U rešavanju goruće krize, pitanju izbeglištva, učestvuju i građani. Pomoć podrazumeva pomoć u novcu, doprinose u hrani i potrepštinama, volontiranje na terenu i slično. Mi, kao tech zajednica, možemo na to dodati potencijal tehnologije.
Ukoliko imate ideje koje bi pomogle ljudima izbeglim iz svoje zemlje i želju da uložite malo svog vremena u realizaciju rešenja, prijavite se za Techfugees hakaton, koji će se održati od 8. do 10. aprila u Startit Centru.
Techfugees se pre Beograda održao u Njujorku, Parizu, Londonu i Sidneju, a neka od uspešnih rešenja izgrađenih tada mogu da nam posluže kao inspiracija za beogradski hakaton:
Primer 1: Lečenje
Zdravstvena zaštita jedna je od ključnih potreba svakog čoveka, a posebno onih koji se nalaze u okrutnim uslovima sa niskim higijenskim uslovima, kao što je u slučaju izbeglih.
DocLink je web app koja pretražuje slobodne lekare opšte prakse. Osim što to radi, uključuje i činioce kao što su jezik i lokacija, pa je rešenje još bolje za ljude kojima su ovi faktori barijera.
Prototip DocLinka dostupan je na Githubu.
Primer 2: Postavljanje ciljeva
GoalifyOz, sadašnji SettleIn, je aplikacija koja omogućava izbeglicama da naprave lični indikator napretka prilagođavanja životu u Australiji.
Ova aplikacija služi za postavljanje ciljeva, da bi se pomoglo izbeglicama u rešavanju najsloženijeg problema – trajnog zaposlenja. Ona vodi ljude kroz dezorijentisane sedmice, ne bi li pronašli svoje mesto u zajednici.
Namenjena je i radnicima koji im pomažu u zbrinjavanju. U čitavom procesu učestvuju i eksperti, ne bi li pomogli u dizajnu života izbeglim ljudima.
Primer 3: Traženje posla
Bust the bubble spaja izbeglice i kompanije koje imaju deficit radnika.
Mnogi izbegli došli su sa određenim znanjima i ekspertizom, a što brže dođu do posla, bolje će se prilagoditi novom životu, u isto vreme pružajući firmama stručnjake koji nedostaju.
Primer 4: Udomljavanje
MyRefugee World je vrsta AirBnba za izbeglice. Mogu je koristiti i oni koji pružaju smeštaj i oni koji ga traže. Prijavljuje se višak kreveta i vreme u kojem su na raspolaganju, čime se postaje potencijalni domaćin.
Primer 5: Komunikacija
Velika prepreka izbeglima u prilagođavanju određenoj sredini predstavlja odbacivanje od strane lokalnog stanovništva.
Sa ciljm da ovo prevaziđu, ekipa iza CHIN (Chat to integrate) aplikacije, želela je da građanima i izbeglima omogući komunikaciju u odnosu na lokaciju. Ideja je da se korišćenjem emotikona i slika prevaziđe jezička barijera.
Primer 6: Jezičke barijere
SATO, nazvan po Hoshi Sato, je prevodilac teksta. Moguće je slikati dokument koji će biti odmah i preveden na željeni jezik. Još jedna od fantastičnih mogućnosti jeste prevođenje razgovora u realnom vremenu.
Tako, izbeglice neće biti izgubljene kada im se neko obraća na njima nepoznatom jeziku.
Demo je dostupan na sledećem linku.
Primer 7: Informacije
ConneX, takođe, uklanja jezičke barijere. Nakon što se pristupi aplikaciji, dovoljno je glasovno uneti pitanje, na koje se dobija odgovor od AI, poput SIRI.
Ili ukoliko ne zna odgovori ( što se najčešće i dešava) na pitanje može odgovoriti neko od korisnika. Ukoliko se koristi maternji jezik, ConneX će pitanje prevesti na engleski, ali zadržati i originalnu verziju, kako bi bilo ko sa traženom informacijom mogao da odgovori.
Za više ideja obiđite web adresu Devposta.
Prijave za Techfugees
Prijave su otvorene za sve aktiviste/kinje, developere/ke, dizajnere/ke do 3. aprila ovde.