IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Naizgled naivni i zabavni TikTok, postaje često korišćeno sredstvo u političkoj trci.
U prethodnom periodu TikTok je potvrdio da postaje ozbiljan biznis, i nimalo nije iznenađujuće da se postavi pitanje kako će se ova mreža upotrebiti da bi se uvećala politička moć? Reč je o tome da kineska društvena mreža, kao što iznenađuje sa jednostavnim i slobodnim načinima kreiranja sadržaja, na isti način može da iznenadi i u pogledu formiranja političkih preferencija kod svojih korisnika. Može se reći da TikTok već sad uspešno kreira „neozbiljne” političke dijaloge i debate.
@queen_of_the_simps20Reply to @randomaccount769 ##labour ##lefty ##dontbackboris ##nhs ##fyp ##foryoupage ##tiktoktraditions ##booforboris ##britishhumour♬ LEAD THE RACE (UNDEFEATED) – Comethazine
Korisnici iste forme sadržaja prenose u političku sferu i samim tim je čine privlačnijom onom delu publike koji je manje zainteresovan za političke procese. U ovom trenutku taj trend najpre obuhvata mlađu populaciju. Pronalaskom svog stila da kažu kako doživljavaju i kako žele da govore o politici, počinju da „zagrevaju” platformu koja i te kako može postati moćno sredstvo, čim politički akteri pronađu način da se oglase. Podsetimo se samo koliko su Twitter i Facebook značajni u tom pogledu, dešavanja u proteklom mesecu su odličan pokazatelj da je političarima važno da mogu nesmetano da se oglase.
Na koji način je TikTok „progovorio” o političarima? Spontano, isto kao i do sada, uz kratke isečke poznatih muzičkih numera i imitiranjem na plejbek, ili uz plesne tačke. Kada se neka politička vest učini interesantnom, korisnik se oglasi uz pesmu da bi podržao ili negodovao ono o čemu je čitao. Na taj način pridaje značaj politici pošto pokazuje stav koji, pretpostavimo, ranije nije umeo ili nije želeo da pokaže drugačije.
UK politics TikTok is still focused on the pointing at stuff meme I see pic.twitter.com/RgdgG4RbW3
— Chris Stokel-Walker (@stokel) February 28, 2020
Makes you think pic.twitter.com/9AIIho3MFD
— rebekah entralgo fernández (@rebekahentralgo) January 17, 2020
Ljudi se snimaju i odgovaraju jedni drugima novim snimcima. Zanimljivo je da se stvara atmosfera dijaloga u kojoj se ne razgovara mnogo, zapravo ‒ ne razgovara se, ali se vrlo lako prepozna ko je šta mislio. Uz malo veštiju analizu čitljivi su podaci o mnogobrojnim društvenim grupama koje nisu glasne na ostalim mrežama. Praktično su „servirani na tanjiru”.
@mallrrAnd that’s on Labour unity without the left (for legal reasons this is uh errr joke…) ##labourparty ##votelabour ##fyp ##fypage ##keirstarmer ##politics♬ original sound – realliamsilk
Kako piše The Conversation, platforma ima nekoliko prednosti zbog kojih će tokom dana korisnici više da je posećuju od konkurencije, sadržaj je zanimljiv, jednostavan i vrlo primamljiv. Može se smisliti i napraviti gde god da se korisnik nalazi, ne pretpostavlja privrženost estetici i lepim okruženjima. Zbog toga se kreira u velikoj meri i „lepi” jedan za drugim, konzumira se stalno i brzo, a bavi se aktuelnim temama, te je nemoguće zaobići politiku. .
U prilog svemu tome govori i statistika. U prvom kvartalu 2020. TikTok je preuzet oko 350 miliona puta, na početku maja dostigao je na globalnom nivou dve milijarde preuzimanja. Sudeći po tome, reklo bi se da je samo pitanje trenutka kada će platforma da utemelji nove standarde u percepciji politike i uticaju na globalno biračko telo, i u kojoj meri će biti spontani.
Objavio/la članak.
utorak, 7. Jul, 2020.