IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Prošlo je 3 godine od kako je postavljeno prvo Strawberry Drvo, a tim i dalje radi punom parom na ostvarenju svoje vizije — uvođenje obnovljivih izvora energije u svakodnevne živote što većeg broja ljudi. Pomenuto drvo, prvi proizvod kompanije, rešava problem čestog pražnjenja (posebno pametnih) telefona korišćenjem solarne energije, i do sada je njih 12
Prošlo je 3 godine od kako je postavljeno prvo Strawberry Drvo, a tim i dalje radi punom parom na ostvarenju svoje vizije — uvođenje obnovljivih izvora energije u svakodnevne živote što većeg broja ljudi.
Pomenuto drvo, prvi proizvod kompanije, rešava problem čestog pražnjenja (posebno pametnih) telefona korišćenjem solarne energije, i do sada je njih 12 instaliranih u 9 gradova i 2 države koristilo fenomenalnih 350.000 ljudi.
Međutim, iako posluju profitabilno i stiču mnoga priznanja za svoj biznis, Strawberry energy traga za novim načinima kako da ubrza rast i razvoj i u ekskluzivi za Startit vam predstavljamo ambiciozni novi poslovni model kompanije.
Strawberry energy je do sada svoja drveća prodavao pre svega lokalnim samoupravama, i na tržištu Srbije i Bosne i Hercegovine su uspeli da uvere predsednike opština i gradonačelnike u opravdanost ulaganja. Čak i njihov glavni partner je iz javnog sektora – Telekom Srbija, koji je obezbedio postavljanje čak 5 drveća. Iako trenutno pregovaraju i sa nekoliko gradova iz Evropske Unije, za ostvarivanje stabilnosti potebno je da se poveća stopa prodaje ili uvedu određene promene.
Nije novost da je državna birokratija izuzetno spora u donošenju odluka, kako kod nas, tako i u razvijenim zemljama. Svaka investicija mora da prođe nekoliko različitih donosilaca odluka, neophodna dokumentacija je ogromna, a tu su i izveštaji o opravdanosti ulaganja.
Iako su do sada uspevali da zadovolje sve birokratske procedure, jagode su odlučile da potraže brži mehanizam za širenje tržišta, budući da im je ciklus prodaje do sada trajao oko 6 meseci.
Nakon razmatranja prodaje hotelima, rizortovima i drugim privatnim kompleksima, ali su nakon razmatranja i poređenja opcija odlučili da probaju da iskoriste potencijal drveta kao medija za (lokalno) oglašavanje.
Prvi korak bi bio poklanjanje 100 drveća sa WiFijem i mogućnosti za punjenje mobilnih uređaja univerzitetskim kampusima u SAD, pre svega u Kaliforniji, za šta trenutno pokušavaju da pronađu investitore.
Kampusi su živa mesta sa velikim brojem mladih ljudi, koji uglavnom koriste pametne telefone, što je važan početni uslov za uspeh ovog preokreta. Osim toga, pogotovo na početku studentskog života, izuzetno su korisne informacije o restoranima, kafićima i prodavnicama u blizini.
Iz ovoga može da se zaključi da je ideja tima da pruži reklamiranje specifično lokaciji na kojoj se nalazite. Najveći potencijal se nalazi u reklamiranju “komšijskih” kompanija koje Drvo mogu koristiti da dođu do pametnih telefona svojih potencijalnih potrošača. Na ovaj način, kompanije dobijaju sigurnu vidljivost svoje reklame među onima koji su u im u neposrednoj blizini.
Pored lokalnih reklama, uvereni su da će usluge reklamiranja preko drveta koristiti i druge kompanije, jer se oslanjaju na to da će korisnici koji svoj telefon pune na drvetu češće kliknuti da vide sadržaj reklame od nasumično izabranog korisnika na nekoj od društvenih mreža.
Osim malih i srednjih preduzeća, kao glavne klijente na svom novom putu Strawberry energy vidi i specijalizovane marketing agencije koje rade u oblasti mobilnog oglašavanja.
S obzirom da ekipa tek kreće sa testiranjem i primenom novog modela, ostaje nam da im poželimo sreću i pratimo razvoj situacije. Ono što je sigurno je da će ovaj uzbudljiv put za jagode obezbediti više drveća u kraćem periodu, a samim tim doći će do veće uštede energije, što je i osnovni cilj ovog izrazito društveno-odgovornog startapa.
Ipak, u jednom segmentu, Strawberry energy neće menjati prethodni koncept, a to je na tržištima nerazvijenih zemalja, prevashodno Afrike. Za ovo tržište pripremljen je poseban prototip, Strawberry Mini Rural sa ciljem da obezbedi energiju u delovima zemlje gde je ista u nedostatku.
Za one koje više interesuje šta je motivisalo ovaj preokret, koliko teško su se svi članovi prilagodili novom modelu i generalno kako je to imati hardverski startap u Srbiji možete da pročitate u ekskluzivnom intervjuu za Startit sa osnivačem i CEO Strawberry energy, Milošem Milisavljevićem.
Objavio/la članak.
sreda, 4. Decembar, 2013.
Aleksandar Gvozden
sreda, 4. Decembar, 2013.
mislim da im je bolje da umesto kafica restorana i slicno nacu jakog sponzora, kojima su studenti bitni, od Facebook-a, IBM-a, Microsoft-a ili pak nekih zelenijih kompanija kojima bi to znacilo koji bi im odjednom pokrili stotine drveca. Ovako ce se muciti sa lokalcima i trazenjem sitne ribe