Workchain.io — novi domaći blockchain startap menja način na koji primamo plate

Razgovor o Workchain.io-u smo vodili sa njegovim osnivačem Ivanom Petrovićem, koji je od ranije deo domaćeg startap ekosistema kao pokretač startapa WorkPuls.

Sanja Vatić - 13. Septembar, 2018.

Pre skoro četiri godine Ivan Petrović je svoje preduzetničke veštine počeo da brusi na startapu WorkPuls, platformi za praćenje radnih aktivnosti zaposlenih, a pre dve je za nju uspeo da uzme investiciju od Startlabsa i SC Ventursa. Još tada je shvatio da je vreme jedan od najvrednijih resursa koje imaju rukovodioci kompanija.

Tako se nedavno upustio u razvoj novog startapa u kom kombinuje svoje iskustvo i poznavanje problema poslodavaca i zaposlenih, i blockchain kao jednu mladu i inovativnu tehnologiju.

Novi startap je WorkChain.io, a iza njega stoji Ethereum blockchain platforma uz pomoć koje se umesto korišćenja tradicionalnog načina isplaćivanja zaposlenih automatski isplaćuju plate. Zamisao iza koje osim Ivana stoji i Rajan Fajf, najpre investitor a sada i CEO, jeste da platforma eliminiše deo posla direktno nadređenog menadžera, menadžera ljudskih resursa i banke koji traju i po nekoliko nedelja pre nego što se zaposlenima isplati plata.

Odnosno, rešenje Workchain.io-a je da uz pomoć blockchaina zaposleni u realnom vremenu dobijaju svoju zaradu onog trenutka kada završe sa poslom, a poslodavci mogu da automatizuju procese vezane za isplaćivanje plata. Ili kako Ivan objašnjava svoj proizvod:

Umesto da dve do četiri nedelje čekaju na novac za koji su zaposleni da rade i završe za određnu satnicu, WorkChain.io vrši momentalnu isplatu plata nakon urađenog posla. U slučaju mesečnog ugovora plata se vremenski raspoređuje kroz mesec: ako sam radio tri dana, četiri sata i 23 minuta, kada se to podeli sa ukupnim vremenom na mesečnom nivou toliko se procentualno dobija od mesečnog ugovora.

Ovo funkcioniše na sledeći način: pošto zaposleni završi svoj posao, zadatak ili smenu to se unosi u WorkChain.io glavnu javnu blockchain knjigu (public blockchain ledger). Zatim, njegov menadžer (što može biti i neki HR softver koji beleži radne aktivnosti zaposlenih kao što su WorkPuls i Humanity) na blockchainu verifikuje da je posao obavljen. Na kraju, isplata se automatski i trenutno izvršava, takođe preko blockchaina koristeći bilo koji ERC20 token, s tim da se preferira TrueUSD stable coin čija je vrednost 1:1 sa dolarom i uvek može da se konvertuje u i iz dolara.

Kako Ivan dalje objašnjava, TrueUSD u banci drži onoliko dolara koliko ima tokena na mreži, a moguća je i kupovina novih tokena (što bi trebalo da uradi poslodavac). Takođe, tokeni se mogu konvertovati nazad u dolare i onda se vrši isplata na bankovni račun ili se isplata rešava korišćenjem kripto kartice na koje vrednost tokena može direktno da se prebaci kako bi se odmah koristilo u realnom svetu za kupovinu namirnica i sl.

Važno je imati na umu da se stable coini koriste za isplaćivanje, ali da za ulazak u ekosistem Workcahin.io-a i korišćenje njihove decentralizovane aplikaije workPAY i zaposleni i poslodavci moraju da poseduju njihove WATT tokene.

Tim iz različitih krajeva sveta

Kao što smo već napisali, nakon WorkPulsa i merenja vremena koji zaposleni provede na poslu za Ivana je sledeći prirodan korak bio da napravi i bolje rešenje za isplatu za to vreme koje su zaposleni radili. Slične zamisli imao je i Rajan, pa je Workchain.io na početku s njegove strane mogao da računa na investiranje, a od kraja jula i vođenje. Naime, Rajan je bio spreman da iz Humanityja, kompanije koja ima 150 zaposlenih širom sveta, pređe u ovu kompaniju u ranoj fazi.

Tim tokom WorkChain.io je danas, pored Rajana i Ivana, stigao do još 15 zaposlenih iz različitih krajeva sveta (Kanada, Ukrajina, Australija…) sa akumuliranim iskustvima iz vođenja poslovanja i tehnologije.

Marketing vs prodaja

Kako sam Ivan kaže, sa prvim startapom je pravio greške iz kojih je dosta naučio. Sada zna na šta da obraća pažnju, kako bolje da vodi ljude i kompaniju, a i product/market fit mu je mnogo jasniji. Jedna od pouka koju je izvukao iz tog iskustva je i da ne treba investirati toliko u prodaju koliko u marketing. Zbog toga će s WorkChain.io-om biti drugačije.

Definitivno nećemo ulagati u stari, pristup u prodaji. Umesto toga, naš fokus će biti na digitalnom marketingu zbog toga što nam onlajn marketing dozvoljava da budemo više strateški orijentisani, efikasniji i efektivniji. Stvar je samo u gađanju pravog ugla i ulaganja resursa u to.

U praksi to znači da svoje marketing napore ulažu u promovisanje svog proizvoda — decentralizovane aplikaije workPAY, preko koje je pre samo nekoliko dana realizovana i prva isplata na Workcain.io platformi.

Integracija će biti glavna strategija za dolazak do korisnika. Kroz WorkPuls i Humanity.com odmah ćemo biti u prilici da onboardujemo više od milion korisnika na WorkChain.io. A već planiramo integracije i sa drugim sličnim, pa čak i konkurentskim sistemima uz koje će broj korisnika preći milion.

Jasno nam je da je pojedinačno targetiranje korisnika spora strategija rasta. Uz integraciju imamo potencijal za eksponencijalni rast.