Zašto neke firme traže 4 godine iskustva u tehnologiji koja postoji godinu i po?

Da li možete imati više godina iskustva u nekoj tehnologiji, nego što je ta tehnologija stara? IT firme veruju da možete. 

IBM Global Technology Services je postavio oglas u kojem traži najmanje 12 godina iskustva u Kubernetesu. Sve bi to bilo u redu, da ovaj sistem otvorenog koda broji više od šest godina postojanja. 

Kako piše The Register, Kubernetes se na GitHubu pojavio 7. juna 2014, a rad na verziji 1.0 završen je 22. maja 2015. Da li je to IBM postavio oglas šest godina ranije ili je u međuvremenu kreirao mašinu za manipulaciju vremenom?

Očigledno se ova kompanija vodi činjenicom da je vreme najrelativnija fizička veličina, ali nije usamljena u tom stavu. Sebastian Ramirez, tvorac FastAPI, zatekao je oglas u kojem se traži četvorogodišnje iskustvo rada u tom frameworku. Problem je samo što ga je Sebastian izbacio tek pre godinu i po dana. 

Postojala su i obrnuta iskustva, u kojima su programeri govorili da imaju više iskusva, nego što je to moguće, pa je ovo možda samo mali test kompanija. Poverenje je važno u svakom, pa i u poslovnom odnosu. Možda su kompanije već na razgovoru za posao želele da znaju da li imaju posla s prevarantom. 

Šta god da je bila ideja, većinski je utisak da zapravo ne znaju šta hoće. Da pišu oglase po šablonu, gde je za određene pozicije potreban davno određen nivo iskustva, a to često nema veze s realnim stanjem.

Pročitaj i: 

Zašto zapošljavate HR i marketing, ako samo troše novac radeći ono što i vi programeri znate?

Kako poslodavci u oglasima za posao perfidno skrivaju da ne žele žene?

Koliko god da je teško naći kvalitetan kadar, prvi važan korak je svakako pisanje oglasa za posao koji treba da sadrži korektne informacije i da pruži aplikantima uvid u obaveze i zaduženja. Ako se u samom oglasu za posao nađu greške ovog tipa, kompanija može izgubiti kredibilitet kod određenog dela targetirane publike, zato budite pažljivi.  

Predstavljamo poslodavca
SAP-157x157-1.png

SAP

SAP je globalni lider koji se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje.

SAP se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje. Preko 4.800 organizacija u svim industrijama oslanjaju se na SAP rešenja u optimizaciji lead to money procesa, kako bi sklopili više dogovora za više novca, u rekordnom roku.

Petar Paunović

Unesite termine za pretragu