Šest startap mitova

Ako praznik rada proslavljate radno za svojim računarom, dozvolite si pauzu i pogledajte ovaj odličan članak Berislava Lopca. U pitanju je lista šest najčešćih startap mitova po njegovom mišljenju i izbor se čini vrlo adekvatnim i korisnim za domaće preduzetnike. Ispod je kratak pregled sa komentarima ovih mitova a pun članak pročitajte ovde na blogu

Vukašin Stojkov
01/05/2012

Ako praznik rada proslavljate radno za svojim računarom, dozvolite si pauzu i pogledajte ovaj odličan članak Berislava Lopca.

U pitanju je lista šest najčešćih startap mitova po njegovom mišljenju i izbor se čini vrlo adekvatnim i korisnim za domaće preduzetnike.

Ispod je kratak pregled sa komentarima ovih mitova a pun članak pročitajte ovde na blogu Cromotion, a Berislavov izbor sadržaje o preduzetništvu možete pratiti preko @inihr.

1) Najvažnija je ideja

O ovome smo pisali i na start•itu i tiče se štetne zablude da je za uspeh ključna ideja. To, naravno, nije tako – ideja je početni zamajac a rad na njoj, i to takav koji drugi ne mogu lako kopirati, je ono što može načiniti uspešan proizvod i kompaniju.

2) Ne postoji konkurencija

Zapravo jedna od gorih situacija u kojoj se možete naći jeste da ne postoji nikakva konkurencija. Pre nego što bi moglo da znači da ste se baš vi prvi našli u tom prostoru, moguće je da su drugi probali isto ali nisu uspeli pošto u tom prostoru ne postoji tržište, ne postoji niko ko bi platio za uslugu tog tipa.

Šanse su u svakom slučaju da postoji barem još desetak ekipa širom sveta koje rade na rešavanju sličnog problema kao i vi, a na vama je da se odlučite za odredjenu nišu ili neki jedinstvenim benefitom koji drugi nemaju.

3) Isprobavanje na lokalnom tržištu

Lokalna tržišta u ovom podneblju pate od jedne velike mane – mala su. Uspeh na njima je pre izuzetak nego pravilo, i mora se baciti vrlo velika mreža, ići na najveći segment populacije, kao što to rade Limundo ili Infostud.

Problem postoji i kada se lokalno tržište koristi za testiranje. O ovome je pričao i Luka iz ShoutEma na HTW Belgradeu- lokalno tržište je često zaostalo u odnosu na najrazvijenija (i najbogatija) svetska i stoga ne najbolje prilagodjeno ovoj svrsi.

4) Proizvod mora biti savršen pre lansiranja

Usavršavate proizvod godinama, napravite sjajnu stvar, i šta kad se ispostavi da je tržištu potrebno nešto drugačije, da ste bacili ogromnu količinu vremena i drugih resursa? Ovo ste mogli saznati lean pristupom, stvaranjem Minimum Viable Producta, osluškivanjem reakcije i prilagodjavanjem proizvoda.

5) Potrebna je velika investicija

Ako zaista jeste probajte se dočepati Silikonske doline, značajan kapital u ovom području je još uvek retka lovina. Umesto toga fokusirajte se na pravljenje prototipa i privlačenja inicijalne baze (plaćajućih) klijenata, to je ujedno i najbolji način za privlačenje investitora.

6) Investitore zanima samo profit

Investitorima je pre svega interesantan scenario izlaska na berzu ili prodaje kompanije u koju se ulaže nekoj drugoj. Stoga je često rast i zauzimanje dobre pozicije na tržištu daleko veći prioritet od profita.

#

Ako ste došli do kraja članka a niste već otvorili originalni članak u novom tabu nastavite do njega sada.

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

utorak, 1. Maj, 2012.

IT Industrija

🔥 Najčitanije