Domaći Vacation tracker za pet meseci stigao do 100 plaćajućih klijenata među kojima su i IBM i H&M

Vacation tracker je domaća aplikacija koja pomaže timovima da efikasnije prate i planiraju slobodne dane i odmore.

Marko Marković - 19. Februar, 2019.

Zamislite da se nađete na reci i da želite da pređete na drugu stranu. Pogledate uzvodno – u daljini nazirete skeledžiju. Pogledate nizvodno – vidite da je neko nabacao kamenje u plićem delu kako bi moglo da se pregazi. Većina ljudi će izabrati jednu od te dve opcije. Ali ne i tim koji stoji iza Vacation Trackera. Oni će naći projektanta, materijal, radnike i napraviti most da svi koji žele da pređu baš na tom mestu – mogu.

Jednostavno planiranje slobodnih dana

Manje slikovito rečeno, korisnici se često susreću sa softverskim rešenjima koja su toliko puta nadograđivana brojnim funkcijama da im je cena postala previsoka. Rešenja ponuđena na tržištu korisnike stavljaju pred izbor: mogu da koriste jedan alat koji je preskup jer pruža daleko više funkcija nego što im je potrebno; ili mogu da koriste više jeftinih alata, od kojih svaki obavlja samo deo onoga što im je potrebno.

Pred ovim problemom su se našli i kreatori Vacation Trackera. Naime, njihova kompanija Cloud Horizon je bila zasnovana na malom timu. Na samom početku, nije bilo teško ispratiti ko i kada ide na odmor. Međutim, kako je Cloud Horizon rastao i zapošljavao sve više ljudi, praćenje odmora je postajalo sve teže. Onda je preraslo u problem. Probali su da koriste razne alate, kao što su Excel i Google kalendar, ali je svaki od njih rešavao samo deo problema.

Slobodan Stojanović, CTO Vacation Trackera i Cloud Horizona, objašnjava cilj koji su sebi postavili.

Slobodan Stojanović, CTO Vacation Tracker, aplikacija za planiranje slobodnih danaIdeja Vacation Trackera je da bude proizvod koji radi jednu stvar, ali je radi jako dobro. Želimo da napravimo mali, fokusiran proizvod koji će malim i srednjim firmama pomoći da prate, ali i planiraju slobodne dane.

Vacation Tracker je krenuo kao chatbot, ali je više od toga. Vacation Tracker je Slack aplikacija, koja trenutno koristi Slack za sinhronizaciju aktivnih korisnika i komunikaciju sa vašim timom.

Mi u Cloud Horizonu koristimo puno raznih alata, poput Google Apps, Jire, Trella i sl. Svaki od tih alata dodatno otežava onboarding novih korisnika, pa smo odlučili da Vacation Tracker bude povezan sa Slackom i automatski sinhronizuje vaš tim sa vašim Slackom. Na taj način vi ne morate da brinete o tome da li svaki član vaše ekipe može da pristupi Vacation Trackeru.

Slobodan objašnjava kako i zašto je Vacation Trackeru bilo potrebno dosta vremena da izađe na tržište.

Slobodan Stojanović, CTO Vacation Tracker, aplikacija za planiranje slobodnih danaSve je krenulo na internom hakatonu, još krajem 2016. Jedna od ekipa je radila na Vacation Tracker web aplikaciji koja na žalost nikada nije završena. Ali to me je motivisalo da probam da napravim prototip Slack chatbota, sličnu verziji koja je trenutno live.

Kada je prototip (bez backend funkcionalnosti) završen, napravili smo landing page i pomenuli ga na društvenim mrežama i nekoj konferenciji, što nam je donelo više od 80 prijava na mailing listi. Prva beta proizvoda je izašla sredinom 2018. godine.

Iako je Vacation Tracker za sada integrisan samo u Slack, želja je da se on dalje razvija.

Slobodan Stojanović, CTO Vacation Tracker, aplikacija za planiranje slobodnih danaPlan je da Vacation Tracker bude mnogo više od chatbota. Pored integracije sa Slackom planiramo i integracije sa Microsoft Teams i Google Suite.

Vremenom možda dozvolimo i direktan login u web aplikaciju, ali pre toga želimo da dodamo još nekoliko funkcionalnosti koje bi našim korisnicima dodatno olakšale planiranje i upravljanje slobodnim danima.

Broj korisnika raste

Slobodan Stojanović je, uz Aleksandra Simovića iz Science Exchange-a, proglašen za AWS-ovog Serverless heroja. Ovo se ogleda i u procesu rada na Vacation Trackeru.

Slobodan Stojanović, CTO Vacation Tracker, aplikacija za planiranje slobodnih danaNaša ideja je da se fokusiramo na problem koji rešavamo, a da za sve ostalo koristimo gotova rešenja. Tako da Slack koristimo za user management i komunikaciju, Stripe za plaćanje, Mailchimp za mail komunikaciju i sl. Naš backend sistem koristi AWS i serverless. O načinu na koji koristimo serverless smo više pričali na konferencijama i pisali u nekim od naših članaka.

Zanimljiva stvar je da nas zbog serverlessa, i pored velikog broja aktivnih korisnika, infrastruktura Vacation Trackera košta svega nekoliko centi mesečno.

Na samom početku rada, ekipa je želela da potvrdi da li uopšte postoji tržište za aplikaciju. Jedini način da provere da li postoje timovi koji bi platili ovu vrstu aplikacije je bio da svima zapravo naplate pristup.

Trenutna cena za aplikaciju je $25 mesečno za timove do 50 ljudi, i $1 po korisniku mesečno za veće timove, uz besplatni probni period od mesec dana. Pošto su potvrdili da postoji tržište, sada je u planu serija istraživanja koja treba da im pomogne u unapređivanju poslovnog modela.

Vacation Tracker je u septembru zvanično pokrenuo public beta verziju i uveo plaćanje proizvoda. Za ovih nekoliko meseci je oko 500 timova probalo proizvod, 100 timova plaća svakog meseca, a za skoro 150 timova probni period još uvek nije istekao. Samo u poslednjih 30 dana kroz platformu je zakazano skoro 2000 odmora.

Tokom poslednjeg meseca broj ekipa koje plaćaju je porastao je oko 50%, iako je marketing kampanja tek krenula. Ekipa je u ovom periodu doživela malo iznenađenje kada su otkrili ko je sve potencijalni korisnik ovog bota.

Slobodan Stojanović, CTO Vacation Tracker, aplikacija za planiranje slobodnih danaPre nekoliko meseci bio bih 100% siguran da su naša ciljna grupa male i srednje firme, sa između 25 i 200 ljudi. I dalje se trudimo da napravimo jednostavan proizvod koji najbolje rešava probleme za te firme, ali sve češće viđamo velike firme koje koriste Vacation Tracker za deo svojih zaposlenih. Tako na primer Vacation Tracker sada koriste startapi, ali i timovi iz firmi kao što su IBM, H&M, raznih banaka i sl.

Kao što smo već pisali, promocija proizvoda i kvalitet proizvoda su podjednako važni. Tim Vacation Trackera zbog toga trenutno vrlo aktivno radi na promociji.

Slobodan Stojanović, CTO Vacation Tracker, aplikacija za planiranje slobodnih danaJoš uvek istražujemo razne marketing kanale, uključujući Google Ads, Facebook Ads i sl. Uz to pokušavamo da pišemo i veliku količinu zanimljivih i korisnih članaka na našem blogu, ali i da pričamo o načinu na koji pravimo Vacation Tracker na raznim konferencijama i s vremena na vreme napišemo gostujuči članak na nekom drugom sajtu.

Za sada na Vacation Trackeru, pored Slobodana, rade Srđan kao full stack developer i Aleksandra kao marketing menadžer. Pomaže im i deo ekipe iz Cloud Horizona, uključujući project managera i developere po potrebi, kao i Lav Crnobrnja, koji je i CEO Cloud Horizona i Vacation Trackera.

O svojim planovima za 2019. godinu, Slobodan kaže sledeće.

Slobodan Stojanović, CTO Vacation Tracker, aplikacija za planiranje slobodnih danaS obzirom na to da će štampano izdanje knjige, koju sam napisao sa Aleksandrom Simovićem, konačno biti objavljeno, deo aktivnosti u 2019. će na neki način biti vezan za promociju knjige. To uključuje predavanja na konferencijama, nove blog postove i gostovanja na nekim podkastima. Pored toga zajedno sa Aleksandrom i Gojkom Adžićem radim na raznim open source alatima koji imaju veze sa serverlessom.