IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Da bi testirale tačnost Zakerbergove izjave, dve satirične stranice juče su objavile neistinite tekstove i podelile ih na Facebook-u.
Povodom novih sukoba između kompanije Twitter i predsednika SAD-a, kada je Twitter obeležio nekoliko predsednikovih tvitova oznakama za proveru informacija, u sredu se oglasio i osnivač kompanije Facebook s mišljenjem da ova kompanija neće biti sudija koji utvrđuje istinitost. Dve satirične stranice odmah su rešile da provere doslednost njegove izjave.
Kako prenosi Business Insider, da bi testirale izjavu stranice su juče objavile dva teksta koja obiluju neistinama i dezinformacijama o osnivaču Facebook-a. The Shovel je tvrdio da je Mark podlegao korona virusu, a The Chaser ga je predstavio kao zlostavljača dece. Oba sajta prenela su Zakerbergovo mišljenje o proveravanju predsednikovih izjava i dodala još neproverenih informacija u svoje tekstove, pa je za Zakerberga rečeno da je pristalica Hitlerovih ideja, da drži ženu zaključanu u podrumu, a istovremeno je otkriven i njegov neobičan fetiš – da maže puter od kikirikija po zidu i jede ga dok ne nosi odeću.
U okviru Facebook-ovih standarda zajednice, jasno je određen odnos prema satiri i lažnim vestima: „Tanka je linija između lažnih vesti i satire ili mišljenja. Zato ne uklanjamo lažne vesti s Facebooka, već znatno smanjujemo njihovu distribuciju tako što ih prikazujemo niže u Novostima”.
Kompanija se za sada nije oglasila povodom objavljenih vesti.
Zakerbergovo mišljenje o izjavama političara već je poznato, u decembru prošle godine objasnio je za CBS da je važno da korisnici sami procene karakter političara. Iako je reč o osetljivom području gde na prvi pogled nije lako doneti odluku da li je potrebno proveravati izjave političara, kada je reč o proveri drugih informacija, Facebook je u prethodnom periodu pokazao značajne rezultate. U debati sa evropskim poverenikom Tjeri Bretonom, Zakerberg je rekao da je nezavisni softver za proveru činjenica tokom pandemije na Facebook-u prikazao korisnicima oko 50 miliona poruka, kako bi ukazao na deo sadržaja koji ima nepouzdane informacije o korona virusu. Korisnici u 95 odsto od tih situacija nisu posetili sadržaj koji im je bio ponuđen.
Objavio/la članak.
petak, 29. Maj, 2020.