Rade Joksimović danas lansira EarnCoupon sa ciljem da "popravi" Internet marketing

EarnCoupon je mladi startap baziran u Beogradu čija platforma omogućava onlajn prodavcima da se promovišu tako što će mušterijama davati popuste u zamenu za statuse o njihovom brendu na Facebooku i Twitteru. “Word of mouth” ili od usta do usta promocija je najželjeniji vid promocije, budući da smo skloni da dajemo više pažnje i kredibiliteta

Vukašin Stojkov
19/02/2013

EarnCoupon je mladi startap baziran u Beogradu čija platforma omogućava onlajn prodavcima da se promovišu tako što će mušterijama davati popuste u zamenu za statuse o njihovom brendu na Facebooku i Twitteru.

Word of mouth” ili od usta do usta promocija je najželjeniji vid promocije, budući da smo skloni da dajemo više pažnje i kredibiliteta onome što kažu naši prijatelji i poznanici, nego što je to slučaj sa reklamama, banerima ili porukama od strane prodavca.

U isto vreme ovaj vid promocije je i najteže generisati — kvalitet proizvoda mora biti “insanely great” kako bi mušterije same od sebe poželele da svojim prijateljima prenesu pozitivan utisak, a ni tada nije garantovano.

Tu na scenu stupa EarnCoupon, na kome biznisi kreiraju kampanje koje žele da promovišu i dobijaju dugme koje ubacuju na njihovu stranicu.

Ukoliko kupac želi da dobije popust na određenu kupovinu deli link uz komentar na Facebooku i/ili Twitteru (podrazumevano 5% pojedinačno, 10% za oba, podešavanje po želji), a korisnicima su na raspologanju i brojne opcije za optimizaciju i merenje uspešnosti.

Tim sa jednim uspešnim startapom iza sebe

Ako pratite Startit iole redovno sigurno ste videli članak Radeta Joksimovića, CEO-a EearnCoupona, u kom je podelio priču o pokretanju svog prvog startapa (u 19-oj godini!) i njegovoj prodaji nakon samo godinu i po dana. Post je probio sve naše rekorde posećenosti i popularnosti na društvenim mrežama, i brojni čitaoci su bili zahvalni na podeljenim savetima i inspiraciji. Radetu se u ovom poduhvatu pridružio Boban Karišik, programer sa bogatim iskustvom koji ima ulogu CTO-a.

“U prethodnom startapu, gde su mi klijenti bili vlasnici i menadžeri Internet prodavnica), rutina je bila gledajući kako ulažu hiljade dolara u marketinške servise, bez pozitivnog povrata investicije.

Sa druge strane, potrošači su postajali sve više iritirani od strane reklama kojima ih bombardujemo svakodnevno na internetu. Ljudi su bili očajni.

U tom trenutku sam shvatio da nešto ozbiljno ne funkcioniše u klasičnom Internet marketingu, barem kada su u pitanju mala preduzeća, i odlučio sam da napravim servis koji će to promeniti.

Par meseci nakon akvizicije startapa, Boban i ja smo počeli rad na EarnCoupon-u, ubeđeni da 
ćemo ‘popraviti’ Internet marketing tako što ćemo stvoriti servis koji ce pružati merljivu vrednost za kompanije i korisne nagrade za njihove potrošače.”

Biznis model ovog startapa je zasnovan na pretplati koju mušterije plaćaju — od 39 do 249 dolara mesečno. Pored direktnih mušterija EC će biti nuđen i marketinškim agencijama za preprodaju u white label varijanti.

Prvu mušteriju dobili na Startap Akademiji

Ideja za ovaj biznis nije pala na pamet samo Radetu i Bobanu — postoji dosta konkurencije u ovoj oblasti, ali u EC-u veruju da će boljom egzekucijom (bolji UI, kompetitivnija cena) pronaći prostor na tržištu za sebe.

Ekipa je dobila i prvu mušteriju i to na Startap Akademiji. U pitanju je Mikro Elektronika, jedan od najvećih proizvođača hardvera u Srbiji i svetskog lidera u svojoj oblasti.

Cilj im je da do kraja godine imaju preko 100 mušterija i da naprave ugovore o preprodaji sa 10 marketinških agencija, dok je širi fokus je na razvoju i rastu biznisa.

Na ovom linku možete videti demo sistema a na Startitu ćete, naravno, moći da pratite napredak ove kompanije i čitate lekcije koje Rade i Boban budu izvlačili iz rada na razvoju startapa.

*

Apdejt: Rade nas je zamolio da dodamo jedno pojašnjenje na tekst u skladu sa reakcijama u komentarima i na društvenim mrežama:

Samo bih voleo da napomenem da nema potrebe za lažnim preporukama proizvoda – dovoljno je da potrošač napiše bilo kakvo iskustvo koje ima sa nekim biznisom – bilo ono pozitivno, ili negativno.

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

utorak, 19. Februar, 2013.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Miloš

subota, 23. Februar, 2013.

Sviđa mi se ideja. Dobar glas daleko se čuje. Pogotovu što su danas socijalne mreže deo svakodnevnice i ukoliko neko iskreno preporuči proizvod svakako će izazvati interesovanje.

gogi

sreda, 20. Februar, 2013.

Odlična ideja, puno sreće!

Milan

utorak, 19. Februar, 2013.

Servis izgleda izuzetno sveze i profesionalno! Prosto je neverovatno da je za 6-7 napravljeno. Sta ako neko samo privremeno da preporuku da bi dobio popust, pa isti obrise? Uopste da li postoji neka naprednija obrada koja analizira semantiku post-a ili je dovoljno da pomene brend? Pozdrav!

Rade Joksimović

utorak, 19. Februar, 2013.

Hvala puno na podršci :-)

project management srbija

utorak, 19. Februar, 2013.

Svaka cast momci na dobroj ideji. Puno srece u realizaciji.

Carsedia

utorak, 19. Februar, 2013.

Rade svaka cast. Prilicno nov vid marketinga i zelim puno uspeha. Takodje se ne slazem sa @Markom jer zasto nebi preporucili proizvod koji i sami zelimo da kupimo. Rae je dobro osmislio koncept da samo ono sto zelis da kupis to i preporucis prijateljima a samim tim ne spamas ih samo radi novca. Pozdrav!

Rade Joksimović

utorak, 19. Februar, 2013.

Hvala Kristina :) @Marko: Popust dobijaju i ako napišu da imaju loše iskustvo sa tom firmom, ceo sistem je zamišljen veoma transparentno bez potrebe za lažnim preporukama. Sećate li se "Knjige utisaka" koja je stajala u offline poslovnicama raznih preduzeća? Taj koncept polako izumire, a jedna od glavnih prednosti EC za poslodavce je, pored marketinga, mogućnost da vidite šta radite dobro, a šta loše - kako bi ste unapredili svoj posao. Smatramo da to ima neopisivu vrednost.

Kristina

utorak, 19. Februar, 2013.

Inovativno! Srecno!

marko

utorak, 19. Februar, 2013.

hmmm... da li stvatno mislis da ljudi nece zlouprebiti sistem i krenuti da preporucuju stvari/usluge samo da bi dobili popust, a ne zato sto su prethodno bili zadovoljni istim/istom. Sigurno ste razmatrali ovaj problem, pa me zanima sta ste zakljucili povodom tog problema?

Rade Joksimović

utorak, 19. Februar, 2013.

Hvala na podršci :-) @Miloš: 6-7 meseci je trajao sam razvoj, dok su pripreme trajale oko 2-3 meseca odokativno. @Marko: Slažemo se u potpunosti, mi smo veliki protivnici istog. Drago mi je da se razumemo - ali izgleda da je suština EarnCoupon-a promakla, pa bih voleo da se potrudim da objasnim zašto ceo proces nema veze sa SPAM-om - čak suprotno. Klasični "referral marketing" alati nagrađuju preporučioca novcem - što je skroz naopako, jer će ljudi preporučivati brendove samo zbog novca. Earn Coupon se potpuno razlikuje - Siguran sam da ste se pohvalili najbližim osobama kada ste kupili novi telefon ili iPad - verovatno ste i preporučili neki restoran zbog odlične klope i usluge. Ono što je svrha EarnCoupon-a je da to prenesemo na društvene mreže, gde će ljudi koji su zaista zadovoljni nekim brendovima moći da im pomognu veoma jednostavno tako što će preneti svoje iskustvo na svoj profil - bez ikakvog spamovanja. Kao nagradu, dobiće popust koji može da iskoristi pri narednoj kupovini. Veliki pozdrav :-)

marko

utorak, 19. Februar, 2013.

jao ne, samo mi fali još spama na fb-u

Vuk Nikolić

utorak, 19. Februar, 2013.

Izgleda ekstra! Srećno :)

Milos

utorak, 19. Februar, 2013.

Svaka cast na realizaciji vrlo ozbiljnog projekta. Koliko je vreme ulozeno sto se tice razvoja? Dizajn je skroz trendy.