Kako poslodavci u oglasima za posao perfidno skrivaju da ne žele žene?

Nigde u oglasu ne piše da traže samo muškarce, ali fotografija je tu da poruči: „Ženo, gde si pošla?”

Diskriminacija prilikom zapošljavanja je zakonom zabranjena. Davati prednost nekome na osnovu pola, roda, rase, nacionalnosti ili bilo koje druge lične, a ne profesionalne karakteristike prilikom zapošljavanja bi trebalo da bude davno napuštena praksa. 

Šta je sa oglasima za posao? Diskriminacija je tu često skrivena, pa čak i subliminalna. Razlog je jasan, kompanije ne žele da na prvu deluju isključivo prema određenim grupama. One kojima takav imidž ne smeta, pokušavaju da izbegnu kazne i tužbe.

Tako smo ovih dana naišli na oglas u kojem se traži komercijalni direktor. Uz neophodna znanja i iskustvo, potrebno je da ima i vozačku dozvolu i da bude spreman na putovanja. Oglas je na engleskom, pa se rodna senzitivnost da lako izbeći, ali fotografija govori hiljadu reči, na svim jezicima. Ona koja je išla uz ovaj oglas govori da je za tu poziciju poželjan muškarac, jer se samo on nalazi na slici uz ispisanu poziciju koja se oglašava.  

Zanimljivo je znati na koji način su ustanovili da bi tu poziciju bolje obavljao muškarac od žene? Da li njihove koleginice možda na automobilu ima “šaljivu” nalepnicu “Pažnja, plavuša za volanom”, pa smatraju da su žene nesposobne da obavljaju posao koji podrzumeva vožnju? Oslanjajući se na vizuelnu komunikaciju, da li potencijalnim kandidatima kažu u oči: “Na ovu poziciju ne zapošljavamo žene?”

Kako bi se izbegle razne skepulacije o tome šta je svojim oglasom poslodavac želeo da poruči, u njima se uglavnom izbegavaju fotografije ljudi, osim ako ne želi da obeshrabri sve one koji se ne podudaraju s osobom na slici, prema ličnim karakteristikama. Možda je to u redu, možda kompanije zaista treba da kažu da ne žele žene, ili muškarce. Ako pokazujete da cenite potencijalne kandidate za posao, oni bi trebalo da imaju više prava od: hoću da znaš šta sam mislio, ali da nemaš dokaz da to zapravo mislim.  

Na kraju, zašto bi bilo ko na vizual oglasa za posao postavio mušku osobu, osim da sebi uštedi vreme za gledanje neadekvatih (čitaj: ženskih) prijava? Činjenica da ste oglas stavili na internet pokazuje da smo tehnološke promene brzo savladali i prihvatili, ali čini se da će još mnogo vekova prođi da bi smo primenili nešto dokazano još pre postojanja računara – muškarci nisu superiorniji od žena.

Predstavljamo poslodavca
Zuehlke-mini-1.jpg

Zuhlke

Join our house of engineering

We inspire our customers and turn their visions and ideas into real-life results, applying cross-industry experience and our extensive expertise in business and technology. We combine our knowledge of engineering and IT, opening up new paths for our clients and implementing our projects quickly and reliably. We take responsibility for the products, services, and business models of the digital future.

Petar Paunović

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu