Iz autsorsinga u startap: Awakening of Heroes, prva domaća igra sa Oculus Rift modom

Zoja Kukić - 3. April, 2014.

Ukoliko posmatramo uspehe domaćih startapa, videćemo da su oni iz gejmerske industrije, poput Nordeusa, Eipix EntertainmentaMad Head Gamesa i LevelBita najbrojniji. Još jedna nova igra iz naše zemlje koja planira da osvoji svetsko tržište je Awakening of Heroes (AoH) mladog startapa COFA Games.

Prvu domaću MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) igru trenutno pravi tim od 9 ljudi, a preko 11 000 aktivnih fanova na facebooku dobar je pokazatelj da za njihovu zamisao ima zainteresovanih, a s obzirom da su još u fazi razvoja, tek treba da preskoče visoku lestvicu koji su sami postavili.

Iz autsorsinga u gejming startap

COFA games osnovao je Nikola Mitić, suvlasnik internacionalne kompanije koja se bavi web developmentom COFA Media. Sa trenutnom ekipom iz COFA gamesa radili su na pravljenju nekoliko manje zahtevnih igara, među kojima je i Grem Legends sa ocenom 5 na AppStoreu, nakon čega su odlučili da je vreme da se upuste na zanimljiviju pustolovinu.

Nikola je u razvoj startapa krenuo nakon višegodišnjeg uspešnog autsorsovanja svojih projekata.

nikola1Većina IT kompanija u Srbiji ulazi u posao baveći se autsorsingom i na tom polju doživljava manji ili veći rast i stabilnost. Nažalost, birajući ovaj, naizgled siguran put, one propuštaju da ostvare svoj puni potencijal kroz razvoj sopstvenog proizvoda.

Nakon godina uspešnog bavljenja veb dizajnom, stvorili smo uslove da uđemo u određeni rizik koji sa sobom nosi svaki samostalni projekat. Na taj način, odškrinuli smo vrata koja za mnoge ostaju potpuno zatvorena, a mogućnost da samostalno donosite odluke i stvarate proizvod koji može da postane nešto veliko, zaista otvara mnoga vrata.

cofa1

MOBA žanr igra preko 80 miliona ljudi i poznati su kao veoma posvećeni i strastveni igrači – samo na jednom DOTA2 turniru nagrada za prvo mesto je 1 milion USD. Tim je dodatno motivisalo to što se u Srbiji još niko nije uhvatio u koštac sa ovim segmentom.

Žele da uvedu nove igrače u MOBA žanr, pre svega žene

Međutim, oni ne prave tipičnu MOBA igru. Ovakve igre su veoma zahtevne i potrebno je dosta vremena da bi se došlo do nekog srednjeg nivoa igrača. To je prva stvar koju će Awakening of Heroes promeniti – igra će biti laganija i predstavljaće dobru osnovu za sve one koji žele da se oprobaju u ovim igrama, ali sa manje napora i uz manji utrošak vremena u poređenju sa većinom MOBA igara.

AoH je igra čiji su glavni akteri obični ljudi sa uvrnutim moćima – slatka bakica manipulator, mesar sa alter-egom matematičara, seksi odžačarka, prgavi hipster ili dečak sa umom naučnika. Igra se dešava u gradu, dizajniranom u “Teslapank” stilu i smeštenog u dvadesete godine prošlog veka, gde ovi likovi postaju heroji, a ulice grada arena.

Humor je karakteristika kojom žele da smanje tenziju koja je karakteristična za MOBA igrača i da na taj način privuku drugačiju ciljnu grupu. Social gaming polako menja karakteristike tipičnog gejmera – pojavljuje se veći broj žena igrača i COFA games želi svojom igrom da ponudi novi žanr baš ovoj grupi, s obzirom da su preko 90% MOBA igrača muškarci.

Pored klasičnih ljubitelja MOBA žanra, ‘Facebook gejmera’ i žena igrača, žele da uključe i starije iskusne igrače koji više nemaju dovoljno vremena da igraju igre kao što su DOTA2 ili LOL, a kroz AoH će moći da uživaju u žanru koji vole. Iako prave MOBA igru, nisu im samo trenutni igrači u fokusu. Ovo je dobro s obzirom da ovakvih igara izlazi mnogo na globalnom nivou i da još uvek ni jedna nije uspela da se približi neprikosnovenim gorenavedenim liderima.

1780903_257743857726636_2081568813_n

Dostupnost na tri platforme kao najveća diferecijacija, ali i izazov

Igra će primarno biti povezana sa Facebookom i pripadaće grupi zahtevnijih igara na toj platformi, kao što je na primer Clash of Clans. Osim toga, igra će biti dostupna za igranje na tabletima, ali i u stand alone varijanti (preuzimanje na računar).

Do sada ni jedna MOBA igra nije bila dostupna u ove tri varijante i ekipa će imati ozbiljan zadatak da omogući da sve funkcije budu dostupne na svim uređajima uz podjednako jednostavan UI, a vreme im je kako kažu, najvažniji resurs:

Google i Apple imaju svoj sistem za logovanje, a uz njih nude razne pogodnosti. Kada uzmemo u obzir Facebook i “stand alone” igrače, imamo ogroman broj korisnika kojima treba da omogućimo potpuno ravnopravne uslove i učestvovanje u zajedničkim partijama.

Takođe, treba uključiti i probleme koji se javljaju prilikom usklađivanja performansi i optimizovanja grafike za igranje na različitim uređajima. Plan je da krenemo sa Facebook i “stand alone” verzijama, a da nakon toga postepeno uključimo i tablete.

Oculus Rift je samo opcija koja nudi da, koristeći ‘observer mode’, uđete u igru kao posmatrač i osetite njenu virtuelnu realnost. Iako njegova integracija iziskuje određeno vreme, a nije bila neohodna, odlučili smo se da iskoristimo sve prednosti koje nam upotreba visokih tehnologija može doneti.

Usled ovoga, tržište koje planiraju da osvoje se znatno povećava. Procenjuje se da će tržište social gaminga ove godine vredeti 8,5 milijardi dolara, dok je tržište mobilnih igara prošle godine vredelo 12 milijardi i koji svake godine sve više raste.

aoh4

Integracija sa novim tehnologijama povećava vidljivost

Veliko i rastuće tržište jeste pozitivna stvar, ali ono uvek sa sobom nosi i jaku konkurenciju i zahteva visoke troškove marketinga. Ono čime AoH pokušava da se izdvoji od konkurencije je i upotreba novih tehnologija. Igru su već integrisali sa Oculus Riftom, koje omogućavaju virtuelni “ulazak u igricu” i puno 3D iskustvo, koje je Facebook nedavno kupio za dve milijarde.

Nikola je rekao da tim eksperimentiše sa Google Glassom i Leap motionom kako bi ih eventualno implementirao u neke naredne projekte. Veruju da će im povezanost sa najnovijim proizvodima omogućiti bolju vidljivost.

Zahvaljujući integraciji sa Oculus Riftom na Geek festivalu 2014 u Engleskoj ispred našeg štanda je konstatno minimum 20 ljudi čekalo da proba igru. Ovo nije bilo zbog toga što svi žele da upoznaju AoH, već zato što im dajemo mogućnost da testiraju novu tehnologiju, što nama daje visoku vidljivost i pokrivenost.

Svi zainteresovani AoH će moći da igraju besplatno, a poslovni model će se zasnivati na kupovini unutar same igre, ali bez popularne opcije Pay to Win koja mnogim pravim gejmerima kvari uživanje.

COFA Games je do sada igru razvijala iz sopstvenih izvora, ali su u poslednjem pozivu dobili grant od Fonda za inovacionu delatnost u iznosu od 90.000 €, koji planiraju da iskoriste da ubrzaju dalji razvoj i integraciju. Isto tako, tim je dobio 12.000 USD za korišćenje servera od Softlayer Catalista, koji kako kažu može većina zainteresovanih da dobije, jer nisu previše strogi.

Dalje investicije im trenutno nisu u fokusu, jer, kako kažu, prvo žele da dođu do pouzdanih metrika, kako bi i sami videli kako se korisnici ponašaju, šta treba da menjaju u igri, na šta da obrate dodatnu pažnju i sl. Kada to budu imali, lakše će im biti i da priđu investitorima, ili možda da se odluče da nastave sa razvojem sami.

Zvanično bi igra trebalo da izađe na jesen, ali svi zainteresovani mogu se registrovati i prijaviti za alfu, koja počinje sa testiranjem ovog meseca. U međuvremenu, dok čekamo, ekipa priprema mini AoH, koja će biti uvod u pravu igru i omogućiće lakše otključavanje alfa ključa.