Kompanija Infostud je osnovana 2000. godine sa svojim prvim projektom, istoimenim sajtom za studente.  Posle 13 godina poslovanja sa 10 sajtova orijentisanih domaćem tržištu i 100 stalno zaposlenih, u prošloj godini su imali prihod od preko 2 miliona evra.

Prva preporuka kada imate ideju za startap je da razmišljate globalno. Domaće tržište je previše malo, prilično nenaviknuto na onlajn plaćanje, a investitori nisu voljni da investiraju u nešto što nema jasno predviđanje novčanih priliva.

Ipak, svako tržište ima potrebu za određenim servisima na lokalnom jeziku. Kompanija Infostud je prepoznala te niše i krenula u bitku koja se rijeđe bori.

Put kompanije Infostud

Prvi projekat koji su započeli osnivači je bio sajt za studente koji je nudio informacije o studijskim programima,  terminima prijemnih ispita i savjetima za upis fakulteta.

Na početku ovo je bio hobi koji su radili u slododno vrijeme.

Kako je servis bio prvi takve vrste u Srbiji, popunio je prazninu koja je bila potrebna. Posjećenost je rasla i odlučeno je da se veći deo vremena posveti odeljku za zapošljavanje, da bi se obuhvatila veća ciljna grupa.

Nakon 8 godina, 25% udela kompanije kupuje britanska grupacija  Daily Mail and General Trust (U 2012. DMGT se okreće drugim tržištima i prodaje sve svoje udjele u firmama iz centralne i istočne Evrope kompaniji Alma Media iz Finske).

Akvizicijom polovniautomobili.com, pa kasnije mojagaraza.com i internet-prodaja-guma.com kompanija Infostud ulazi u poslovanje u oblasti automobilske industrije.

Kupovinom 60% udjela u sajtu Putovanja.info kompanija počinje i poslovanje u sferi turizma. Kasnije ovaj sajt prerasta u prvu onlajn turističku agenciju.

Osnivanjem novih sajtova Kursevi.com i Najstudent.com stabilizuju se na poziciji lidera domaće scene u oblasti obrazovanja.

Gdje su sad?

Put nije bio lak. U periodu od 13 godina kompanija je konstantno tražila nove niše i prilike za domaće servise. Sve akvizicije koje su ostvarili, da bi se učvrstili u pojedinim oblastima, su finansirane isključivo sredstvima od profita prethodnih projekata.

Trenutno, iz kancelarija u Subotici i Beogradu 100 zaposlenih radi na sajtovima koji pokrivaju četiri oblasti domaćeg tržišta: obrazovanje, automobilizam, zapošljavanje i turizam.

Jedan od osnivača kompanije, Branimir Gajić, za Startit prenosti svoje lične utiske povodom njihovog malog jubileja i trenutnog stanja:

Sama činjenica da zapošljavamo nove ljude i uspevamo da se širimo u prilično teškim vremenima je pokazatelj da radimo dobru stvar i da pružamo uslugu koja je korisna i tražena na tržištu. Dostizanje 100. zaposlenog je simbolična brojka koja to ilustruje i naravno da nas čini srećnim.

Ujedno nam je podstrek, a i upozorenje da još više i bolje radimo, da se jače trudimo i dalje unapredimo način rada i organizovanja posla jer sa rastom firme uvek dolaze i novi drugačiji izazovi. Nije isto voditi firmu sa 30 i sa 100 ljudi.

Takođe, sa rastom tima i naših biznisa, voleli bismo da se od sledeće godine više uključimo u startap aktivnosti u Srbiji i pružimo podršku novim idejama i projektima ovde.

Razmišljaj globalno, radi lokalno

Da upornim radom može da se postigne uspjeh bez obzira na tržište, govori rast zaposlenih i prihoda kroz godine kompanije Infostud. Od 2010. godine sa 39 zaposlenih i prihodom nešto manjim od 1.000.000 evra na godišnjem nivou su stigli do 100 zaposlenih i preko 2 miliona evra prihoda (zvanični podaci na APR).

Lokalno tržište jeste malo, ali se brzo razvija, tako da postoji prostor da se pokrenu novi servisi ili preslikaju uspješni globalni.

Možda je i vaša sledeća ideja na srpskom jeziku.