Više od pola svetske populacije na mreži, Fejsbuk i dalje neprikosnoven, ekspanzija onlajn reklamiranja: Šta donosi nova prezentacija Meri Miker?

Juče je objavljen čuveni godišnji izveštaj Meri Miker o internet trendovima, a u redovima ispod su neke od najzanimljivijih tačaka iz njene prezentacije.

Marija Milutinović
13/06/2019

Početak juna je tradicionalno rezervisan za prezentaciju Meri Miker o internet i poslovnim trendovima. To znači da je za nama još jedna Code konferencija, na kojoj je Mikerova u ime investicionog fonda Kleiner Perkins Caufield & Byersa predstavila sva važnijia kretanja u svetskom tehnološkom sektoru.

Više od polovine svetske populacije koristi internet

Ovogodišnju prezentaciju od 333 slajda započela je prikazom isporuke pametnih telefona koja prvi put od 2009. godine beleži blagi pad. Sa druge strane broj internet korisnika u blagom je porastu i iznosi nešto više od polovine svetske populacije, pa je broj korisnika u poslednjih 10 godina sa 24% porastao na 51% populacije.

Kina, Indija, SAD, Indonezija i Brazil su očekivano kao zemlje sa najvećim brojem stanovnika prvih pet zemalja po broju internet korisnika. Kineski korisnici čine čak 28% ukupnog broja internet korisnika. I dok Kina dominira u broju korisnika, SAD je ubedljivo na prvom mestu po broju kompanija koji su lideri po kapitalizaciji na internet tržištu.

E-commerce nastavlja rast

Elektronska trgovina sada čini 15% maloprodaje čiji je rast usporen za 12,4 % u prvom kvartalu  u poređenju sa prethodnom godinom, ali i dalje nadmašuje rast u fizičkoj maloprodaji, koji je u prvom kvartalu iznosio samo 2 odsto.

Internet oglašavanje

Onlajn reklamiranje je u porastu, posebno reklamiranje okrenuto ka mobilnim platformama. Tokom 2018. godine ulaganja u online oglašavanje porasla su za 22%, dok je za vodeće kompanije koje se bave onlajn oglašavanjem u Americi prihod u prvom kvartalu 2019.godine pao za 20%.

Najefikasnija marketinška strategija za privlačenje korisnika na novi servis je Free trial

Free trial je najpouzadniji metod za privlačenje novih korisnika. Spotify se izdvaja kao kompanija koja ima najbolju konverziju korisnika sa besplatnih na plaćene naloge. Nedavni svetli primer je i Zoom.

Amerikanci provedu više od 6 sati dnevno na internetu

Ljudi svake godine sve više vremena provode na digitalnim medijima, ove godine taj broj je dostigao više od 6 sati. Situacija na relaciji desktop računar- mobilni telefon se već godinama ne menja jer broj korisnika koji koriste računare stagnira i iznosi oko 2 sata, dok broj onih koji koriste mobilne telefone iz godine u godinu raste i ove godine se popeo na više od 3 i po sati dnevno.

Youtube i WeChat zamenili mesta po vremenu provedenom na platformi

Facebook je i dalje platforma koja se najviše koristi, iako je zabeležio blagi pad u odnosu na 2017. Zanimljivo je da se u istom periodu Youtube sa 4. mesta popeo na drugo, a da je najpopularnija aplikacija u Kini – WeChat – sa drugog pao na četvrto.

Platforme Snapchat, Pintereset i Twitch se nalaze na dnu liste i zadržale su svoja mesta.

Ispitanici su otkrili da najčešće vesti dobijaju sa mreže Facebook, dok je Youtube zabeležio veliki rast od 2016. godine.

Freemium model se sve više koristi

Biznis model Freemium aplikacija je da su one same besplatne, ali imaju dodatni sadržaj koji se plaća i beleže rast već nekoliko godina. U nastavku se nalaze prikazi nekih od najpopularnijih takvih servisa u tri oblasti – gaming, consumer i enterprise – kroz promene u broju korisnika od 2016 do 2018.

Mladi između 18 i 29 godina najviše vremena provode online

U prethodne tri godine odrasli su poprilično povećali procenat vremena koji provode online. Pre četiri godine njih 21% je odgovorilo da su “skoro uvek” na internetu, a prošle godine je taj broj porastao na 26%. Najveći porast je zabeležen u grupi od 30 do 49 godina – sa 28% na 36%.

Uticaj društvenih mreža

Jedno od pitanja je bilo o pozitivnim i negativnim uticajima društvenih mreža na ispitanike. Najčešće su isticali da su im mreže pomogle da bolje izražavaju svoje misli i osećanja, izgradili su lični identitet i bolje su se povezali sa zajednicom. Od negativnih uticaja na vrhu liste je kvalitet sna, strah od propuštanja bitnih i zanimljivih događaja i nasilje.

Subjektivni osećaj sigurnosti privatnosti na mrežama je zabeležio ozbiljan pad u prethodnih godinu dana, što je posledica nekoliko skandala sa zloupotrebom ličnih podataka sa velikih društvenih mreža.

On-demand platforme u velikom porastu

Platforme koje pružaju usluge na zahtev, poput Ubera i Airbnba beleže konstantan rast od svog osnivanja.

Celu prezentaciju možete da pogledate ovde.

Marija Milutinović

Objavio/la članak.

četvrtak, 13. Jun, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije