Za četiri dana, 11.269 privrednika trebalo da stane u red za jedini šalter u zemlji, koji izdaje uverenje da niste osuđivani. Tu potvrdu su, uz ostalu dokumentaciju, morali da dostave Agenciji za privredne registre do 1. jula, kako ne bi bili izbrisani iz Registra ponuđača, odnosno kako bi mogli da učestvuju u javnim nabavkama.  

To je stvorilo ogromne redove, o kojima je Startit Dnevnik pisao 24. jula, pitajući se gde je digitalizacija? Dok su privrednici s pravom negodovali, jer su satima morali da čekaju u redovima dok traje epidemije, iz APR-a su poručivali da će oni koji ne dostave dokumentaciju do prvog jula, te budu izbrisani iz Registra, moći da je podnesu naknadno. No, pitanje je bilo šta je s digitalizacijom i obavezom institucija da same pribavljaju dokumentaciju od drugih organa. 

„Sistemi su pravljeni da građani ne bi bili kuriri”, rekao je Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, gostujući na RTS-u

„Ovo je jedan primer koji diskredituje tu elektronsku upravu. Očekujem da se u toku sutrašnjeg dana oglasi APR i uspostavi svoju komunikaciju, obavesti građane i stopira redove ispred sudova.”

Ono što je Jovanović očekivao, to se na kraju i desilo. APR se oglasio i rekao da će od 6. jula svu potrebnu dokumentaciju, propisanu Zakonom o javnim nabavkama, koja je potrebna za dokazivanje nepostojanja osnova za isključenje iz postupka javne nabake, pribavljati po službenoj dužnosti.

Pročitaj i: 

BIRN: Izveštaj o više zaraženih i preminulih nego što se zvanično tvrdi stoji, u bazi nema duplih unosa

Kako je život u EU jeftiniji nego u Srbiji? 

Privrednici sada treba samo da podnesu zahtev i dokaz o uplati naknade za registraciju. To znači, sve je završeno na jednom šalteru, za šta se institucije već godinama zalažu. Pitanje je samo, da li je bio potreban „ukor”, da bi institucije poštovale propisana pravila?