Airbnb, Affirm, C3.ai, Roblox i Wish će do kraja godine najverovatnije izaći na berzu i tako potvrditi koliko je ova godina bila uspešna za inicijalne javne ponude (IPO) tehnoloških kompanija. Generalno, godina koju je obeležila pandemija je bila izuzezno plodonosna za tehnološke kompanije, a nije uplašila ni one koji tek treba da postanu javne kompanije.

Podsećamo da je kompanija Tesla prošle nedelje dostigla najveću vrednost svojih akcija, a Ilon Mask je time prestigao Zakerberga na Forbsovoj listi najbogatijih ljudi na planeti.

Airbnbn je u avgustu iznenadio odlukom da izađe na berzu zbog toga što su prihodi kompanije prepolovljeni u odnosu na 2019, a bili su prinuđeni i da otpuste 2.000 radnika.

U sledećoj deceniji treba očekivati da će više tehnoloških kompanija postajati javne, piše Techcrunch. Mnoge firme su godinama „usporene” time što su imale privatno finansirane strategije za rast. Danas u industriji postoji mnogo više mogućnosti za finansiranje, rast i eventualnu prodaju, pa i razvijenih opcija da kompanije postanu javne a da ne prođu klasičan IPO.

Šta više, autor članka smatra da će kompanije koje izlaze na berzu biti mnogo ravnomernije raspoređene geografski. Pet firmi koje su ove nedelje predale papire neophodne za IPO imaju baze u San Francisku i okolini, ali to više deluje kao odraz vremena kada su osnovane.

U SAD se sve češće dešava da „jednorozi” (startapi koji vrede više od milijardu dolara) niču i van Zalivske oblasti. Tako je Root Insurance iz Ohaja nedavno postao javna kompanija, a Qualtrics iz Jute takođe ide u tom smeru. Tehnološki startapi su danas globalni, pa mnoge države rade na tome da svoje jednoroge zadrže bliže sebi.