Zoom neće enkriptovati sve poruke: balans između privatnosti i zaštite osetljivih grupa

Najavljena promena treba da bude još jedan korak ka manje „klizavoj” bezbednosti na trenutno najpopularnijem video servisu.

Tomislav Jelesijević
04/06/2020

Zoom je ove nedelje potvrdio da želi da ostvari blisku saradnju sa FBI-jem i nadležnim organima, kako bi bezbedonosne propuste zbog kojih je kritikovan u prethodnim mesecima, sveo na minimum. Najpre je reč o onom delu korisnika koji zloupotrebljava video servis i zbog kojih je Zoom prema rečima jednog javnog tužioca „Netflix dečje pornografije”. Tim povodom, kompanija će omogućiti end-to-end enkripciju samo korisnicima koji plaćaju upotrebu servisa, uz izuzetke za pojedine disidentne grupe i neprofitne organizacije.

Kako piše The Verge, kompanija pretpostavlja da bi policija ili moderatori teže pratili i pronašli sporni sadržaj kada bi korisnici koji ne plaćaju upotrebu servera imali end-to-end enkripciju ‒ zaštitu podataka šifrom tako da se mogu čitati samo na dva kraja, od strane pošiljaoca i primaoca. Ovaj korak je pokušaj kompanije da se „otarasi” anonimnih upada i uznemiravanja tokom poziva, pošto će korisnici koji se usude na tako nešto znati da mogu i da će biti locirani od strane nadležnih vlasti.

Kompanija je objasnila ovaj potez u saopštenju: „Zoom ne prati proaktivno sadržaj koji se deli tokom sastanka, i ne delimo informacije sa nadležnim organima, osim u slučaju seksualnog zlostavljanja dece. Ne postoje „tajna vrata” gde može da se uđe i neprimetno prati sastanak, niti će se to promeniti.” Iz kompanije objašnjavaju da je ovakva politika bezbednosti balans između privatnosti i zaštite osetljivih grupa. End-to-end enkripcija prvenstveno je namenjena korisnicima čiji se identitet može potvrditi, što je znatno otežano u situaciji kada je za besplatnu upotrebu servisa dovoljna samo mejl adresa.

Osnivač Zooma Erik Juan saopštio je ovu odluku prilikom razgovora u kom je podnet izveštaj o rezultatima kompanije u prvom kvartalu godine. Oni pokazuju da je kompanija nadmašila sve prognoze i ostvarila prihod veći za 168 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Zoom je u prva tri meseca prihodovao 328.2 miliona dolara.

Tomislav Jelesijević

Objavio/la članak.

četvrtak, 4. Jun, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije