Uber sve bliže — Traži se marketing menadžer za Srbiju

Jedna od najvrednijih kompanija sveta koja je zaslužna za promenu gradskog prevoza, nakon biranja generalnog menadžera za Srbiju sada traži i osobu za marketing i time nam ukazuje da je sve bliže dolasku u našu prestonicu.

Zoja Kukić
22/10/2015

Danas kada Uber zvanično kreće sa radom u Hrvatskoj i njegov dolazak u Srbiju je takođe sve bliži. Nakon konkursa za generalnog menadžera za našu zemlju, Uber je otvorio poziciju za marketing menadžera u Beogradu. Ovo bi moglo da ukazuje na to i da GM u međuvremenu pronađen.

Uber je kompanija koja povezuje vozače sa onima kojima je potreban prevoz u gradu kroz mobilnu aplikaciju i uveo je popriličnu revoluciju u načinu prevoza širom sveta. Do sada postoji u 300 gradova u 62 zemlje, a u komšijskim zemljama za sada samo u Sofiji i Zagrebu.

Kako u oglasu kažu, Marketing menadžer bi trebalo da se bavi kako razvojem brenda, tako i građenjem podrške za korisnike. Izazove ovog posla ne kriju, tako da pored navođenja karakteristika (min 3 godine iskustva u marketingu/PRu, vladanje društvenim mrežama, “uticajnost” i dr.), zaključuju sa naslućivanjem problema konflikta i protivnosti javnosti:

Moraš biti spreman da “hasluješ”! Moraš biti spreman da uprljaš ruke i pomogneš rastućem biznisu. Ti si advokat vozača i moraš da omogućiš da mase čuju njihov glas. Da li si spreman?

Iako dolazak Ubera nije nebitan za lokalno tržište, zanimljivo je da je blaga revolucija u transportu već počela — u Beogradu već nekoliko meseci radi njegov lokalni konkurent, CAR:GO od danas na ulicama Beograda, uskoro i drugim evropskim prestonicama” href=”http://startit.rs/srpski-uber-srbija-cargo/” target=”_blank”>CAR:GO, koji korisniku pruža vrlo “uberasto” iskustvo i do 50% jeftiniji prevoz od taksija, a odnedavno su i taksisti dobili svoju aplikaciju — Taxify, koji je na Balkan došao upravo preko Beograda. Što se međugradskog prevoza tiče, BlaBlaCar za deljenje prevoza se možda i najviše profilisao među našim stanovništvom kada su u pitanju novi oblici prevoza.

Problemi sa takstistima i Zakonom

Ono što Uberu svakako predstoji su izazovi i borba sa domaćim zakonodavstvom i jakim taksi lobijem.

Stav svih udruženja i taksista je da ćemo se boriti svim silama da sprečimo dolazak Ubera. Tvrdim da to nije dobro ne samo za nas taksiste zbog nelojalne konkurencije, već pre svega za građane i njihovu bezbednost. Konstantno se borimo protiv nelegalnih taksista, a ova aplikacija pomaže upravo takvima da dođu do mušterije.

I stav Ministarstva je da neće dozvoliti bilo kome sa takvom aplikacijom da radi jer je to u suprotnosti sa zakonskom regulativom. — Aleksandar Bijelić iz Saveza taksi udruženja Srbije.

Pitanje bezbednosti putnika se često čuje kada su u pitanju Uber i slični servisi (najpoznatiji su incidenti iseksualnog napada vozača u Bostonu i Njudelhiju), ali ono se pre svega odnose na UberPOP, koji omogućava ne samo zvaničnim Uber vozačima da vas prevoze, već i onima koji žele da povremeno zarade novac. Ova usluga verovatno u Srbiji neće biti dostupna na startu, a i kada bude, korisnici aplikacije će jasno moći da vide razliku između ova dva tipa vozača.

S druge strane, domaća legislativa svakako ne ide na ruku Uberu, Car:gou i drugim sličnim servisima, jer naš zakon prilično onemogućuje suštinu Uberovog načina rada, kao i  vanlinijske prevoznike i kombi prevoznike koji voze putnike od vrata.

Član 13, Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju

Domaći ili međunarodni prevoz koji putničkim vozilom ili autobusom obavlja domaće, odnosno strano lice koje nema svojstvo prevoznika, a koji se obavlja dva ili više puta tokom dana, nedelje ili meseca, na istom ili sličnom prevoznom putu ili se lica koja se prevoze ukrcavaju ili iskrcavaju na autobuskim stajalištima ili na istim ili sličnim mestima ukrcavanja ili iskrcavanja, i lica koja se prevoze nisu u srodstvu sa licem koje upravlja vozilom smatra se javnim prevozom koji je ovim zakonom zabranjen.

Javnim prevozom iz stava 1. ovog člana smatraće se naročito i:

1) prevoz za koji je naplaćena usluga prevoza;

2) prevoz koji se obavlja na relacijama na kojima postoji linijski prevoz;

3) prevoz više od pet lica, uključujući i vozača;

4) prevoz „od vrata do vrata”;

5) prevoz koji se obavlja na osnovu javnog oglašavanja;

6) ako lice koje upravlja vozilom (vlasnik ili korisnik vozila) nije u mogućnosti da iz sopstvenih prihoda, odnosno prihoda ostvarenih po osnovu rada, socijalnih ili penzijskih primanja finansira iznos troškova za gorivo koje je utrošeno za razliku broja pređenih kilometara u trenutku vršenja inspekcijske kontrole i broja pređenih kilometara evidentiranih u zapisniku o poslednjem tehničkom pregledu.

Više o ovom pitanju možete pročitati u tekstu o kome smo baš pisali o tom raskoraku između normativnog i stvarnog stanja stvari, kao i o mogućnostima provere ovakvih vrsta vožnje.

Ono što je svakako sigurno, uz Uber se očekuju i blagi potresi na tržištu, štrajkovi taksista su nešto na šta je ova kompanija navikla, a mnoge zemlje su ga i zabranjivale, među kojima su čak i Nemačka i Španija. Ono što se ipak na kraju pokazalo je da slobodno tržište (bar u većini slučajeva) pobeđuje.

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

četvrtak, 22. Oktobar, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

dara

četvrtak, 22. Oktobar, 2015.

Evo kod nas u Hrvatskoj već duže vremena Uber dolazi i od danas je i službeno dostupan, baš me zanima kako će biti prihvaćen na našim krajevima, jer ipak nismo toliko tehnološki osvješteni kao zapadnjaci. No Uber tu nema što izgubiti, samo se šire.

Meklaud

četvrtak, 22. Oktobar, 2015.

Menjali su se zakoni ad hoc i za ozbiljnije stvari. Jedino bitno za Uber je da nadje pravog coveka kojem ce da plati, to je sve. Bar u Srbiji se zakoni lako menjaju.