IT Industrija
![](https://startit.rs/wp-content/themes/startit/assets/iti/logo.svg)
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Najavljena promena treba da bude još jedan korak ka manje „klizavoj” bezbednosti na trenutno najpopularnijem video servisu.
Zoom je ove nedelje potvrdio da želi da ostvari blisku saradnju sa FBI-jem i nadležnim organima, kako bi bezbedonosne propuste zbog kojih je kritikovan u prethodnim mesecima, sveo na minimum. Najpre je reč o onom delu korisnika koji zloupotrebljava video servis i zbog kojih je Zoom prema rečima jednog javnog tužioca „Netflix dečje pornografije”. Tim povodom, kompanija će omogućiti end-to-end enkripciju samo korisnicima koji plaćaju upotrebu servisa, uz izuzetke za pojedine disidentne grupe i neprofitne organizacije.
Kako piše The Verge, kompanija pretpostavlja da bi policija ili moderatori teže pratili i pronašli sporni sadržaj kada bi korisnici koji ne plaćaju upotrebu servera imali end-to-end enkripciju ‒ zaštitu podataka šifrom tako da se mogu čitati samo na dva kraja, od strane pošiljaoca i primaoca. Ovaj korak je pokušaj kompanije da se „otarasi” anonimnih upada i uznemiravanja tokom poziva, pošto će korisnici koji se usude na tako nešto znati da mogu i da će biti locirani od strane nadležnih vlasti.
Kompanija je objasnila ovaj potez u saopštenju: „Zoom ne prati proaktivno sadržaj koji se deli tokom sastanka, i ne delimo informacije sa nadležnim organima, osim u slučaju seksualnog zlostavljanja dece. Ne postoje „tajna vrata” gde može da se uđe i neprimetno prati sastanak, niti će se to promeniti.” Iz kompanije objašnjavaju da je ovakva politika bezbednosti balans između privatnosti i zaštite osetljivih grupa. End-to-end enkripcija prvenstveno je namenjena korisnicima čiji se identitet može potvrditi, što je znatno otežano u situaciji kada je za besplatnu upotrebu servisa dovoljna samo mejl adresa.
Osnivač Zooma Erik Juan saopštio je ovu odluku prilikom razgovora u kom je podnet izveštaj o rezultatima kompanije u prvom kvartalu godine. Oni pokazuju da je kompanija nadmašila sve prognoze i ostvarila prihod veći za 168 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Zoom je u prva tri meseca prihodovao 328.2 miliona dolara.
Objavio/la članak.
četvrtak, 4. Jun, 2020.