IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Još jedan Startup Game je prošao spojem umetnosti i dizajna, a Galeriju G12 Hub je od početka ispunilo dosta mladih i zainteresovanih ljudi, koji su zajedno sa govornicima napravili zaista specijalnu atmosferu. Game Master Ranko Trifković, nezavisni pisac i gejm master, nam je danas pričao kako su se igre razvijale kroz vreme nastojeći da prate
Još jedan Startup Game je prošao spojem umetnosti i dizajna, a Galeriju G12 Hub je od početka ispunilo dosta mladih i zainteresovanih ljudi, koji su zajedno sa govornicima napravili zaista specijalnu atmosferu.
Ranko Trifković, nezavisni pisac i gejm master, nam je danas pričao kako su se igre razvijale kroz vreme nastojeći da prate društvo i kako su postale sinonim za interaktivnost. Da li igra spaja ljude i kakav uticaj ima na društvo a kakav uticaj društvo vrši na igre i kako su se razvile do danas.
Mi smo i dalje u ledenom dobu igara.
U poslednje vreme postoji pokušaj igara da se oslobode. Sama igra teži da izađe iz okvira koje društvo pokušava da definiše. Ranko je dočarao ulogu gejm mastera kao nekoga ko smišlja i kako gejm master kroji pripovedanje jedne igrice. Kada stvarate, obratite pažnju na odnos između narativa i građenja sveta, i šta jedan korisnik kao igrač treba da vidi a šta ne. Gejm master je uvek u centru pažnje.
Aleksandar Nedeljković iz Cofa Gamesa nam je preneo šta sve jedna startap igra kao što je Awakening of Heroes, treba prođe i koji je bio njihov proces. Rad za druge im nije bio dovoljno ispunjavajuć i kako su uvideli da outsourceing ima ograničenja, pokrenuli su svoju stvar. To što su imali mešovit tim i tako imali različite percepcije, pomoglo im je da se brže unapređuju i uvide nedostatke u radu.
Do jedne tačke možete ići sa manjim timom, ali šta se dešava kada dodjete do stupnja gde dotadašnje zalaganje nije dovoljno i kada vam je za izbacivanje proizvoda potrebna finansijska podška.
Takođe, kada birate investitora, nije bitno da li će neko da vam da novac ili neće već da li taj neko ima iskustva u vašj oblasti i koliko može da vam pomogne u samom razvoju. Odlasci na konferencije i slična okupljanja su im pomogli da upoznaju ljude ali i da ljude upoznaju sa svojim radom.
Srbija ima dobre developere ali umrežavanje ljudi je već slabije kao i finaliziranje samog proizvoda i izbacivanje na tržište. Treba ojačati zajednicu i više deliti informacijei izmedju ljudi a i izmedju kompanija i firmi. To je ono što Zapad ima a nama fali.
Uroš Banješević je sa nama podelio njihov trnovit put i kako napraviti Hidden Object igru i po čemu su one posebne. Imali su svoje projekte i usluge outsourcinga ali im ništa od toga nije uspevalo i tada su shvatili koliko još moraju da uče.
Naporan rad se zaista isplati, a i najbanalniji manji projekti vam mogu doneti mnogo iskustva. Prihvatite izazov da budete drugačiji i ne kopirajte ono što su već drugi uradili.
Težite za kvalitetom i usklađivanjem svih komponenti umesto da samo maskirate dobrom grafikom jer vam je igra jaka koliko i njena najslabija karika.
Jedina vodilja koja nam je bila kada smo krenuli da radimo HOPA igre je bila da ono što pravimo bude najbolje. Naš put je praktično satkan od failova ali smo imali strast i zato smo svaki put istrajali.
Uroš nas je uveo njihov svet i pokazao koliko je bitno animirati ljude na pravi način i uvesti ih u priču tako da nemaju izbora nego da igraju vašu igru. Ono što će ljudima ostati u glavi je utisak koji su imali dok su igrali vašu igru i zato kada radite, radite najbolje što umete – Show don’t tell.
Testirajte, testirajte i testirajte… i opet testirajte… Jer ako niste dobili bug, nešto radite pogrešno.
Industrija se brzo menja, uhvatite momenat! Ako krećete da razvijate igrice možda biste mogli da se oprobate u radu na nekoj HOPA igri jer može mnogo da se nauči a možda baš vi prezentujete naredne godine na nekom ovakvom događaju.
Za Damira Veapija iz Level Upa je sve krenulo od Twittera i game devopera sa kojima je na ovom portalu stupio u kontakt. Kako u Srbiji još uvek nije bilo game developer zajednice koja bi se okupljala i delila znanja, Damir je odlučio da sa svojim društvom uradi tako nešto. Prvi Game Jam je bio u maju 2012., posle toga su krenule i Metropolitan Game Dev radionice a Damir nas savetuje da se pridružimo grupi gde konstantno razmenjuju iskustva. Značaj zajednice i međusobne saradnje je veoma bitan i zato nemojte da se plašite da podelite svoj rad jer možete samo da napredujete.
Neuspeh nikad nije loša stvar ako iz njega učimo.
Poslednje predavanje pod nazivom iz podnaslova kreiralo je neverovatnu diskusiju koju je teško prepričati, jer tema ide u nedogled. Ali, možemo izdvojiti Miroslavljevu poruku:
Svako ima to u sebi i svako može ovo da radi. Šta treba da uradiš je da nam se priključiš na ovakvim događajima i pokažeš volju za radom i učenjem, odnosno stavom – ja to hoću.
Juče smo zatvorili jedna vrata a vi nam se danas priključite u otvaranju novih – upoznajte 30 domaćih igara na Showcaseu u Galeriji G12 Hub od 14 do 19 časova. Vidimo se na Festu, a iskoristite priliku i da pomognete žrtvama poplava širom zemlje tako što ćete doneti pomoć u Mikser House svakog dana Festa od 10h.
Objavio/la članak.
subota, 17. Maj, 2014.