Demo Day šeste Startap Akademije — 20.000 evra za „savršenog menadžera prodaje” i navijačke stikere

Juče je Startap akademija privedena kraju prezentacijama šest ovogodišnjih polaznika.

Sanja Vatić
08/05/2018

Šestu godinu za redom Startap akademija je pomogla izabranim domaćim startapima da za tri meseca dodatno ubrzaju razvoj svojih inovativnih poduhvata kroz poseban program i uz mentorsku podršku uspešnih preduzetnika.

Ove godine program je bio besplatan, a za nagradni fond od 20.000 evra borilo se šest startapa: Carvisor, Boostowski, Emitto, Matchday Stickers, Naša patrola i Vidra Packer. Svi oni su sinoć prezentovali svoje ideje u prisustvu žirija koji je odlučivao o tome kome će dodeliti novčani podsticaj.

I preduzetnice i preduzetnici

Lepa stvar koja je obeležila šestu generaciju Startap akademije je ta što su tri od šest startapa predstavljale žene preduzetnice.

Vladimir Dobrić, Carvisor

Ideja Carvisora je platforma koja asistira kupcima pri biranju automobila tako što algoritam procenjuje koliko je ponuda dobra. Odnosno, u platformu je implementran pricing pomoću kog se određuje realna cena vozila, certification putem koje se utvrđuje u kom je ono stanju i smart ranking, tj. tehnologija za rangiranje vozila u skladu sa željama kupca i kvalitetom vozila. A u sve to uključen je i lični asistent koji pomaže kupcu pri izboru vozila.

Biljana Ždrale, Boostowski

Tim Boostowski je odlučio da se okrene tretiranju problema onih koji upravljaju maloprodajom kreirajući „savršenog menadžera prodaje”. Kao neko ko se 23 godine bavi razvojem prodavaca, CEO Biljana Ždrale je konstantno nailazila na jedan problem — zbog svakodnevnih operativnih zadataka prosečan menadžer prodaje ne stiže da se bavi postizanjem ciljeva i obezbeđivanjem profitabilnosti. Da ne bi gubili poslovne prilike Boostowki aplikacija im na dnevnom nivou postavlja ciljeve u KPI-jevima, daje povratnu informaciju zaposlenima, trenira ih i koriguje (preko video tutorijala), proverava stečeno znanje i motiviše ih putem gejmifikacije i nagrađivanja. Vrednost ovog rešenja već je naišla na interesovanje, pa je Boostowski stekao tri klijenta — Extreme Intimo, Dexy Co i Đak.

Anja Cvetković, Emitto

Iza imena Emitto stoji automatizovani servis koji informiše čitaoce o novom sadržaju koji je objavljen na njihovim omiljenim medijima. Prepoznavši kao problem to što čitaoci lajkuju stranice određenih medija na Facebooku u nadi da će videti sav sadržaj koji oni objave, a nemaju kontrolu šta do njih dolazi, Emitto tim je osmislio proizvod koji je integrisan sa aplikacijama poput Messengera, Slacka, WhatsAppa, Telegrama i sl, pa tako obaveštava čitaoce o svakoj novoj objavi.

Vera Stevanović, Matchday Stickers

Od „Moja bebuška” aplikacije sa foto stikerima koja je bila usmerena na mame i bebe, proizvod tima Matchday Stickers preorijentisao se na moderne navijače. Njihova zamisao je da korisnici aplikacije slave pobede i pružaju podršku svojim timovima uz adekvatne stikere koje mogu da stave na svoje fotografije, a kao glavnu priliku za testiranje ideje vide nastupajuće Svetsko prvenstvo u fudbalu. Dugoročni plan bračnog i poslovnog para koji stoji iza ovog startapa je da im klijenti budu sportski klubovi, kao i ulazak na e-sports tržište.

Goran Radoičić, Naša patrola

Naša patrola već je razvila rešenje za razmenu informacija među vozačima o mestima na kojima se nalaze policijske patrole i kamere. Za sada broji više od 90.000 korisnika od kojih je aktivno više od 35.000. U planu im je osvajanje domaćeg tržišta i onih u regionu i zemljama istočne Evrope, ali i širenje tima, otvaranje kancelarije, povećanje broja korisnika i uplata.

Nikola Milojević, Vidra Packer

Vidra Packer se okupila oko ideje da pomogne logističkim i transportnim kompanijama u pravljenju tovarnih planova. Njihov web alat smešten na cloudu zamišljen je kao rešenje problema oštećenja tovara optimizacijom troškova, povećanjem iskorišćenosti tovarnog prostora i poboljšanjem saradnje između kompanija, njihovih odeljenja i zaposlenih. Ovo radi u tri koraka: unosom potrebnih informacija, pregledom rešenja i doradom, i pakovanjem po planu.

Top dva

Novčana sredstva u iznosu od 20.000 evra koje je obezbedio Telekom Srbija podelila su dva tima — Boostowski i Matchday Stickers. Osim ovih nepovratnih sredstava, pobednici su dobili pristup servisu mts startap ubrzanje, a njihov razvoj će od strane mentora i partnera Akademije biti praćen i u narednim mesecima.

Do sada je kroz program Startap akademije prošlo više od 100 polaznika, kompanije koje su potekle sa nje su ostvarile prihod veći od 10 miliona evra i uzele više od dva miliona evra investicija. A za one koji su zainteresovani da se priključe narednoj generaciji značajno je da će sedma Startap akademija biti organizovana u partnerstvu sa Google-om i to kroz njegov program Google Developers Launchpad fokusiran na rast programerskih zajedica i startapa.

Sanja Vatić

Objavio/la članak.

utorak, 8. Maj, 2018.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Vukašin Stojkov

sreda, 9. Maj, 2018.

Hej Marko, pošteno pitanje. Sama Startap akademija ne proglašava pobednike jer je za uspeh biznisa relevantno samo i isključivo tržište. Informacije o odlučivanju žirija nisu javne, ja mogu nezvanično da nagađam da je mnoge institucije i pojedinci mogu imati problem sa time da se povezuju sa etički "sivim" proizvodima, tj. onima koji se mogu koristiti za izbegavanje zakona, kao što mnogi izbegavaju da se povezuju sa duvanskom industrijom i slično.

Marko

sreda, 9. Maj, 2018.

Sjajan event, ali kako je moguce pobede timovi samo zasnovane na ideji, pored platforme/aplikacije koja vec uveliko postoji sa velikim brojem korisnika? Dodatna investicija bi samo pogurala ovu vec uspesnu aplikaciju. Govorim o Nasoj Patroli, naravno.