IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Ovog vikenda organizujemo dva lepa dogadjaja posvećena ili povezana sa Lean Startup pokretom. U goste nam dolazi Tomas Šranc, ko-osnivač i CEO blossom.io, inače deo Seedcamp porodice kompanija, koji će u subotu održati radionicu na ovu temu (prijave zatvorene) a potom održati i predavanje na promociji Startita počev od 18h u KC Gradu (ulaz slobodan).
Ovog vikenda organizujemo dva lepa dogadjaja posvećena ili povezana sa Lean Startup pokretom.
U goste nam dolazi Tomas Šranc, ko-osnivač i CEO blossom.io, inače deo Seedcamp porodice kompanija, koji će u subotu održati radionicu na ovu temu (prijave zatvorene) a potom održati i predavanje na promociji Startita počev od 18h u KC Gradu (ulaz slobodan).
Tim povodom a i naprosto zbog toga što je Lean vrlo interesantna i značajna tema za sve zainterovane za tehnološko preduzetništvo, zamolio sam Toša da nam da jedan kratak intervju. Ako vas isti zainteresuje ne propustite da dodjete na promociju Startita gde ćete moći da čujete više o ovom konceptu.
Lean Startup je zasnovan na tome da pomogne preduzetnicima da grade proizvode koje mušterije zapravo žele, umesto da troše meseci i godine praveći nešto, samo da bi otkrili da nikoga nije briga za to.
Na neki način ona kombinuje trenutne najbolje prakse u inženjerstvu, UX dizajnu, customer developmentu i marketingu, izvlači ih iz njihovih okvira i stavlja ih kontekst visoko-konkurentnog biznisa.
U biti ona vam pomaže da idete brže u pravom smeru što ne samo da smanjuje opšti rizik po biznis već rezultuje i u ogromnoj konkurentnoj prednosti.
Za preduzetnike, inžinjere, dizajnere i marketere koji žele da grade sjajne proizvode. Pruža veliki broj alata i pristupa za štedenje vremena konstantnim učenjem direktno od korisnika.
Mislim da je Dropbox odličan primer kompanije koja je uspešno primenila Lean Startup.
U pitanju je bio veoma tehnološki tim ali su dugo pre lansiranja samog proizvoda objavili 3-minutni video snimak kako bi validirali da li uopšte postoji potražnja za ono što su hteli da urade.
Ovo zvuči kao normalan i zdravorazuman pristup ali mislim da je veoma važan korak budući da vidimo toliko startapa koji troše mesece i godine rada u razvoju bez pokušaja da razumeju da li to što rade rezonuje kod njihovih mušterija.
Na ovaj način je Dropbox dobio rani reality-check po pitanju da li je sve to vredno vremena i resursa koje su planirali da ulažu.
Takodje su koristili A/B testiranje i fokusirali se na actionable metrike koje su im omogućile da predju sa tradicionalnog oglašavanja na od-usta-do-usta marketinšku strategiju koja je na kraju imala daleko bolje rezultate za njih.
Na kraju, najvažnija stvar je konstantno se truditi da razumeš kako možeš napredovati.
Uspostavljanje “Izgradi → Izmeri → Nauči” petlje povratnih informacija pomaže u velikoj meri da se uštede vreme i resursi smanjivanjem količine beskorisnih elemenata. U pitanju je vrlo jednostavan ali vrlo koristan koncept.
Postoje i vrlo interesantni linkovi o njihovim naučenim lekcijama.
Sa blossomom možete upravljati feature pipelineom vašeg proizvoda. On vizualizuje koji elementi se nalaze u kojoj fazi razvoja. Na ovaj način možete lako da re-prioritetizujete, vidite koji elementi su se zabagovali i šta se tačno dešava u datom trenutku.
Smatrali smo da se postojeći alati koji se koriste da se upravlja SCRUM sprintovima fokusiraju na pogrešne stvari kao što je upravljanje brzinom i beklogovima.
Sa blossomom se fokusiramo na pravljenje razvojnog procesa transparentnim za ceo tim tako da je dizajnerima, marketerima i inženjerima lakše da rade zajedno i da imaju uvid u trenutni status. Bez nasumičnih rokova, naprosto isporučujete stvari jednu pojednu kako postaju spremne.
Objavio/la članak.
četvrtak, 5. April, 2012.