EU savetuje Facebook da ne izbegava regionalni porez i da poštuje evropske vrednosti

Breton je, uz standardnu retoriku o saradnji, pokazao da EU i dalje ima isti stav: „Ponašajte se kako tražimo, ili ćemo doneti zakone koje nećete moći da ignorišete”.

Prekjuče je strimovana debata između osnivača i izvršnog direktora Facebook-a Marka Zakerberga i Tjeri Bretona, evropskog poverenika za unutrašnje tržište i ekonomiju, na temu daljih regulacija digitalnih platformi na teritoriji EU. Zakerbergu je nedvosmisleno, poručeno da ne izbegava plaćanje regionalnih poreza, niti da „okoliša” kada je reč o prihvatanju vrednosnih načela EU.

Kako prenosi TechCrunch, Breton ostaje pri svojoj dosadašnjoj retorici da je saradnja sa kompanijama ispred regulacije, ali da je neophodno da se kompanija prikloni evropskim standardima. Tretman EU koji Facebook i druge tech kompanije mogu da očekuju ostaje isti: „Ponašajte se kako tražimo, ili ćemo doneti zakone koje nećete moći da ignorišete”.

Zakerberg o nepouzdanim informacijama o korona virusu 

Zakerberg je pokrenuo nekoliko tema, među njima i pitanja o deljenju podataka, i suzbijanju dezinformacija.

Tokom rada na suzbijanju nepouzdanih informacija o korona virusu, nezavisni softver za proveru činjenica je prikazao korisnicima oko 50 miliona poruka kako bi ukazao na deo sadržaja koji ima nepouzdane informacije u vezi sa ovim virusom. Rezultat je da u 95 odsto situacija korisnici zapravo ne kliknu na označen sadržaj.

Tokom debate se razgovaralo i o samoregulativnim mehanizmima u borbi protiv dezinformacija, koji su trenutno dozvoljeni Kodeksom o dobrim praksama u suzbijanju dezinformacija i koje koristi nekoliko tech kompanija. U fokusu je bilo pitanje da li su ti mehanizmi dovoljni.

„Nema kraja borbi protiv dezinformacija, nikad nije dovoljno truda uloženo”, objašnjava Breton i navodi da je važno prilikom podnošenja izveštaja o radu imati jake ključne indikatore performansi, koji mogu da se prilože drugim institucijama EU.

Koje podatke korisnici mogu da prenose sa Facebook-a u druge aplikacije?

U osvrtu na još jednu osetljivu temu, deljenje podataka korisnika, Zakerberg postavlja pitanje koji deo podatka pripada pojedinačnom korisniku i na koje podatke se ostvaruje pravo za prenošenje u druge aplikacije. 

Navodi primer rođendana: da li korisnik može da prebaci podatak o datumu rođenja prijatelja u jednu od kalendarskih aplikacija? Objasnio je da bi bilo teško izvesti i izuzetno naporno da se zatraži dozvola od svakog prijatelja pojedinačno, pa je velika dilema kako se određuje svojina podataka. 

Dodaje i da je Facebook do sada podrazumevao da kada prijatelji međusobno podele sadržaj, te podatke mogu da koriste i u drugim aplikacijama, ali je i svestan opasnosti da svaka od njih može biti štetna i sklona zloupotrebi. 

Breton je istakao da je pitanje podataka posebna dimenzija koja je u velikoj meri neistražena, ali prognozira da će u budućim vremenima korisnici sve više razumeti i tražiti veće vlasništvo nad svojim podacima.

Evropska komisija radi na glavnim reformama u sferi digitalnih politika, i za sada je poznato da su otvorena pitanja kao što su deljenje industrijskih podataka za biznis i istraživanja, upotreba biometrijske identifikacije na daljinu i uvođenje pravila za „visokorizične” AI aplikacije. Breton je prekjuče odbio da da komentare o radu na reformama, ali je potvrdio da će promene uslediti do kraja godine.

Predstavljamo poslodavca
Telesign_logo-1-1.jpg

TeleSign

Connect & Protect Online Experiences

TeleSign povezuje i štiti svoje korisnike uz pomoć sofisticiranih rešenja za utvrđivanje i proveru identiteta internet korisnika. Uz pomoć API, koji omogućuje samu komunikaciju, registraciju korisnika i data insight, mi smo u mogućnosti da rešimo svakodnevne izazove koje naši korisnici imaju povezujući tako njihovu poslovnu stranu sa složenom stranom globalnih telekomunikacija.

Tomislav Jelesijević

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu