IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Na Startitu smo već dosta pisali o Seedcampu, sa dobrim razlogom doduše. U pitanju je akcelerator koji je proglašen za najbolji u Evropi a pritom i najmanje lenj, barem kada je u pitanju organizovanje događaja i selekcije startapa širom kontinenta, pa i u našim krajevima. Na Seedcamp događaju u Parizu se predstavilo 19 startapa koji
Na Startitu smo već dosta pisali o Seedcampu, sa dobrim razlogom doduše. U pitanju je akcelerator koji je proglašen za najbolji u Evropi a pritom i najmanje lenj, barem kada je u pitanju organizovanje događaja i selekcije startapa širom kontinenta, pa i u našim krajevima.
Na Seedcamp događaju u Parizu se predstavilo 19 startapa koji traže seed investiciju i žele da izvuku korist iz rada sa okupljenim mentorima, među kojima se sa zadovoljstvom i sam nalazim.
U poređenju sa Seedcamp događajima na kojima sam bio u regionu osećaj mi je da su malo inovativnije i ambicioznije i generalno solidnije, što i nije šok budući da potiču iz zrelijih i razvijenijih ekosistema. Par manjih trendova koji se ističu su marketi i — hrana na različite načine.
Mnogi od startapa koji su mi ostavili super utisak su stvari koje bih zapravo koristio, i Algolia je svakako jedan od njih (pogledajte video). Ovaj sistem za pretragu omogućava brzu i laku pretragu na smartfon uređajima, koja toleriše greške u kucanju a lako se integriše u vaše aplikacije.
Alldesk je Airbnb za sale za sastanke i kancelarije — ako često putujete i sastančite izvan vaše baze ovaj startap omogućava da lako pronađete mesto za to (što inače i nije tako jednostavno) a onima koji imaju takve prostore omogućava da ih monetizuju. Kako navode u pitanju je tržište vredno 6.2 milijarde dolara a u svom sistemu već imaju 13000 ovakvih prostora.
Bark je aplikacija iz koje postujete na svim društvenim mrežama koja pritom agregira sve notifikacije sa njih. Monetizovaće se kontekstualnim oglašavanjem i premium verzijom, a na Seedcampu traže upravo savete za najbolji način monetizacije.
“Toliko mrzim aerodrome da sam napravio Cityhook” je linija kojom je osnivač ovog startapa otvorio svoju prezentaciju. Česta putovanja i dolasci i odlasci sa nepoznatih aerodroma mogu biti naporni što je problem koji Cityhook rešava, pružajući pregled načina za najbrže i budžetu najprilagođenije transportovanje sa vazdušne luke do lokacije u gradu na koju se ide.
Dish.fm odgovara na pitanje koje jelo biste trebali da naručite u novom restoranu u kom se nalazite. Ukoliko zapravo i uspeju da reše ovaj problem nije mi teško da zamislim da aplikacija postane vrlo popularna.
Gousto je jedan od dva ‘kuvarska’ startapa na Seedcampu — svake nedelje izbacuju 10 novih recepata ali vam nudi da od njih naručite sve sastojke koji vam za taj obrok trebaju, koje će vam (u Velikoj Britaniji) poslati na kućnu adresu, u tačnim proporcijama. Onlajn tržište hrane na malo je u VB vredelo 5 milijardi funti 2010. a za 2020. se predviđa da će vredeti 20 milijardi.
Dosta sličan a opet drugačiji startap je Kitchen Trotter, kompanija koja mušterijama šalje mejlom recepte vezane za različite svetske lokacije, a zatim im prodaje začine i sajstojke koje je teško pronaći u prodavnici, dok ostale sastojke klijenti kupuju sami. Za razliku od Goustoa ovaj model bi mogao biti lakši za skaliranje na globalnom nivou.
Preplounge je platforma koja omogućava podučavanje i treniranje putem dvosmerne video veze, praktično market za ljudsko prenošenje znanja videom. Bilo da je u pitanju učenje jezika, pevanja, glume, javnog nastupa ili priprema za intervju za posao, može se obaviti putem ove platforme. Prihod dolazi od premium članstva i procenta od transakcija na sajtu. Njihov tajni sastojak? “Brazilska vizija i nemačka produkcija.”
tldr.io hoće da skrati sve sadržaje na vebu tako da kada vidite neki dug članak koji deluje interesantno možete prvo da pročitate sažetak istog pre nego se udubite ili ga ostavite za kasnije čitanje. Veruju da će se vremenom mnogi sadržaji ovako skraćivati od strane njihovih korisnika zato što ljudi imaju motiv da se promovišu i istaknu kao stručnjaci na neku temu, ili naprosto da pomognu drugima (slično Wikipediji). 50% korisnika je aktivno svakog dana, rast od 20% na nedeljnom nivou.
“Ako je Facebook ono što čovečanstvu troši vreme, mi hoćemo da budemo ono što čovečanstvu štedi vreme.” je bila poslednja rečenica prezentacije koja je dobila i najjači aplauz danas.
***
Za sada toliko pošto upravo počinju i mentorske sesije, takođe veoma interesantne su bile i ekipe Tanaza, Unifyo i Evera.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 3. Decembar, 2012.