IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Rade Joksimović, uspešni tehnološki preduzetnik, deli sa nama priču o svojoj prvoj kompaniji koju je pokrenuo sa devetnaest godina.
Moja startap priča ne počinje investicijom, već isključivo željom, ambicijom i posvećenošću za dostizanjem nečeg većeg.
Sa devetnaest godina sam dao otkaz u firmi u kojoj sam imao sve, kako bih pokrenuo, razvio i konačno prodao uspešni tehnološki startap za šestocifreni iznos — u roku od 18 meseci.
Ovo je priča koja prati taj period, kroz koju bih voleo da prenesem neka iskustva budućim preduzetnicima koji ovo čitaju, već onoliko detaljno koliko mi to dozvoljava ugovor sa kupcima moje kompanije.
Pretpostavljam da je većina čitalaca Startita u jednom trenutku u svojoj karijeri radila u kancelariji, popularno “nine-to-five”, i da ste pritom razmišljali o tome da odbacite tu (ne)sigurnost stalnog posla i pokrenete sopstveni startap, realizujući biznis ideju koja vam se mota po glavi već par meseci, često i duže.
Upravo u toj situaciji sam se našao pre nekoliko godina, radeći kao front-end developer i dizajner za jednu poznatu domaću outsourcing agenciju.
Iako sam bio veoma zadovoljan, od visine novčane naknade do jako prijatnog ambijenta sa veoma kvalitetnim ljudima u timu – nešto tu jednostavno nije “štimalo”.
Znao sam da mogu više.
Kako smo se na poslu bavili implementacijama različitih popularnih CMS i e-commerce rešenja za strane klijente, imao sam prilike da radim sa najnovijim tehnologijama, tako da nikada nije bilo dosadno.
Tokom 2008. su počeli da pristižu zahtevi za novim e-commerce rešenjem zvanim “Magento”. Zaintrigiran kompleksnošću sistema, vodio sam rad na front-end delu razvoja prvih Magento internet prodavnica, gde sam naučio nekoliko bitnih stvari:
• Magento jedini poseduje sve što je potrebno za vodjenje prodavnice u osnovnom izdanju;
• Ima ubedljivo najprivlačniji korisnički interfejs i prilično OK osnovnu “front-end” temu;
• Kriva učenja je mnogo veća u odnosu na tada popularna rešenja, kao što su osCommerce, ZenCart, PrestaShop i sl;
• Osnovna verzija je potpuno besplatna, dok komercijalna licenca sa zvaničnom podrškom košta čak preko $12,000.00+ USD/godišnje.
Nije bilo teško predpostaviti da će besplatna verzija privući veliki broj vlasnika malih i srednjih Internet prodavnica svojim dizajnom interfejsa i količinom funkcionalnosti u osnovnoj verziji, a što je još bitnije za mene, da neće biti velika konkurencija zbog visoke krive učenja — tada sam znao da želim da pokrenem startap baziran na ovom rešenju.
Registrovao sam domen za $9.00 USD, i krenuo u avanturu.
U to vreme su na tržištu već bile aktivne 4 prodavnice tema za Magento, od kojih je većina bila lošeg kvaliteta.
S obzirom na to da je biznis baziran na temama za softverska rešenja odavno dokazan model, nije bilo potrebe za dodatnim istraživanjem tržišta, tako da sam odmah razmišljao o tome koji bi “unique value proposition” mogao da ponudim svojim potencijalnim klijentima.
Dok je konkurencija izbacivala 5 tema na mesečnom nivou, i prodavnice imale preko 40 tema za manje od godinu dana postojanja, shvatio sam da ne mogu da se takmičim u kvantitetu tema, ali sam isto tako shvatio da itekako mogu da se takmičim sa kvalitetom.
Znao sam da za to nije bilo dovoljno samo napraviti kvalitetniju temu, potrebno je i formirati ceo biznis model na osnovu te činjenice, što je dovelo do sledećih osnova:
1. Za razliku od pravljenja tema za specifične biznise (tema za prodavnicu mobilnih telefona, nameštaja, kompjuterske opreme, i sl.), odlučio sam se za pravljenje generičkih tema kako bih ciljao veći “customer segment”.
Uz to, svaka od generičkih tema je bila prilagodjena u nekoliko boja, jer sam znao da je pokretačima malih internet prodavnica bitno da sam sajt bude prilagodjen bojama logoa.
2. Druga bitna stavka je bila cena — nisam mogao da naplaćujem isto kao ostali. Morao sam da naplaćujem više ako sam želeo da stvorim utisak “ekskluziviteta”.
Iako su mi troškovi bili dosta niži (nisam imao registrovanu firmu, zaposlene, rentu…), osnovna verzija teme, koja je zahtevala link ka mom sajtu na dnu svake stranice), je koštala čak $179.00 USD, verzija bez linka $254.00 USD, a verzija za 10 licenci $848.00 USD.
Zanimljivo je napomenuti da je tada prosečna tema za Magento koštala $100.00 – $120.00 USD, što se smatralo “skupim” u odnosu na teme za druga e-commerce rešenja.
3. Svaka tema je dobila svoj “landing-page”, a potrudio sam se oko izrade i samog sajta za prodaju, kako bih ulio dodatno poverenje budućim klijentima.
Ukoliko niste upoznati sa sada popularnim konceptom “growth hacking”, suština je u tome da se biznis model formira tako da samo funkcionisanje biznisa dovodi do neke vrste marketinga i novih klijenata.
Ovo sam uspevao da dobijem kroz link u dnu sajta za one koji nisu želeli da plate dodatno za uklanjanje tog linka — možda ne direktno, ali kroz unapređivanje SEO efekata definitivno.
Link u dnu različitih sajtova mi je pomogao da vrlo brzo isplivam u prve rezultate pretraga na Googleu vezanim za Magento teme, što je značajno ubrzalo rast.
Na kraju krajeva, prodavao sam bolji proizvod, za dosta veću cenu, pod predpostavkom da postoje ljudi koji će to ceniti i biti voljni da ulože novac u svoj biznis kupujući moje teme.
I bio sam u pravu, rast je bio neverovatan.
Nekoliko grešaka bih voleo da podelim sa budućim preduzetnicima koji planiraju da se bave sličnim poslom, kako bi sačuvali živce i izbegli moguće probleme.
Prva stvar je da u potpunosti odvojite poslovne i privatne troškove, pazeći da ne predjete odredjeni mesečni budžet za privatne troškove – što vas može koštati ubrzanog razvoja startapa.
S obzirom na to da sam bio jedini zaposleni, i da je startap odlično zaradjivao, nije bilo teško zaludeti se i početi da trošite na sve strane, pogotovo ako na to dodate da sam startap vodio iz nekoliko država konstantno putujući.
Druga veoma bitna stvar kod ovakvog biznis modela je da od samog početka uložite novac u kvalitetni “help desk” softver – Desk.com na primer ima besplatnu verziju za 1 agenta podrške, što preporučujem.
Nikako ne preporučujem ono što sam ja uradio, a to je davanje podrške direktno preko e-maila, iz e-mail klijenta (Google Apps). Dok u početku može da završi posao, čim vam startap ojača i počne ubrzano da raste, imaćete organizacione probleme na dnevnom nivou, kojih ćete se teško rešiti.
Sa sadašnjim znanjem bih uveo i CRM softver od samog početka, jer je “customer lifetime value” u ovom poslu jako mali — osim programera, nijedan vlasnik internet prodavnice ne kupuje 2 teme, već kada mu se biznis razvije, unajmi razvojnu agenciju da im redizajnira sajt u potpunosti.
Samim tim, bilo bi jako korisno da sam ostao u kontaktu sa ljudima koji su kupili temu posle recimo 12 meseci, nudeći im usluge razvoja prilagodjenog rešenja za dosta veći novac, i time dodatno opravdao “customer acquisition cost”.
Stvar koju smatram veoma bitnom — izdvajanje sredstava za iznajmljivanje prostora i oformljavanje full-time timova koji će osećati i gristi za vaš startap.
Ja sam napravio grešku oslanjajući se na freelancere i, iako je sve u većini slučajeva bilo obavljano u roku i kvalitetno — mislim da bi startap mnogo brže rastao da sam imao tim ljudi koji su full-time radili na njemu.
Što se marketinških kanala tiče, nemojte se zaletati sa (uglavnom preskupim) reklamiranjem na popularnim sajtovima iz vaše niše, jer u većini slučajeva nećete opravdati visoku cenu.
Dobro razmislite da li su njihovi posetioci tačno onaj “customer segment” koji želite da ciljate. Konstantno A/B testirajte reklame i menjajte kanale dok ne nadjete odgovarajući.
AdRoll remarketing kampanje su se pokazale prilično isplativim – ko ne zna, sistem praktično uhodi ljude koji su posetili vaš sajt po celom Internetu, a naplaćuje po kliku kada se vrate na vaš sajt.
Ono što bih naknadno naglasio je da ukoliko se bazirate oko nekog postojećeg rešenja, da pazite da ne narušavate njihova pravila korišćenja, pravna ograničenja korišćenja njihovih registrovanih znakova, registrovanih naziva, slogana i sl.
Upravo zbog ovoga su mnogi neoprezni konkurenti ostali bez posla i bili primorani da preimenuju svoj biznis, jer je naziv domena uključivao zaštićeno ime, koje je prouzrokovalo nepotrebne tužbe i došlo čak do obustavljanja biznisa. u nekoliko slučajeva.
Takodje, ukoliko vam je SAD tržište veoma bitno (meni nije bilo, većina su bili iz EU i Južne Amerike), smatram da je jako bitno da uzmete lokalni SAD broj jer Amerikanci mnogo vole da pričaju sa “živim bićem” pre nego što izvrše kupovinu.
Zapravo je veoma moguće, ukoliko vam je startap dovoljno profitabilan i ako raste dovoljnom brzinom da bude interesantan akvizitorima.
Ono što je jako bitno je napomenuti da se većina kompanija koje kupuju tehnološke startape nalaze u SAD. Stoga, ukoliko nemate mogućnost da idete tamo i lično pregovarate akviziciju, moja preporuka je da angažujete advokatsku kancelariju koja će to voditi umesto vas.
Kod odabira prave firme koja će vam voditi akviziciju, jako je bitno da izbor firme bude preko preporuke poznanika, ili tako što će te proveriti njihovu ocenu na BBB.org i drugim sličnim organizacijama za evaluaciju poslovanja američkih preduzeća. Takodje je bitno napomenuti da je kod akvizicija praksa da posrednik dobija dogovoreni procenat na račun svog angažovanja, a ne novac – i pogotovo ne unapred.
Ja sam pošao ovim putem u trenutku kada je eBay Inc kupio Magento Inc, jer mi se nije dopadao rizik koji je pretio sudbini besplatne verzije Magenta, za koju sam proizvodio i prodavao teme i usluge.
Advokatska kancelarija je za dogovoreni procenat za vodjenje akvizicije uspela da nadje 6 kupaca, sa kojim smo ušli u pregovore, od kojih je jedan konačno i preuzeo startap za zadovoljavajući šestocifreni iznos.
Ono na šta treba da usredsredite svu pažnju u takvom trenutku, je da detaljno protumačite ugovore, kako ne biste bili prevareni od strane velike kompanije, kao i da imate svu potrebnu papirologiju da dokažete uspešan rast vašeg startapa.
Meni i nije bio cilj da startap prodam, jer sam od njega izgradio “lifestyle business” — uz minimalnu posvećenost je proizvodio veoma zadovoljavajuće rezultate.
Ali kada su strane kompanije uvidele to i poželele da preuzmu i unaprede posao, morao sam da razmislim i postavim sebi ovo pitanje: “Prodati startap, ali šta posle toga?”. Kao i kod većine preduzetnika, velika je šansa da ćete prerasti u “serijskog” preduzetnika, i poželeti da pokrenete više novih startapa.
To je bio i moj slučaj, a trenutno sam jedini investitor u dva startapa, SaaS softver za olakšavanje procesa selekcije i regrutacije kandidata za novo radno mesto — RecruitFolder (koji je za sada već godinu dana u razvoju), i EarnCoupon.com — marketinški sistem za mala i srednja preduzeća koji unapredjuje marketing “od-usta-do-usta” na društvenim mrežama.
(EarnCoupon je inače na korak od lansiranja u ovom trenutku, o čemu ćete uskoro čitati upravo na ovom blogu.)
Sada kada ste videli kakav je tok imala jedna uspešna tehnološka priča iz Srbije, vođena od strane jednog, u to vreme još uvek tinejdžera — zapitajte se da li možete da priuštite sebi da i dalje idete na regularan posao, za koliku god platu, imajući u vidu svoju volju, znanje i mogućnosti da pokrenete sopstveni startap i promenite način na koji veliki broj ljudi obavljaju neki zadatak?
Mnogi stručnjaci se slažu da je danas najpovoljniji trenutak za pokretanje tehnološkog startapa u poslednjih 100 godina, iskoristite tu mogućnost i ugrabite priliku.
Ali upozoravam vas da neće biti lako.
Moraćete da grizete. Da ubedite druge da grizu. Pa i da patite od nesanice jer non-stop razmišljate o mogućnostima za unapredjenje sopstvenog startapa…
Ali to je žrtva za koju bih potpisao u bilo koje doba dana, ili noći – a nadam se i vi.
Šta čekate?
Objavio/la članak.
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Алекса
utorak, 18. Avgust, 2015.
Да ли сте спремни да уложите новац у нешто што није директно везано за рачунар и тастатуру? П.С. Није убеђивање (терати неког у беду), него уверавање ;)
Nemanja
utorak, 30. Jun, 2015.
Svaka čast svima koji nisu napisali "svaka čast Rade" nego skupili hrabrost i pokrenuli svoj startap, bez obzira da li su uspeli sa njim ili ne. Rade je napravio sjajnu stvar, bio hrabar, vredan, uporan i pametan, imao dosta sreće, i uspeo takoreći iz prve što je izuzetno retko u startap vodama. Ljudi pokušavajte, grešite, čitajte knjige i blogove, unapređujte se, učite na svojim i tuđim greškama. Uspeh će doći, možda ne iz prve, ali kad tad sigurno hoće. Nemojte da samo sedite i pišete "svaka čast"... to mi je kao da gledate Đovaka i komentarišete na B92 "BRAVO NOLEEEEE" :) A ako imate svoj startap i pišete Radetu "svaka čast"... onda svaka čast :)
Nenad Cvetkovic
ponedeljak, 29. Jun, 2015.
Sjajno. Jedino to mogu da kazem. Nadam se da se u buducnosti sastanemo. Ko zna, kroz pricu mozda se rode nove ideje.
Ivan
sreda, 24. Jun, 2015.
Nakon kog vremena od početka posla si registrovao firmu. Da li ti je firma bila registrovana u Srbiji ili u Americi? Po kupovini startup-a da li ti je novac prebačen na račun srpske ili američke banke?
Maja
četvrtak, 18. Septembar, 2014.
BRAVO! Sve najbolje u daljem radu.
project management srbija
sreda, 20. Februar, 2013.
Svaka cast! Ponovo sam procitao tvoj clanak. Definitivno dobro objasnjena cela prica, dobri saveti. Odlicna ideja je prodavati nesto skuplje nego konkurencija, a ne jeftinije kako vecina pocinje svoj biznis.
Goran
utorak, 12. Februar, 2013.
Svaka čast! Posebno za hrabrost da se odrekneš stalog posla i krenes u avanturu. Sve najbolje u daljem radu, želim. Hauk
Domagoj
utorak, 12. Februar, 2013.
Odličan članak, puno pozdrava iz Hrvatske ;)
Rade Joksimović
petak, 1. Februar, 2013.
Hvala drugari :)
Ivan Rašić
sreda, 30. Januar, 2013.
Meni je drago da smo se upoznali i da sam imao prilike i uživo da ti čestitam ne samo na uspehu već i na fenomenalno napisanom članku. Way 2 go!!
Peroni
petak, 25. Januar, 2013.
Sa 19 godina ti to sve znas??? Ahahhahahah da da, ajde pali...
Dejan Nikolic
sreda, 23. Januar, 2013.
Lepa, inspirativna prica sa par upotrebljivih saveta. Cestitam!
Marko
sreda, 23. Januar, 2013.
Tri reci samo: bravo, bravo, bravo. Hvala.
Slavica
ponedeljak, 21. Januar, 2013.
Najlepse hvala za iscrpnu informaciju. Odusevljava me vasa logika, konkretnost i konciznost u vremenu raspricanosti. Pozdrav i dobru srecu vam zelim u vasem poslu.
Aida
ponedeljak, 21. Januar, 2013.
Svaka čast, lepo je slušati o uspehu, nastavi i hvala na divnom iskustvu koje si podelio sa nama.
Josip
ponedeljak, 21. Januar, 2013.
Svaka čast! Ja ne pokrećem start up-e, ali sam također napustio radno mjesto u uredu da bih radio od doma i žao mi je što to nisam ranije napravio. Uvijek je bolje raditi za sebe nego za drugoga, a i isplatljivije. Bravo!
Oskar
ponedeljak, 21. Januar, 2013.
Odlično! Čestitam i svako dobro u daljim poduhvatima! :)
Rade Joksimović
nedelja, 20. Januar, 2013.
Hvala na lepim rečima. @Slavica: Moje lično mišljenje je da ako ne planirate da kreirate pravi biznis od prodaje knjiga (tačnije ako ne planirate da nabavljate nove knjige, već samo želite da prodate vašu kolekciju), smatram da je prodaja preko Kupinda (http://www.kupindo.com/Knjige/Strucna-literatura/artikli/11), oglasa, i/ili stručnih foruma, prava stvar za vas. Sa druge strane na Kupindu i oglasima ima na hiljade ponuda knjiga, pa je teško isticati se pred kupcima. Nešto skuplja opcija je otvaranje internet knjižare preko nekog od servisa za kreiranje internet prodavnica koji ne zahtevaju nikakvo tehničko znanje, a jedan od takvih servisa je www.internetprodavnice.com (ne znam nikog ko je direktno koristio njihov servis pa ne mogu da dam mišljenje o njima). Zatim sigurno najkvalitetnija, ali i najskuplja alternativa za prethodne predloge, angažovanje neke od agencija za kreiranje internet prodavnice po vašim zahtevima. Bitno je napomenuti da je za otvaranje internet prodavnice bilo kakve vrste potrebno da budete registrovano pravno lice. Moj lični predlog bi bio da uradite analizu koja uključuje kolika je realna ukupna vrednost vaše kolekcije, koliko se knjiga tog tipa proda u regionu na godišnjem nivou, pa na osnovu toga da izračunate koliki bi mogao da bude vaš realni udeo tog tržišta u zavisnosti od gornje 3 opcije prodaje (od najjeftinije do najskuplje). Tako će te najlakše videti da li će te opravdati troškove pokretanja internet prodavnice, ili je možda bolja opcija ići preko oglasa i/ili Kupinda. Za koju god se putanju odlučili, želim vam svu sreću i uspeh! @pera: Čim budem imao nešto zanimljivo da kažem. :)
Slavica
nedelja, 20. Januar, 2013.
Sve cestitke mladi covece, narocito zbog nesebicnosti i zelje da svoje iskustvo podelis sa drugima. Ja sam , bibliotekar u penziji, do skoro skupljac knjiga i bibliofil. Posedujem odabranu biblioteku strucne, retke knjige i klasike... ali nemam kome da je ostavim, a ne zelim da je poklonim. Zelela bih da da otvarim on line knjizaru, i pomalo pricaonicu gde bi komentarisali odredjene naslove. Uputite me, molim vas, na koji nacin da to uradim sa sto manje troskova. Pozdrav i dobra sreca
Nata Djukanovic Vulic - delimano opeku li kako
nedelja, 20. Januar, 2013.
@anacorder https://www.themes-mgnto.com/ google izdajice, i ti linkedinu! :)
qpes
subota, 19. Januar, 2013.
Svaka cast sta reci. Uz veliko znanje i rizik da ne ode nizbrdo isplatilo se. Zadivljen sam :)
Miona Jovanović
subota, 19. Januar, 2013.
Oduševljava me takva petlja i analitičnost...Svaka čast!
pera
petak, 18. Januar, 2013.
Svaka cast care:) a mozda da napises jos neki clanak?
Nikola
petak, 18. Januar, 2013.
Svaka cast!
Rade Joksimović
petak, 18. Januar, 2013.
Hvala svima još jednom, ulepšali ste mi dan :) @Radu Ticiu: I am glad that you liked the article! We do plan on publishing an English version of the article eventually. But feel free to translate it from Serbian to Romanian if you're in a hurry sharing the story. Just make sure you link to Startit as a source, and would appreciate a link to my Facebook & LinkedIn profiles - I love networking :) @Dejocar: Hvala na lepim rečima :) Internet je učinio globalno poslovanje veoma jednsotavnim, možeš me kontaktirati preko društvenih mreža na vrhu sa desne strane za neki detaljniji savet. @Marko: PayPal konkretno ne možeš uopšte koristiti ukoliko si baziran u Srbiji (bilo kao privatno, ili pravno lice), ali te ništa ne sprečava da otvoriš kompaniju u nekoj od zapadnih zemalja preko koje bi vršio naplatu i koja bi bila zvanično sedište firme, a da ovde eventualno otvoriš predstavništvo koje bi radilo na razvoju. Inače, kada počinješ, ne moraš da imaš registrovanu firmu već možeš krenuti kao pojedinac. Ova opcija bi zahtevala korišćenje usluge nekih od resellera koji funkcionišu jako slično kao "payment gateways" - oni omogućavaju internet naplatu za tvoje proizvode (direktno karticama, ili preko PayPal-a), za određeni procenat po transakciji. Oni su pravno lice koji preprodaju tvoje usluge/proizvode, a ti si pojedinac koji stvara te proizvode i prima novac klasifikovan kao lični prihod (kao platu recimo). 2Checkout.com je jedan primer ovakvog modela.
Marko
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Cestitke za uspesan startup, iskreno sve najbolje u razvoju novih resenja, i da ta ista donesu mnogo $$$$$$$ Moje pitanje je kako sa ovih prostora izvrsiti naplatu od stranaca (kartice/paypal) kada su fijevi i legalni probleme za mene koji nema veze preko ogromni. Bilo kakve sugestije za prevazilazenje tog problema su i vise nego dobrodosle.
Vukašin Aleksić
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Drago mi je da si konačno podelio svoju priču, evo i jednom javno - Svaka čast! Ponosan na druga! :)
PHPSrbija
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Odlican primer koji moze da posluzi kao ohrabrenje da se trud i pozrtvovanje na kraju isplate.
Miloš
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Svaka čast.
Dejocar
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Izgleda da smo isto godište ti i ja i do sad sam mislio da sam uspešan što pravim i prodajem neke teme i slične žirokurce palce, a onda sam pročitao ovaj članak. Svaka ti čast, ti si moj idol. Inače, jedna stvar me veoma zanima, pa bih te zamolio ako možeš da posavetuješ, ovo verujem da bi svima koristilo. Pošto si ti prodavao, jelte, na globalnom tržištu i preko neta, a svi znamo kako je Srbija veoma "napredna" u tom pogledu, voleo bih da znam kakо rešio celu tu logistiku, pošto već pominješ da si dosta putovao. U kojim zemljama si registrovao firmu i kako si vodio ceo taj proces! Unapred zahvalan, dejocar
Rade Joksimović
četvrtak, 17. Januar, 2013.
@Sinisa: Sve je stvar dogovora i odnos vrednosti koje ta firma stavlja na sto. Da se nalazite u USA, verovatno bi ste plaćali $500-$1000/sat advokatske usluge za proces akvizicije. Ja sam sklopio drugačiji dogovor gde su oni nalazili kupce, pregovarali i praktično vodili ceo proces u moje ime. Za tu svrhu su doveli desetak zainteresovanih strana od kojih je jedna i preuzela posao. Dogovoreni procenat za te usluge je bio 11%, što je odgovaralo svim stranama (jer ja taj proces nisam mogao voditi iz Srbije bez jakih kontakata u USA). Sam proces je trajao oko 5-6 meseci. Hvala na čestitkama i lepim željama! Ovom prilikom pozivam sve zainteresovane da prate kako će napredovati EarnCoupon.com, čiji je datum lansiranja planiran do kraja meseca :)
Sinisa
četvrtak, 17. Januar, 2013.
@Rade: Za koliki procenat su adv. firme prihvatile da nadju kupce i koliko je proces od prvog kontakta firme do samog zavrsetka ugovora tj potpisa trajalo? Cestitam na hrabrosti i uspehu! Good luck na sledecim venturima ;)
Vladeta Radovanovic
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Sve pohvale i sa moje strane! Svaka cast i hvala na podeljenom iskustvu!
Mare
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Bravo komšo :)
Ivalex
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Bravo Rade legendo :)
Nikola
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Bravo Rade! mogao is barem backlink da ostavis ka nama :)
Radu Ticiu
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Interesting and encouraging "report". Congrats for the business and for sharing the lessons learned. I live in Temisvar, and that's why I was exposed to Serbian language so I was able to read this post. I am wondering if you are planning to translate and publish it in the EN version of the startit.rs. Otherwise I would evaluate the effort to translate it in Romanian and circulate it, if you agree. Hvala puno!
Rade Joksimović
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Hvala svima na podršci :) @Anarcorder: Ugovorom akvizicije ne mogu da otkrijem o kom se biznisu radi 3 godine od pravosnažnosti. Legal bullshit. @tomo: Po meni nije loše praviti nešto što već postoji, ali na novi način. Recimo Nest.com je napravio "pametni" termostat - termostati postoje 250 godina, ali su dobar UX i dodatne funkcionalnosti izdvojile ovaj proizvod iznad svih postojećih.
Milan Stosic
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Svaka čast na veliki uspeh za ovako "kratko" vreme! Tržište "razrađeno", ideja dobra, strategija diferenciranja odlična - što rezultati i pokazuju :)
tomo
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Konkurencija je dobra, ako se razlikujete. Po meni greška gde pada većina startapa, prave ono što već postoji...
Dusan Lukic
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Svaka cast, odlican primer kako istrajnost i volja daju rezultate. Bravo!
Sasa Kasapic
četvrtak, 17. Januar, 2013.
BRAVO MAJSTORE ... CILJ ... PLAN...AKCIJA...STRPLJIVOST...UPORNOST...
Anarcorder
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Možemo li da dobijemo link do prodavnice Megento tema koju si prodao?
Milos
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Svaka cast i cestitke!
Ivan Mojsilovic
četvrtak, 17. Januar, 2013.
Alal vera sto kaze Bajaga! Mislim da bi ljudi poput tebe trebali izaci iz anonimnosti kako bi se tech startup zajednica oslobodila straha i prateci primere uspesnih poput tebe izbacila jos neverovatnih prica poput ove.