bezbednoj udaljenosti od kola koja se nalaze ispred. Takođe, može da menja trake uz dozvolu vozača. Napomenuli su i da je autopilot zamišljen da funkcioniše uz pomoć vozača, koji treba u svakom trenutku da bude spreman da interveniše.

Na saslušanju koje počinje 25. februara, optužen je i Caltrans, kompanija zadužena za održavanje auto-puteva. Oni, navodno, nisu popravili taj deo bankine koji je 11 dana ranije bio oštećen u drugom udesu